• 1
  • 2
2014-09-17, 23:16
Medlem
Flashback verkar inte en egen trd om The Georgia Guidestones. Granitmonumentet som invigdes den 22 mars, 1980 i Elberton, Elbert County, Georgia, USA. Jag r vertygad att de flesta som r intresserade av konspirationer och konspirationsteorier har hrt talas om dessa granitblock och vad som finns inristat p dem. Men jag startar inte den hr trden fr att bara diskutera sjlva granitblocken, budskapet, varningen (planen?) utan det r mer mediemogulen Ted Turner och hans frmodade roll i finansieringen och bestllningen av dem som jag vill berra. Ni kan hitta hur mycket som helst i detta mne p Youtube. Mnniskor har flockats dit sen 2008 efter att blocken vandaliserats. Det intressanta r att detta monument hade fallit i glmska i nstan 30 r innan det. Snabbkurs om The Gerogia Guidestones fljer nedan

The Gerogia Guidestones
http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

Van Smiths blogg. Personen vars teorier ven massmedia berrt sen 2009.
http://vanshardware.com/tag/r-c-christian/

Ted Turner
http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Turner

Det bsta r att lsa igenom hans blogg. Det r bara en sida som tcker uppdateringar mellan 2010 och 2014. Till frgan. Det har varit ganska tyst angende dessa block de senaste ren. Men i mars i r s uppdaterade Van Smith sin blogg med en lnk till en bok (inscanad pdf) som skrevs av pseudonymen R.C. Christian 1986, som mer i detalj beskriver budskapet. Boken heter Common Sense Renewed. Nstan 300 sidor (jag har lst ca 100). Denna bok skickades till hela den dvarande amerikanska kongressen, senaten och andra ledande personer i vrlden. Just denne R.C. Christian var frmodligen samma person som beskte Elberton 1979 och bestllde monumentet. Tydligen trffade bara tv personer denne R.C. Christian ga mot ga. Stenhuggaren som fick kontraktet, Joe Fendley, och Wyatt Martin, den lokale bankmannen som sktte affren och kpet av mark. Martin gick bort ngra r sedan och Fendley har sagt att han aldrig kommer att avslja R.C. Christians identitet. Han har ven sagt att i denna del av Gerogia s hnde ingenting utan Turners vetskap p den tiden.

Lnk till pdf-filen av boken. Ladda ner den fr det r ovanligt och obskyrt dokument.
https://mega.co.nz/#!CQg0CQ7a!UrAopa..._MNAnpQVIEL8jU

Exemplaret av boken r en numrerad och signerad utgva av "R.C. Christian". Nummer 96 av 100. Kan detta vara en av bckerna som en av senatorerna under Jimmy Carter fick? USA har ju 100 senatorer. Det kan ha funnits tre serier. En fr representanter, en fr senatorer och en fr vriga.

Hur kommer Ted Turner in i bilden? Enligt flera oberoende kllor, inte bara Van Smith, s pekar mycket p att R.C. Christian var och r Ted Turner. Monumentet byggdes 1979-1980. Ted Turner skapade CNN 1 juni, 1980. CNN:s motto r "We won't be signing off until the world ends. We'll be on, we'll be covering it live, and that will be our last, last event. We'll play the national anthem for one time on the first of June, and that's all. When the end of the world comes, we'll play "Nearer My God to Thee" before we sign off".

Hr kommer det mest intressanta och frmodligen varfr Van Smith uppdaterade sin blogg i mars i r med lnken till den inscanade boken. P sida 5 i pdf-filen s r boken signerad av "R.C. Christian". Jmfr R.C. Christians signatur med Ted Turners frn hans officiella sida.

http://www.tedturner.com/

Jag r ingen expert p grafologi men visst ser underskrifterna lika ut i stil? Speciellt de sm e:na, r:na och den avslutande knorren.

