2014-09-17, 13:19
Medlem
The_Aces avatar
Enligt Bloomberg kommer Alibaba noteras på NYSE den 19 september.
Någon som planerar att gå in?

http://www.bloomberg.com/news/2014-09-12/alibaba-said-to-plan-closing-order-book-on-ipo-early.html
Citera
2014-09-17, 21:55
Medlem
Funderar att gå in med lite.

Skulle vilja höra andras tankar angående detta. Är priset satt för högt?

Intressant artikel: http://www.investopedia.com/articles/investing/081214/5-things-know-about-alibaba-ipo.asp
Citera
2014-09-18, 13:22
Medlem
Låter väldigt intressant!
Citera
2014-09-18, 13:33
Medlem
Att långsiktigt äga lite Alibaba kan ju inte vara fel som jag ser det. Funderar på att slänga in en mindre summa först och eventuellt fylla på efter ett halvår eller så. Tror inte det blir som för Facebook att de sjunker en massa, men man vet ju aldrig och kortsiktiga svängningar vill jag skydda mig mot.
Citera
2014-09-18, 14:10
Medlem
The_Aces avatar
Precis som Bruuces artikel påpekar så finns det både argument för och emot.

Jag tror affärsmodellen är sund och har enorm potential kvar, dock så är det Kina vilket gör att min insyn och kulturella förståelse brister.
Citera
2014-09-18, 16:48
Medlem
Jag har köpt saker från Alibaba i närmare tio år. Det här är ett klockrent köp.
Citera
2014-09-18, 17:07
Medlem
FrankBucks avatar
Kort version: Vad har Alibaba för fördelar gentemot eBay?
Citera
2014-09-18, 17:35
Bannlyst
Vad kommer aktierna kosta? Rent spontant skulle jag avvakta en tid. Vanligtvis brukar väl priset på aktien gå ner till en början vid noteringar.
Citera
2014-09-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Vad kommer aktierna kosta? Rent spontant skulle jag avvakta en tid. Vanligtvis brukar väl priset på aktien gå ner till en början vid noteringar.

Precis vad jag tänker. Tror den är för överhypad folk kommer sälja om det börjar blåsa.
Citera
2014-09-18, 19:27
Medlem
joeskos avatar
Citat:

Vanligtvis, om vi refererar till årets noteringar på OMXS, rusar aktierna första dagen för att sedan stabilisera sig efter 3-4 dagars handel. Avvaktar denna aktie faktiskt, känns svårt att värdera den.

Kanske hoppar på något certifikat med hävstång första dagen.
Senast redigerad av joesko 2014-09-18 kl. 19:34.
Citera
2014-09-18, 19:51
Medlem
Citat:
Sägs mellan 66-68 dollar aktien. En omsättning större än Amazon och Ebay tillsammans, känns onekligen intressant.
Senast redigerad av Gummisnodden 2014-09-18 kl. 19:54.
Citera
2014-09-18, 22:07
Medlem
Även jag har använt deras tjänster ett antal år. Fungerar väldigt bra!
Känns svårt att värdera men tror på affärsidén och marknaden. Kinas handel ökar och har för mig att regeringen har som uttalat mål att öka den inhemska konsumtionen. Tror dessutom att alibaba får en hel del gratisreklam via noteringen

Vet ni vilket klockslag som aktien släpps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in