Efter detta val känner jag att jag vill börja läsa på om hur politik fungerar och speciellt hur det politiska systemet i Sverige fungerar. Jag är sen tidigare högskoleutbildad som ekonomie kandidat vilket gör att jag har lätt att ta till mig litteratur som hör hemma på högskolor.
Jag söker någon bok för de som vill lära sig grunderna angående ovan nämnda områden. Kalla det någon slags "politics for dummies" fast mer facklitteratur.
Den svenska politiken av Henry Bäck och Torbjörn Larsson ger en ganska bra introduktion till den svenska demokratin, som system. Används som lärobok vid flera Universitet inom grundkurser i statsvetenskap.
Den svenska politiken av Henry Bäck och Torbjörn Larsson ger en ganska bra introduktion till den svenska demokratin, som system. Används som lärobok vid flera Universitet inom grundkurser i statsvetenskap.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!