Det gr inte att nmna allt i en trdstart men Van Smith berr ven fljande saker i sina teorier. Rosicrucianism vilket R.C. kan st fr. R.C. Christian introducerade sig som Robert Christian fr Martin och Fendley. Ted Turner heter egentligen Robert Edward Turner III. 322 Skull and Bones (monumentet invigdes March 22, 1980). Frst i boken finns referenser till blockens mtt. Desaa har Van Smith bundit till vrldens idag hgts byggnad Burj Khalifa, ett modernt Babels torn. Jag avslutar hr fr nu.
Citera
2014-09-18, 05:22
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Ja Ted Turner r en av hkarna i hgen.
Om han var med p Georgia Stone vet jag inte, skert, efter ett tag skiter man i att frska sitta med frstoringsglas i detaljer och frska hitta ntt 100%igt konkret bevis som ska vcka en och lgger all tid till att vcka andra i stllet. Jag menar folk i 9/11trden sger att det borde varit hgre smllar fr att "controlled demolition" skulle kunnat tagit place nr hur mnga vittnen som helst sger att dom hr explossioner, jag menar och ven om CIA hade en sprngdeg som var "ljudfri" skulle det vara s otnkbart Det r ju liksom inte hemligheten till att kunna lyfta och flyga frn marken eller lyfta saker med tankens kraft som behver bevisas

Jag skulle rekommendera den hr filmen dr klipp av intervjuer av Ted Turner argt sger att han tycker det r fr mycket folk p jorden man tnker att det borde inte gra ett jota d han bara tjnar pengar p detta d fler folk ser p hans kanaler men icke!

Den hr filmen r oerhrt jobbig men den e ny The Depopulation Agenda For a New World Order Agenda 21 ☁☢☁☰☰☰☰☰✈
Senast redigerad av IHateThisPlanet 2014-09-18 kl. 05:34.
Citera
2014-09-18, 05:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
Ja Ted Turner r en av hkarna i hgen.
Om han var med p Georgia Stone vet jag inte, skert, efter ett tag skiter man i att frska sitta med frstoringsglas i detaljer och frska hitta ntt 100%igt konkret bevis som ska vcka en och lgger all tid till att vcka andra i stllet. Jag menar folk i 9/11trden sger att det borde varit hgre smllar fr att "controlled demolition" skulle kunnat tagit place nr hur mnga vittnen som helst sger att dom hr explossioner, jag menar och ven om CIA hade en sprngdeg som var "ljudfri" skulle det vara s otnkbart Det r ju liksom inte hemligheten till att kunna lyfta och flyga frn marken eller lyfta saker med tankens kraft som behver bevisas

Jag skulle rekommendera den hr filmen dr klipp av intervjuer av Ted Turner argt sger att han tycker det r fr mycket folk p jorden man tnker att det borde inte gra ett jota d han bara tjnar pengar p detta d fler folk ser p hans kanaler men icke!

Den hr filmen r oerhrt jobbig men den e ny The Depopulation Agenda For a New World Order Agenda 21 ☁☢☁☰☰☰☰☰✈

Inte nog med att den r sjukt jobbig i sin rrighet s r den sjukt korkad, vilken skit!

Han pratar att fr mnga mnniskor anvnder fr mycket av jordens resuser vilket skapar klimatfrndringar. Var enda gng detta resonemang kommer upp s r det tjat om att dessa personer eller vanfrestllningarna om ngon hemlig grupp ska begrnsa mnskligheten, vilka innefiktiva mnniskor de r d vi fortfarande kar i befolkningsmngd!

Att Ted Turner skulle legat bakom uppfrandet av detta monument hller jag fr otroligt utifrn vad som framkommit och jag orkar inte ladda ner ngon pdf bok, lite bttre kllor fr allt presenteras!
Citera
2014-09-18, 06:24
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Han pratar att fr mnga mnniskor anvnder fr mycket av jordens resuser vilket skapar klimatfrndringar. Var enda gng detta resonemang kommer upp s r det tjat om att dessa personer eller vanfrestllningarna om ngon hemlig grupp ska begrnsa mnskligheten, vilka innefiktiva mnniskor de r d vi fortfarande kar i befolkningsmngd!
Jo d stmmer att jorden kan hlla minst 14 miljarder mnniskor allts dubbelt frn vad r idag. Ted Turner har dock sagt att en reducering av jordens befolkning till 200-300 miljoner vore att fredra.

FN/UNs(Frenade Nationerna/United Nations) Agenda 21 existerar vet inte om den var classified ngra r men den r tillgnglig nu iaf det r det hela filmen handlar om. I slutet har du en australiensk politiker som lser upp frn den och hon inget gkbo, Australien har brjat frst att det r en hoax och har tagit bort deras klimatskatt nyligen tror jag.
Citera
2014-09-18, 14:30
Medlem
Jag mste rtta mig sjlv. Boken Common Sense Renewed r ju s klart signerad av Robert Christian och inte R.C. Christian. Det r just detta som bevisar att R.C. Christian r samme person som Robert Christian. Det var s personen introducerade sig fr bde Martin och Fendley, d v s Robert Christian. Det finns en s k Explanatory tablet bredvid granitblocken dr just namnet R.C. Christian r inhugget. Det ska ocks finnas en tidskapsel under det liggande granitblocket blocket. Och det var givetvis Reagans administration 1986 som fick boken utdelad och inte Carters. Dremot uppstod ju monumentet under Carter. Jag bifogar en skrmdump av underskriften i boken och Ted Turners officiella underskrift hr nedan. Titta noggrant p e:na, r:na och knorren p slutet. Dm sjlva.

http://i57.tinypic.com/73j634.jpg

En annan intressant detalj p Van Smiths blogg r adressen dit man skulle skriva en gng i tiden fr att kpa ett exemplar av boken. Man skulle skicka en intresseanmlan till Mason City, Iowa, USA. En stad grundad av frimurare. Enligt Van Smith har han kommit i kontakt med personer som mnga r sen ville f tag i ett exemplar men de fick aldrig ngot svar eller ngon bok. Iowa verlag brukar vara en mycket viktig stat att vinna i amerikanska presidentvalen.

En bild p frimurartemplet i Mason City, Iowa.
http://iowamasons.com/649.html

Citat:

Jag hller med dig. Hela grejen r helt idiotisk. Men d mste man frga sig varfr detta monument fr st kvar n idag? Det r ju givetvis galningar och psykopater som rest detta monument. Mnga mnniskor frstr inte hur mycket arbete som lagts ner fr att blocken ska st astronomiskt. Man kan ju se polstjrnan hela tiden genom ett av hlen. Ett annat hl visar nr sommar- och vintersolstndet intrffar. Hela konstruktionen r minst lika stort under jord fr att inte stta sig genom ren. Det hr monumentet r mycket genomtnkt. Alla sprken som finns inristade, alla hieroglyfer, sidoblocken, den frmodade tidskapseln utan datum m m. Men som sagt, varfr rivs inte monumentet? Varfr str denna idioti kvar idag?

Citat:
Att Ted Turner skulle legat bakom uppfrandet av detta monument hller jag fr otroligt utifrn vad som framkommit och jag orkar inte ladda ner ngon pdf bok, lite bttre kllor fr allt presenteras!

Ted Turner ligger garanterat bakom detta, antingen direkt eller indirekt. Det ligger i linje med skapandet av psykopaternas TV-kanal nummer ett, CNN. Det r ju bara lsa vad CNN:s motto r. Han har ofta sagt att familjer max br f ha tv barn. Han sjlv har dock fem barn. P 90-talet sade han fljande i TV. Om 30-40 r (allts om nu om 15-20 r) s kommer strre delen av mnskligheten att ha dtt ut och resten r kannibaler. Han r ju givetvis helt kokt i skallen.

Ted Turner; Global Warming Will Create Cannibals
http://www.youtube.com/watch?v=DSlB1nW4S54

Mnniskor som r intresserade av vilka galningar och psykopater som har makt borde verkligen ladda ner pdf-filen av boken. Vi kan ju prata i den hr trden om 15-20 r, om vi r vid liv, och skratta t idioterna. Jag har kommit nstan 200 sidor in i boken och det r intressant att se hur sjuk en mnniskas hjrna kan vara.
Citera
2014-09-21, 11:37
Medlem
Arthur Dents avatar
Det har nyligen gjorts ett tillgg p stenarna s nu r spekulationerna i full gng. Fr fem r sedan hackades det ut en bit sten p den delen dr den engelska texten str skriven, och nu har ngon infogat en sten dr med siffrorna 2014 skrivna. Eftersom omrdet r vervakat med filmkamera och stenen ligger kvar r det frmodligen ingen som skojat utan tillgget har en mening.
Citera
2014-09-21, 12:07
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det har nyligen gjorts ett tillgg p stenarna s nu r spekulationerna i full gng. Fr fem r sedan hackades det ut en bit sten p den delen dr den engelska texten str skriven, och nu har ngon infogat en sten dr med siffrorna 2014 skrivna. Eftersom omrdet r vervakat med filmkamera och stenen ligger kvar r det frmodligen ingen som skojat utan tillgget har en mening.

Japp, rtt troligt fr att f fler turister dit, det r nog den enda meningen.
Citera
2014-09-21, 20:03
Medlem
Citat:

Det var som fan att det hnde just denna vecka nr jag skapade trden! Hr r en bra lnk med videoklipp och bilder.
http://beforeitsnews.com/conspiracy-...e-2465378.html

Bild p det borthuggna hrnet frn runt 2009-2010.
http://beforeitsnews.com/contributor...otch%20(1).jpg

Bild p "2014"-hrnet.
http://beforeitsnews.com/contributor...ages/block.jpg

Video uppladdad i onsdags, 17/9.
http://www.youtube.com/watch?v=-K_cuMDyHFc

Varfr nu efter att monumentet var bortglmt s lnge? Sen fick det en uppsving fr att igen bli bortglmt. Varfr gr ngot detta nu?

Jag har ofta undrat hur ngon verhuvudtaget lyckades f bort ett hrn p det engelsksprkiga blocket runt 2009-2010. Ngon mste ju sttt p en stege eller skylift med ngon sorts borrhammare eller diamantborr. Dessa drivs ju inte direkt med batterier. Allts mste ngon sorts aggregat eller generator funnit tillgnglig som strmklla. Hur har ngon lyckats ta dit s mycket verktyg nr omrdet r kameravervakat sen 2008-2009 efter att de strsta vandaliseringarna gt rum?

Citat:
Japp, rtt troligt fr att f fler turister dit, det r nog den enda meningen.

Det finns inget att lgga pengar p i Elberton. Det r en liten stad med under 5000 invnare. Sjlva granitblocken str ca 14 kilometer frn nrmaste strre bebyggelse. Fr att beska dem behver man sledes inte ens ka in i staden. Att gra detta fr att dra turister behver inte ens avspegla sig i stadens ekonomi.

En annan intressant detalj. CNN tog sjlva upp monumentet p 30-rs jubileet. Ls kommentarerna under artikeln. Det verkar som om Ted Turner skickar ut en massa "bots" fr att skriva positiva kommentarer. Har ni ngonsin sett s mnga positiva kommentarer angende detta?

http://edition.cnn.com/2010/US/03/22...tery.monument/
Senast redigerad av TallyStick 2014-09-21 kl. 20:11.
Citera
2014-09-24, 16:21
Medlem
I mndags, den 22 september, uppdaterade Van Smith sin blogg med fljande. Den 11 september i r blev han kontaktad av ngon vid namn "Brian" som talade om att ngot satt ditt en kub med 2014 inristat i den. Varfr Van Smith vntade i 11 dagar med en uppdatering, nr nyheten redan brjade sprida sig runt den 17 september p internet, r oklart.

Van Smiths uppdaterade blogg.
http://vanshardware.com/2014/09/myst...a-guidestones/

Citat:
On September 11, 2014, I was contacted by a reader, Brian, who had recently visited the Georgia Guidestones. He said that the notch had now been filled with a granite cube etched with the numbers 20 and 14 on the two exposed sides of the cube. Brian sent me the two photos below.

Den 5 september i r, allts sex dagar tidigare, krde en lokal radiostation en nyhet om att blocken hade blivit vandaliserade igen. Men ingenstans nmndes ngon 2014-kub. Allts mste ngon ha varit dr mellan den 5 och 11 september och satt dit den.

Georgia Guidestones Vandalized Again, Draws FBI Interest
http://www.wsgcradio.com/georgia-gui...-fbi-interest/

Andra intressanta fakta som Van Smith delar med sig i sin uppdatering r fljande. Han ppekade redan ngon gng 2009 fr Mart Clamp, en person som ofta rengjort blocken, att ett hrn saknas. Men Clamp visste ingenting om detta. Han ppekade detta ven fr en lokal journalist, Gary Jones p Elberton Star, men inte han visste ngot. S tiden gr, ren passerar mellan 2009 och 2014, och i dagarna kontaktar Van Smith journalisten Gary Jones igen och vidarebefordrar "Brians" uppgifter. Men igen s vet ingen ngot men det kommer dock fram att kuben inte r officiellt sanktionerad.

Citat:
I contacted Gary Jones about the newly added cube and he passed along the information to the Elbert County Sheriffs Department. Whoever placed the cube into the notch did not do it as part of any officially sanctioned activity. It will be interesting to see if the block is removed in the next few days.

Men fr att gra allt nnu mer mystiskt s har ngon i kommentarsfltet postat en lnk till vad som hnde med originalhrnet. En person vid namn William Jeremy Ellis hade tydligen varit dr den 11 september 2009 och huggit bort det. I brjan av augusti 2013, allts frra ret, ses tre personer sent p kvllen p vervakningskamerorna. Polisen ker dit. Ellis r en av de tre och erknner att han har originalhrnet i sin go. Man fr tillbaka originalhrnet och Ellis talas fr vissa mindre brott som stld av hrnet och vandalisering.

