• 1
  • 2
2014-09-19, 11:43
Medlem
Pungs avatar
Tja....

Ligger en del i artikeln, om man nu skala bort det gråtmilda. Sedan var exemplen puttenuttigt tillrättalagda... "vaffö är det inte synd om mig oxå när jag inte får jobb".

Snarare är det väl "Varför tillåter vi sverigehatande gäng som systematiskt väljer ut svenskar att råna och gruppvåldta. Det döljs och ursäktas. Men det blir krigsrubriker när en somalier säger att hon fick mjölk över sig."

Och det här är en känsla som sprider sig bland alla svenskar. Möjligen att underklass var före, efterssom de märkte rasismen bland invandrare först. Men det är inte, som artikeln försöker utmåla det, bara vit underklass som röstar SD för att de vill få samma vänster-ömkande som sina svarta klassbröder.

SD:s framgång handlar om att vårt folkslag, vita i alla länder, ur alla samhällsklasser, börjar se det uppenbara. Det är vi som får våra länder förstörda, det är vårt folkslag som går mot utrotning, det är mot oss det finns diskriminerande lagar, det är vi som utsätts för mest brott, det är oss det är tillåtet att generalisera. Ändå ska vi matas med hur dumma, privilegiade och lättkränkta vi är.

Vita har börjat fatta att vi är förtryckta, helt enkelt.

Förresten känns det som att vänstern efter valet försöker ta sig ut bakvägen. Nu haglar det artiklar om att man inte tagit svenska kritiker på allvar, och så säger de själva typ vad kritikerna sagt, men avslutar "vi måste våga ta i detta, annars tvingas folk i armarna på SD"

Jaha, men det var liksom ni som sa att det var rasistiskt att tala om dessa problem. Varför inte bara säga "förlåt, ni är fan inga rasister ni hade faktiskt till och med rätt. Själva var vi för fega och konformistiska för att säga något, istället försökte vi samla godhetspoäng genom att gapa på er som tog strid för vårt folk"

Om vänstern nu ska börja prata om samma problem som SD. Vad var det då som var så farligt med SD från början? Nu vill man liksom både ta tillbaka sina rasistanklagelser och erkänna problemformuleringen, men ändå behålla SD-skräcken. Alltsammans inbäddat i förminskande retorik om de som först såg problemen.

Nej, det duger inte. De som försvarat detta förtryck ska inte obemärkt försöka byta sida när vindarna tagit ny riktning. Deras feghet och svek mot sina egna ska dras fram och exponeras. Förstår inte folk som blir i brallorna bara för att en journalist så här 15 år för sent, börjar treva. Ska jag hylla någon och dela texter så föredrar jag äkta hjältar som t.ex Jan Mild. Vanlig svensk som såg, och vågade tala redan innan SD ens hade bildats, och sedan fortsatt hamra fakta-fakta-fakta årtionde efter årtionde trots att spott och spe haglat över honom.

Där har ni en riktig hjälte, vars texter är värda att spridas. Inte en opportunistisk journalist som vill ha en fot på varje sida nu när saker ser ut att vända.
Citera
2014-09-19, 19:02
Medlem
nnnipzs avatar
Detta är ju en del av anledningarna till SD:s framgångar, dock en ganska stor del och framförallt något som är tabu bland PK-eliten att diskutera. En första början vore kanske att skydda även etniska svenskar med HMF-lagstiftningen och visa att alla är lika mycket värda Många etablerade politiker och debattörer idag skiljer på rasism och rasism och verkar själva anse att det är en självklarhet. Nej samma rättigheter för alla människor, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Istället för att leta anledningar till SDs ökningar, borde vänster och miljömuppar leta förklaringar på deras egna opinionsras istället.....

Snacka om att stoppa huvudet i sanden....

Och Alliansen då? Majoriteten av väljarna som gick till SD kom från alliansen och främst moderaterna.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/va...-kommer-fran-m
Citera
2014-09-19, 19:59
Medlem
Deon Limes avatar
Den vita mannen i mindre samhällen som försörjer sig på ett vanligt knegarjobb måste vara den mest bespottade gruppen i samhället. Under hela min uppväxt fick man höra att de (både män och kvinnor) var navet i Sverige. Men på senare år har det blivit uppenbart att medel- och överklassens lovord och solidaritet varit rakt igenom falsk.

Denna grupp duger så länge de håller käft och sitter still. Möjligen kan de få käfta lite om lite bättre arbetsvillkor men i övrigt inget mer. I gengäld blev de klappade på huvudet och fick lite lovord. Men så fort de övergav de "gamla fina" arbetarpartierna V och S så är denna grupp inte vatten värd.

Vet ej hur 90-talister reagerar men iaf jag som minns den gamla spänningen mellan höger och vänster är det beklämmande att politiker, journalister och allt vad det är som representerar vänstern uttalar sig om arbetarklassen som mindre vetande white trash och som dessutom är ständigt arga och fan vet allt. Jag undrar om ens den värsta högern på 50-talet nedvärderade denna grupp så jävligt.
Citera
2014-09-20, 02:20
Medlem
Europes avatar
Det säger en del om Sverige att man måste förklara varför vissa grupper (vita, heterosexuella män) inte nödvändigtvis uppskattar att ständigt utsättas för rasistiska och sexistiska hat- och hetskampanjer, diskriminerande lagstiftning och att rasismen och sexismen mot dem upphöjs till statsreligion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in