• 4
  • 5
2014-09-19, 18:53
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Priset minns jag inte men tog en chessburgare och tre kalla, dock sa han att han ville bjuda på det så det får stå för honom. Jag bedriver inte under några omständigheter någon som helst form av gratishotell inkl buffé. På vilket sätt är jag en kass vän menar du? Vi har och har alltid haft svinkul med varandra bortsett från hans snåla beteende.
Du är en snåljävel för att du sitter och räknar på kronan vad du anser dig ha rätt till. Du är en kass vän för att du överhuvudtaget överväger tanken att personen som du kallar din bästa vän ska behöva betala för att få slagga hos dig ett par nätter. Nu tror jag visserligen inte för en sekund på att du är på riktigt, men om vi utgår ifrån att du är det så är det ett par saker vi behöver bena ut:

1. Man tar inte betalt av sina bästa vänner. Om man nu ska göra det så avtalas detta i förväg. Att komma i efterhand och kräva nästan 3000 spänn för två dagars umgänge är inte bara ett dick move, det gör dig även till prostituerad. Din jävla hora.

2. Om man tvunget ska räkna som du gör så inte fan räknar man in kostnader för tvättmedel och andra förbrukningsvaror. Slitage på möbler? Du glömde ta betalt för skitpappret. Lägg på några kronor för det. Är det flera lager på pappret (jag tvivlar eftersom du är en snåljävel) så kan du lägga på några kronor per ark.

EDIT:
Nummer 3:
När du accepterade att bli bjuden på middag och öl på fredagen så godtog du det som en symbolisk betalning för hans vistelse hemma hos dig. Hade du inte varit en snåljävel hade du fattat det och tackat nej. Eller nej, det hade du nog kanske inte. För om du inte hade varit en jävla snåljävel så hade middagen räckt gott och väl som betalning för dig, och du hade motvilligt tackat ja.
Senast redigerad av Grodaifickan 2014-09-19 kl. 18:56.
Citera
2014-09-19, 22:44
Medlem
Dullwuts avatar
Om det är någon som är snål är det ju fan TS
Citera
2014-09-20, 01:14
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
*Räknar ut vad en klick Bregott kan tänkas kosta* Etc.

Helt otroligt att någon öht vill umgås med dig. Detta skriver jag inte för att vara dryg utan för att ge dig något att begrunda. Spekulerar i om du har någon form av diagnos (obs: ej heller detta skriver jag för att vara dryg) i och med att du verkar vara besatt av detaljer (ex. att du räknar ut vad en skiva ost kan tänkas kosta samt elförbrukning).

Bodde granne med en gubbe för många år sen som hade en störning inom aspergerspektrat och han var liksom du fixerad vid detaljer och sånt som en genomsnittlig person aldrig ens skulle lägga märke till (t.ex. brukade han räkna ut den totala tiden som jag och andra INTE hade haft ögonkontakt med honom under en fika som varade c:a 45-60 min. Baserat på detta drog han sedan märkliga slutsatser). Mitt råd till dig baserat på din tråd (och dina tidigare trådar) är att kontakta psykolog/psykiater samt ringa din polare och förklara läget.

PS. Om du råkar vara smålänning så kan du glömma allt jag skrivit

PPS. Om du råkar vara kvinna tillskriver jag dig härmed en borderline-diagnos.
Citera
2014-09-20, 04:15
Medlem
Gitanoss avatar
Haha underbart att bjuda över polarn & sen be han betala el,vatten ett par snickers.
Fick han dop till kaffet?
Citera
2014-09-20, 22:09
Medlem
För sakens skull hoppas jag verkligen att du är en sådan person som du utlåter dig själv att vara. Du förtjänar all skit i världen.
Citera
2014-09-20, 22:17
Medlem
"Istället för att han skulle bo på hotell eller hos sina föräldrar tänkte jag att det vore kul om han bodde hos mig över helgen. "

Du behöver nog inte vara så orolig för framtida "EL, slitage på möbler , städning, service" då det bara är du som kommer "slita på dina möbler" i framtiden.