Piece of GA Guidestones Recovered After Nearly Four Years
http://www.wsgcradio.com/piece-of-ga...ly-four-years/

Citat:
Deputies got a call to go out there, and there was a gentleman there from Alabama that had the piece of granite that was taken almost four years ago, said Investigator Darren Scarborough with the Elbert County Sheriffs Office. Told the officers that he had it, and he had been out there in 2009 and took the small piece of granite off. The original theft occurred on September 11th, 2009.

Vad det hr historien inte nmner r varfr Ellis och tv andra var dr i augusti 2013 med hrnet. Ville man stta tillbaka det? Varfr kallas monumentet "Government Property" om det sknkts av privatpersoner? Varfr satte inte staden Elberton tillbaka originalhrnet redan frra ret? Kommer man att plocka bort 2014-hrnet? Frgan med stort F, varfr fanns det en hrn att plocka bort enbart p den engelsksprkiga sidan av blocket?
Citera
2014-09-29, 00:58
Medlem
Den 25 september, allts i torsdags, s plockade en man bort kuben. Det visade sig att det fanns siffror och bokstver p alla sex sidorna. Frutom de synliga "20" och "14" s fanns ven siffrorna "8" och "16" samt bokstverna "MM" (eller WW) och "JAM" inristade. Efter en stund s frstrde mannen kuben och delade ut bitar av den till folk som var p plats. Han fick frgan om han skulle fylla igen hrnet men han svarade nej. Han nmnde dock att man har originalhrnet. Allt kan ses i klippet nedan.

Georgia Guide Stone- 2014 stone removal 9/25/14
http://www.youtube.com/watch?v=xkQd2WySV4U
Senast redigerad av TallyStick 2014-09-29 kl. 01:05.
Citera
2014-09-29, 14:59
Medlem
Jag hittade ett intressant frsk att avkoda kubens olika siffror och bokstver. MrCati r en ganska s knd person p internet som gnar sig t bl a numerologi. I klippet nedan s lgger han fram en ganska bra teori vad kubens betydelse pekar p. Han brjar med att sl fast att man mste brja med siffrorna "20" och "14" eftersom dessa var de enda synliga innan den plockades ner. D blir bokstverna "MM" toppen p kuben och "JAM" blir botten. Siffrorna "8" och "16" blir insidan. Han lgger ocks vikt till att kuben stack ut fr att frstrka vissa sol- och mnfenomen. Se klippet. Teorin brjar 2:16 in i klippet.

The Destruction of the Coded 20-14 Georgia Guidestone Block
http://www.youtube.com/watch?v=WlmeUbMD3zY

Han kommer fram till att kuben symboliserar datumet 10-24-14, allts October 24, 2014 enligt den amerikanska datumordningen. Hans teori r att ngot kommer att intrffa dagen efter en kommande solfrmrkelse som ger rum den 23 oktober. Han sger ingenting mer. Anledningen till att jag postar den hr teorin r att upptckte att den 24 oktober r den officiella FN-dagen. Ted Turner r skapare och ordfrande i United Nations Foundation som skapades 1998 och som Turner "sknkte" 1 miljard dollar till. Allts pekar allt igen till Ted Turner. FN var ju det frsta frsket 1945 att skapa en vrldsregering efter att the League of Nations lades ner. Begreppen "world court" finns med som "budord" nummer 6 p stenarna och "world government" nmns i boken "Common Sense Renewed".

United Nations Foundation
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Foundation
Citera
2014-09-30, 02:13
Medlem
Betydelsen av "MM" kan ocks vara "Manufacturer of granite memorials, monuments & markers" vilken ocks kan hittas p Elberton Granite Associations hemsida p lnken nedan. Ett certifikat p att utvaren r stenhuggare.

Elberton Granite Association
http://egaonline.webpublishpro.com/egamembers

Betydelsen av "JAM" kan vara "Joint Annual Meeting", en term som anvnds i granit och marmor-industrin och som syftar till en rlig sammankomst eller konferens.

Monument Builders of North America
http://www.monumentbuilders.org/2012show/

S den enklaste frklaringen r att kuben r en souvenir frn en rlig sammankomst fr stenhuggare som gde rum 8/16/2014, allts August 16, 2014. Kuben satt inte dr den 5 september (se ngra inlgg ovan) men var ditsatt 11 september eller tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in