Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-07, 03:30
  #1
Moderator
Oddballs avatar
Saknar en tråd där man kan få nämna olika reklamsnuttar som man tycker om, det finns ju faktiskt sådana också. Så fyll gärna på!!

Just nu tycker jag Canal+ har en rätt skön reklam där de pratar 'Telemakos' och hans fight med den grekiska armén som om det vore en sporthändelse. Kommentaren är rätt skön "...play our own game and staying alive basically".

Kan inte låta bli att tycka Burger Kings reklam med de två killarna som diskuterar om najs är najs eller coolt. Kolla minspelet och ögonen på killen med tidningen. Obetalbart!!
Citera
2005-09-07, 03:31
  #2
Avstängd
Irganoxs avatar
Toyotareklemen med snubben som säger: "Åh, märkligt... Förra ägaren försäkra att det var en Toyota..."

Småler varje gång jag ser den...
Citera
2005-09-07, 03:41
  #3
Medlem
Haecceitys avatar
Canal+ har ju haft en del riktiga guldkorn vad gäller sport. Minns nått om nån stridshelikopter som jag skrattade som fan åt varje gång 'Det kan smälla rätt ordentligt när han är med', Arne Hegerfors kommenterar. Har tyvärr inte Canal+ själv.

Den om telemachos är ju fantastisk

http://www.canalplus.se/minisite/cplus_best/film1.asp <- hittade jag
Citera
2005-09-07, 03:46
  #4
Medlem
Megalomanias avatar
Reklamfilmen med massa folk som gör galna stunts är rätt skön. Folk som hoppar genom rutor, brinner, hänger under helikoptrar osv. Jag tror att det är reklam för Axe eller nått. Vet inte riktigt och bryr mig inte så mycket.
Citera
2005-09-07, 04:04
  #5
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Toyotareklemen med snubben som säger: "Åh, märkligt... Förra ägaren försäkra att det var en Toyota..."

Småler varje gång jag ser den...

Den är helskön. Blir ännu bättre av att snubben har en sunkig jänkare och verkar otroligt stressad/säger emot mekanikern....
Citera
2005-09-07, 08:57
  #6
Medlem
Flinta82s avatar
Bilreklamen med basketspelaren som sätter bollen genom takluckan är grymt skön tycker jag.
Citera
2005-09-07, 09:03
  #7
Medlem
Lassemans avatar
Mcdonalds reklamen där en unge tejpar fast en kudde på sin lillesyrra, för att sen sparka boll på henne. Tycker jag är grymt rolig.

Även vissa utav adressändringsreklamerna är bra. bla hårdrockaren och hans flickvän. Snubben påminner nåt fruktansvärt om en polare till mig. (inte utseende mässigt alltså)
Citera
2005-09-07, 18:14
  #8
Medlem
Haecceitys avatar
Jag pushar väl lite mer för canal+ 'Det bästa av 2 världar'
http://www.garbergs.se/projekt.asp?projID=213
Citera
2005-09-07, 19:07
  #9
Moderator
Oddballs avatar
Även de olika reklamfilmerna för Pepsi Light eller Max, sockerfria iaf, är rätt kul. Speciellt den senaste där 3 sydstatssnubbar ska bli överkörda av en ångvält....
Citera
2005-09-07, 20:02
  #10
Medlem
Felix sockerfri Ketchup!

Pappan sitter och älskar sin ketchup och sen ser han att den är sockerfri. Då blir han lite sne. Dialekten är så underbart skön.

Kan gissa att jag har likadan dialekt...Gnällbältet är underbart.
Citera
2005-09-07, 20:47
  #11
Medlem
DJuices reklam med Hasselhoffs låt "Freedom"
Citera
2005-09-07, 20:54
  #12
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Kan inte låta bli att tycka Burger Kings reklam med de två killarna som diskuterar om najs är najs eller coolt. Kolla minspelet och ögonen på killen med tidningen. Obetalbart!!

Blir grymt irriterad när jag ser den, vet inte varför men tycker dom är så förbanant jobbiga och dryga.

Håller med om att Toyata reklamen är helskön, men itne fullt lika bra som Djuice med Hasselhoff.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback