• 1
  • 2
2014-09-16, 15:11
Medlem
LaPerlas avatar
Jag hatar henne.

Hon är både mytoman och kleptoman så man kan aldrig någonsin lita på henne. Varje gång jag träffar henne har hon snott någonting av mig. Typ som ett klädesplagg, skor, smycken eller dylikt.
Och sedan skämtar hon bort det när jag konfronterar henne.
Hon berättar långa, osammanhängande rövarhistorier som man redan tidigt märker är lögn.
Allt hon säger är bara lögner och när man konfronterar henne så ljuger hon ännu mer.

Hon gör alltid allting för att få uppmärksamhet. Typ som att "råka" göra illa sig för att folk ska tycka synd om henne.
Hon snyltar alltid och lånar pengar av allt och alla.
Hon försöker ta mina vänner och mina killar, utan att lyckas.
Hon går runt med världens fulaste kläder och sminkning så man skäms över att vara med henne.
Dessutom så beter hon sig som en 12 åring.

Och nu vill hon komma till mig och hälsa på mig i min nya stad för att träffa alla mina vänner och liknande.
Jag vill inte det. Jag vill bryta kontakten med henne.

Hur bryter man kontakten med sitt eget kött och blod?
Hon kommer ju aldrig förstå varför, då hon bara ljuger och ljuger så hon tror sig själv.
Men jag orkar inte mer.

Berätta gärna om liknande erfarenheter.

Tack för mig.
Citera
2014-09-16, 15:16
Medlem
Ratis avatar
"Behandling – svårt pga dålig sjukdomsinsikt
Det är svårt att behandla en mytoman. Oftast för att mytomanen själv inte har någon sjukdomsinsikt eller inte vill bli behandlade. Därför måste mytomanens anhöriga berätta för mytomanen om problemen och sätta gränser för att personen ska få sjukdomsinsikt.

Mytomaner är också svårbehandlade på grund av att de har svårt att på riktigt släppa in någon på livet. Istället säger de vad de tror att de förväntas säga.
"
http://mytoman.se/

Finns inte så mycket att göra åt en mytoman. Jag har också mytomaner i min närmaste bekantskapskrets och det är lätt att tappa tålamodet.
Citera
2014-09-16, 15:32
Bannlyst
Hitta på någonting som gör att hon inte kan besöka dig just nu. I det långa loppet måste du försöka vara ärlig och förklara hur du känner. Hur gammal är din syster?
Citera
2014-09-16, 15:47
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Antagligen är du vuxen. Be hon återvända när hon mognat. Finns inget krav att man behöver ha kontakt med syskon i vuxen ålder.
Citera
2014-09-16, 15:50
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPerla
Hon kommer ju aldrig förstå varför, då hon bara ljuger och ljuger så hon tror sig själv.
Men jag orkar inte mer.
Om du vill bryta kontakten med henne, spelar det då någon roll om hon förstår eller ej? Om det spelar roll kanske du inte borde göra det.

Om du ändå vill så är det bara att göra. Ta bort henne från Facebook och styr om hennes nummer till autosvar som du inte lyssnar på. Öppna inte om hon knackar på.
Citera
2014-09-16, 16:04
Medlem
Skriv till henne, skriv exakt hur du känner men sakligt, inte "din jävla lögnaktiga hora" utan med konkreta exempel på hur hon betett sig. När du skriver kan hon inte avbryta det och skratta bort det eller ljuga ihop något försvar för att slippa höra resten.

Upplys henne om att hon inte är välkommen förrän hon bevisligen ordnat upp sitt liv och förändrat sitt beteende.

Och ha inte dåligt samvete att du vill bryta med en släkting, blod må vara tjockare än vatten men så är bajs tjockare än kiss, vad fan har det med relationer att göra?
Citera
2014-09-16, 16:12
Medlem
Försök va helt rak med henne om detta och berätta hur du känner. Ifall du inte vill göra det kan du antingen bryta kontakten med henne eller så kan du fortsätta så som det är.
Citera
2014-09-16, 16:37
Medlem
Det är din syster. Oavsett hur pantad hon än är har du en skyldighet att älska henne och försöka hjälpa henne. Jag tycker att du skall para ihop henne med en av dina polare. Känner du någon som är en s.k. "snäll kille"? en sån som är alldeles för snäll och alldeles för mesig. Para ihop henne med honom. Den konstellationen av hysterisk egocentrisk bitch och översnäll mespropp blir ett bra par.

Då blir hon nån annans problem.
Citera
2014-09-16, 16:40
Medlem
Rudeknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det är din syster. Oavsett hur pantad hon än är har du en skyldighet att älska henne och försöka hjälpa henne. Jag tycker att du skall para ihop henne med en av dina polare. Känner du någon som är en s.k. "snäll kille"? en sån som är alldeles för snäll och alldeles för mesig. Para ihop henne med honom. Den konstellationen av hysterisk egocentrisk bitch och översnäll mespropp blir ett bra par.

Då blir hon nån annans problem.

Är du dum eller? Varför har hon en skyldighet att älska sin syster, bara för att de är syskon?

Så om någons farsa våldtar och torterar personen, har denne ändå en skyldighet att älska sin pappa?

Dummaste jag hört.
Citera
2014-09-16, 16:48
Medlem
provocative77s avatar
Du verkar själv lida av mytomani då du påstår att hon är en hora utan att du nämner ett skit om vad du grundar det på.
Likaså bör en hora tjäna så pass bra att hon inte behöver låna.
Hur var det med sanningen? Kan det vara så att hela er familj är mytomaner o det är ärftligt?
Citera
2014-09-16, 17:02
Medlem
tobazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPerla
Jag hatar henne.

Hon är både mytoman och kleptoman så man kan aldrig någonsin lita på henne. Varje gång jag träffar henne har hon snott någonting av mig. Typ som ett klädesplagg, skor, smycken eller dylikt.
Och sedan skämtar hon bort det när jag konfronterar henne.
Hon berättar långa, osammanhängande rövarhistorier som man redan tidigt märker är lögn.
Allt hon säger är bara lögner och när man konfronterar henne så ljuger hon ännu mer.

Hon gör alltid allting för att få uppmärksamhet. Typ som att "råka" göra illa sig för att folk ska tycka synd om henne.
Hon snyltar alltid och lånar pengar av allt och alla.
Hon försöker ta mina vänner och mina killar, utan att lyckas.
Hon går runt med världens fulaste kläder och sminkning så man skäms över att vara med henne.
Dessutom så beter hon sig som en 12 åring.

Och nu vill hon komma till mig och hälsa på mig i min nya stad för att träffa alla mina vänner och liknande.
Jag vill inte det. Jag vill bryta kontakten med henne.

Men jag orkar inte mer.

Berätta gärna om liknande erfarenheter.

Tack för mig.
Be henne dra långt åt helvete och aldrig komma tillbaka!
Citera
2014-09-16, 17:33
Medlem
kalibergotts avatar
Visa henne denna tråden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto