2020-12-30, 01:01
Medlem
Mkt större chans att alibaba faktiskt får ett straff som känns, och inte bara en liten lätt böteslapp, än då de stora teknik företagen i usa undersöks. Nog stor skillnad då kinas regering är ute efter ett inrikes företag än då väst håller på med sina sken undersökningar av de stora teknik företaget, där vi vet att inget kommer ske, för korruptionen är enorm i väst, så undersökningarna i väst är bara där för syns skull.
Citera
2021-01-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Jack Ma har öppet bråkat med kommunistpartiet och har nu "försvunnit". Kommunistpartiet är förbannade och Alibaba kommer förmodligen att drabbas av regleringar. Detta har inget med handelskriget att göra. Det är mycket värre. Jag har Prosus som äger en bit av Tencent och den faller också som en sten.

I dagarna har media börjat tagga till om Jack Mas situation. Väldigt många tidningar har en artikel om detta.
Tydligen skulle han ha varit med som domare i tävlingen ”Africas business heroes”, men inte dykt upp.

När kommer han tillbaka? Vad har hänt med honom? Hur kommer detta spegla kursen för Alibaba?

https://www.svd.se/jack-ma-misstanks-vara-forsvunnen

edit: lade till en länk
Senast redigerad av junktown 2021-01-04 kl. 12:16.
Citera
2021-01-16, 04:09
Medlem
Hoppas att ni ligger tungt i BABA för nu vänder det uppåt, Boys.
Citera
2021-01-16, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Hur då?
Citera
2021-01-16, 04:25
Medlem
Citat:
Hej Fittbena! HUR SKA DET VÄNDA UPP!!!!????? Ge mig din analys Fittis så ska jag tro dig.
Citera
2021-01-16, 04:43
Medlem
Citat:
Det är ok! Ok tack för tipset! Som USA tror mer.....
Citera
2021-01-16, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Hej Fittbena! HUR SKA DET VÄNDA UPP!!!!????? Ge mig din analys Fittis så ska jag tro dig.

Efterfrågan ökar vilket gör att folk blir tvungna att köpa till högre kurser. Mvh.
Citera
2021-01-16, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Mkt större chans att alibaba faktiskt får ett straff som känns, och inte bara en liten lätt böteslapp, än då de stora teknik företagen i usa undersöks. Nog stor skillnad då kinas regering är ute efter ett inrikes företag än då väst håller på med sina sken undersökningar av de stora teknik företaget, där vi vet att inget kommer ske, för korruptionen är enorm i väst, så undersökningarna i väst är bara där för syns skull.

BABA kommer till 100% bli fällda men det blir ett tillfälligt hack i kurvan eftersom det inte kommer påverka deras business nämnvärt.
Citera
2021-01-17, 03:28
Medlem
Citat:
BABA kommer till 100% bli fällda men det blir ett tillfälligt hack i kurvan eftersom det inte kommer påverka deras business nämnvärt.
Hum.. ligger nu på Sony och AT&T men men. Ser ju bra ut!!
Citera
2021-01-18, 20:10
Medlem
Citat:

Jag antar det beror på hur arg Xi är
Citera
2021-01-20, 14:02
Medlem
Baba till månen idag!
Citera
2021-03-15, 14:42
Medlem
Jag tror inte böterna är så mkt till ett problem, även om det är okänt hur mkt det blir. Men det verka inte stanna vid bara böter, utan de måste även ändra sina affärsmetoder, evt avyttra vissa verksamheter samt närma sig kinas regering och distansera sig ifrån Ma. Detta får ses som en kraftig varningssignal till alibaba att de måste spela efter kinas regler, även om jag tycker det är lite otydligt hur det kommer påverka alibaba i framtiden. Måste ändå säga jag gillar hur kina inte låter sig hamna i händerna på big tech, vilket de korrupta politikerna i väst är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in