2014-09-18, 15:24
Medlem
Tnkte skapa en trd nu d Aftonbladets "Dream Team" ppnat upp. Jag skiter fullstndigt i att mnga hr p Flashback tycker att AB r en skittidning och blaha blaha, Dream Team r kul, s drfr blir det s! Registreringsavgiften r i r 69kr per lag, spelet strcker sig ver 36 omgngar som strcker sig mellan 27 September och 13 December. Priset r som tidigare bl.a en NHL-resa fr tv personer.

Registreringen finner du: HR

Fr dem som ej spelat detta innan, s vljar man ut 1 trnare, 1 mlvakt, 2 backar och 3 forwards. Man har en budget p 50 miljoner, s det r inte bara att vlja och vraka. Efter varje omgng frndrar spelarna vrde beroende p hur bra/dligt de producerat, samt om laget vinner/frlorar. Det handlar om att i slutndan ha hgst spelarvrde! Man har ven 20 byten under ssongen, s anvnd dem med omsorg!

Detta blir mest en trd fr att f bort kommentarer om det frn de vriga trdarna. Hr kan vi snacka om vilka byten som kan vara intressanta, vilka r vervrderade? Undervrderade? r det ngon som dessutom skulle ska efter en Grupptvling s kan man ju ven gra det i denna trd.

Fr att f lite mer diskussionsunderlag s tar jag med 10 av de dyraste spelarna p enskild position. Dessa har baserats p hur de spelar p frssongen/inledningen antar jag. Vldigt sjuka priser men det r vad det r!

S, om du spelar, s kan vi ju inleda med vilket lag vi har i nulget! Frsta omgngen r ju ett tag bort och man har fria byten tills dess.

I nulget ser mitt lag ut som fljande:

Trnare: Roger Melin (7,50m)
Mlvakt: Markus Svensson (7,50m)
Backar: Sebastian Aho (4,50), Cory Murphy(9,50)
Forwards: Axel Holmstrm (4,00), Chad Kolarik (11,00), Kirill Kabanov (6,00m)

Detta fick mig att sluta p 0kr, fick byta ut Klockare mot Melin fr att f Kabanov som lg nra i pris!
Vldigt Skellefteinfluerat, men vad ska jag sga? Jag tror att det kan vara en helt okej hst fr oss!
Senast redigerad av Kyozoku 2014-09-18 kl. 15:30.
Citera
2014-09-19, 11:15
Medlem
Jag har en gratiskod till Aftonbladet Manager SHL. DM:a s fr du den. Frst till kvarn!
Citera
2014-09-25, 09:46
Medlem
Bra initiativ! Har spelat dream team under 3 rs tid nu och har legat i toppen alla 3 ren, vintern 2013 tog jag brons efter att ha varit i ledning sista 10 omgngarna men tappade sista omgngen till en tredje plats.. r inte riktigt sker p att jag vill dela med mig av mitt lag innan frsta gngen pga att jag satsar p en frsta plats och r vldigt insatt! Men ska sjlvklart flja trden och har ni ngon frga om tips p spelare fr en viss summa s kan jag mjligtvis hjlpa till med den kunskap jag har!
Citera
2014-09-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dullman
Bra initiativ! Har spelat dream team under 3 rs tid nu och har legat i toppen alla 3 ren, vintern 2013 tog jag brons efter att ha varit i ledning sista 10 omgngarna men tappade sista omgngen till en tredje plats.. r inte riktigt sker p att jag vill dela med mig av mitt lag innan frsta gngen pga att jag satsar p en frsta plats och r vldigt insatt! Men ska sjlvklart flja trden och har ni ngon frga om tips p spelare fr en viss summa s kan jag mjligtvis hjlpa till med den kunskap jag har!

Sjlv lg jag dligt till i vr interna liga och satsade stort i en rebro - AIK match, dr ja bytte ut hela uppstllningen till rebrospelare, Gick inte s bra

Slutade med att jag bytte ut hela laget mot Skelleftespelare och slutade 2a nd. Var jag hamnade i den totala listan minns jag dock inte!
Citera
2014-09-25, 19:33
Medlem
Fr att ge dig lite tips s tycker jag att du har lite fr mycket skellefte, det hr spelet gr i princip ut p att ha spelare frn de vinnande lagen (tyvrr), vinst fr en spelare r nstan viktigare n att han producerar pong och frlorar matchen vilket jag tycker r lite surt..
Citera
2014-09-25, 21:49
Medlem
Trnare: Joakim Fagervall, Lule, 7.5.
Mlvakt: Daniel Larsson, Lule, 7.5.
Back: Noah Welch, Vxj, 8.5.
Back: Tim Heed, SAIK, 6.0.
Forward: Daniel Zaar, Lule, 6.5.
Forward: Robert Rosn, Vxj, 8.0.
Forward: Lucas Wallmark, Lule, 6.0.

Totalt: 50.0
Citera
2014-09-26, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dullman
Fr att ge dig lite tips s tycker jag att du har lite fr mycket skellefte, det hr spelet gr i princip ut p att ha spelare frn de vinnande lagen (tyvrr), vinst fr en spelare r nstan viktigare n att han producerar pong och frlorar matchen vilket jag tycker r lite surt..

Hur menar du nu, Skellefte kommer ju inte frlora ngon mer match i r?

Jo jag ndrade redan i frrgr ett par spelare, 2 Skelleftekillar terstr! Tror trots allt att vi vinner en hel del matcher i r.
Senast redigerad av Kyozoku 2014-09-26 kl. 06:32.
Citera
2014-09-27, 14:50
Medlem
Haha frhoppningsvis inte d jag r frn Ume och sklart hatar skellefte Vad sger ni om att starta en flashbackliga?
Citera
2014-09-27, 14:52
Medlem
Ronalits avatar
Registrerade mig idag.
Trnare: Joakim Fagervall, Lule, 7.5.
Mlvakt: Christopher Nihlstorp, Vxj, 8.0.
Back: Martin Sevc, SAIK, 7.5.
Back: Shawn Lalonde, FBK, 7.5.
Forward: Andreas Johnsson, Frlunda, 7.0
Forward: Daniel Zaar, Lule, 6.5
Forward: Krill Kabanov, SAIK, 6.0

Kapten: Daniel Zaar.

Kommer nog bli lite byten men just nu r jag rtt s njd. Rtt otroligt att Zaar som jag tror kommer vara i topp i rets pongliga samt spelar i Lule som jag tror kommer ligga i topp var s billig.

Skulle ven vara med p en Flashbackliga om ngon vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in