Hahaha är du verkligen PÅ RIKTIGT så vinner du fan VM-guld i snålaste dumjäveln of all time. Du får till och med en smålänning att låta slösaktig/givmild........Nä förresten ...de spelar bara i gärdsgårdsserien, DU spelar i högsta division.
Citera
2014-09-21, 02:25
Medlem
Sjukaste jag läst på länge. Man bjuder ju sina kompisar på boende och liknande. Att en del människor är ensamma i livet är fan inte konstigt.

Han bjöd dig på middag vilket jag tycker är en bra gest tillbaka för att få bo över hos dig i två dagar.
FY FAN vilket retard du är alltså.
Citera
2014-09-21, 09:48
Medlem
Vad är ditt problem? Han är din vän sen långt tillbaks i tiden och du vill ha betalt för diskmedel, smör och tvättmedel.

Du bjöd in han som gäst och det kostar lite att vara värd. Dessutom bjöd han in dig till Linköping och då får du allt gratis. Finns säkert massa skoj att hitta på i Linköping och ett miljö ombyte är aldrig fel.

Kan förstå dig lite om han alltid varit en snyltare men du gick över gränsen den här gången.
Jävligt dumt av dig att köpa ny tv på kredit innan du fått några pengar för ni hade inte kommit överens om att han skulle betalat i förväg.

Troll
Citera
2014-09-21, 15:40
Medlem
Havremopedens avatar
TS, det är du som är den snåla jäveln. Det är din "bästa vän", ska du på fullt allvar ta pengar från honom för att han bodde en helg hos dig.

sånt gör man för vänner som kommer från längre håll, skämtar du, hyra el o slitage på möbler och gud vet vad du säger..

herregud...
Citera
2014-09-22, 13:33
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Slitage på möbler hahahaha

(Ska börjar referera detta på skämt för mina kompisar och hänvisa till denna tråden)
Citera
2014-09-22, 15:55
Medlem
Citat:
Hej,

Min bästa barndomsvän pluggar och bor i Linköping och hade något event på KTH här i Stockholm. Istället för att han skulle bo på hotell eller hos sina föräldrar tänkte jag att det vore kul om han bodde hos mig över helgen.
Vi hade väldigt kul och han bjöd på middag lördag kväll på Fridays samt några kalla till det

Nu när han åkt hem har jag sammanställt en liten lista på kostnader för denna helg:
Han åt:
1. 4 skivor skogaholmslimpa. Kostar cirka 20 kronor och innehåller 25 skivor alltså 4/25 * 20kr = 4kronor
2. ca 2 msk bregott (Extra salt) ca 2 kr
3. Ost och skinka ca 6 kr
4. Falukorv och makaroner ca 16 kr
5. Ketchup 5 kr (Han öste på som fan)
6. Mjölk 8 kr
7. Snacks ca 35 (Två snickers och lite chips)
Summa Mat = 76:-

Sedan räknar jag på hushåll, dvs EL, slitage på möbler, städning, service (Har ställt fram frukost osv varje dag), han hade inte med sig egna lakan så tvätt + tvättmedel, förbrukningsvaror som diskmedel etc.
Detta landar på cirka 800:-
Grand hotell kostar ca 1600 per natt (3200 för två nätter), sunkigt hostel 300 per natt (600 totalt). Så för två nätter här räknar jag med ca 1900:-

Totalt: Mat+Hushåll+Hyra=76+800+1900=2776:-

När jag på söndagkväll visade honom detta blev han mycket upprörd och sa att han vägrade betala. Han kontrade med att han bjöd mig på fridays och att jag alltid är välkommen till han i linköping, men vafan ska jag göra i linköping?

Han har alltid vart en snål jävel men den här gången hade jag faktiskt räknat med dom här pengarna så beställde en ny TV på faktura, hur hinner jag få honom att swisha över pengarna inom två veckor?

Oavsett om det är troll eller inte så är ju en sak uppenbar....TS är otroligt ensam. Vilken normal social person skulle ens orka skriva allt det här! Gå ut istället och skaffa lite vänner. sorgligt att se!
Citera
2014-09-22, 19:12
Medlem
bugulus avatar
Man vet att man har problem när man försöker ta betalt för ketchup.
Sorgligt nog verkar du, TS, inte inse detta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in