2014-09-18, 13:20
Medlem
Ztrifes avatar
Hej, jag skadade mig för ett tag sen och blev sjukskriven en månad ungefär.
Min ansökan kom in ca 10 dagar efter tidigaste datum och nu säger dom att jag inte kan räkna med pengar denna månaden. Problemet är att jag har räkningar som ska betalas denna månaden ju.

Hur gör jag när ca 10 tusen saknas p.g.a försenade pengar? Jag har en skuld till en familjemedlem på 4000 ca. Annars inga skulder eller betalningsanmärkningar.
Citera
2014-09-18, 13:37
Medlem
Det enda du kan göra är att gilla läget. Försäkringskassan är allt annat än smidiga.
Hoppas det löser sig!
Citera
2014-09-18, 13:59
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Det enda du kan göra är att gilla läget. Försäkringskassan är allt annat än smidiga.
Hoppas det löser sig!

Det är ju det minsta man kan säga. Dom sa att dom trodde pengarna skulle komma in innan 10 oktober i alla fall. Antar att det enda man kan göra är att ringa runt till alla företag och säga att pengarna kommer in försent.
Citera
2014-09-18, 20:38
Medlem
Det här är anledningen till att man har en buffert. Ta av den. För du har väl inte köpt en fet TV och andra lyxprylar innan din privatekonomi klarar en enda försenad utbetalning från FK? Näe, ingen kan väl vara så korkad?
Citera
2014-09-18, 21:21
Medlem
Som användaren ovan mig var inne på: Hur kan du inte ha en buffert? Hur kan man som vuxen individ inte ha undanstoppat sparande för just såna här händelser?

I princip alla företag är flexibla med betalning om du ringer upp dem och förklarar din situation. Just det faktum att du ringer dem visar att du vill ta tag i problemet och om du förklarar att du vill skjuta på räkningen en månad bör det inte vara något problem.

Annars får du sälja saker på Blocket så att du kan betala.
Citera
2014-09-19, 12:37
Medlem
Ta av din sparade buffert såklart

Annars försök ta kontakt med företagen du ska betala till.
Citera
2014-09-23, 22:14
Medlem
Ztrifes avatar
Allting löste sig. Tack för tipsen. Ja en buffert är definitivt något jag ska börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in