2014-09-15, 18:40
Medlem
Ariumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalibergott
Vore nice om det blir omval, M får 40% å Reinfeldt har redan lämnat in sin avskedsansökan

SD får minst 15% vid omval

Ja, då slipper vi den där idioten iallafall. Vem vet, en ny regering med M+SD+KD+FP? Vore ofantligt bra då vi slipper en rödgrön regering och Annie Lööf och hennes 40 miljoner afrikaner. Däremot så lär det inte hände med tanke på retoriken från M, KD och FP när det gäller SD.
Citera
2014-09-15, 18:41
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalibergott
Vore nice om det blir omval, M får 40% å Reinfeldt har redan lämnat in sin avskedsansökan

SD får minst 15% vid omval

Inte en chans utan Borg.
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Dessvärre inte helt oväntat. Sossarna har ju varit jävligt konskekventa med att neka V(PK) en plats i regeringen.
Efter att MP gjorde klart för några mandatperioder sen att de inte kommer agera passivt stödparti så insåg vänstern att de skulle bli helt överkörda om de inte också gjorde det.
Dock fick de inte tillräckligt många röster för att skrämma sossarna.

Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Vilken jävla skit!
Jag känner mig lurad av Löfvén! Jag röstade för att jag INTE ville ha ett borgerligt styre!
Han uttryckte sig ju hela tiden att han absolut inte ville samarbeta med de ju!?

Har han tänkt så här hela tiden eller var det en impulsgrej tror ni?

Ja, jag tror det. Sossarna har som sagt alltid försökt undvika att regera med V (även om de under långa perioder var beroende av deras passiva stöd).
Det är anledningen till att jag röstade V istället för MP (som hade varit det andra alternativet bland riksdagspartierna), ett starkt V hade "tvingat" sossarna vänsterut istället för som nu då de kan fortsätta röra sig högerut.
Citera
Medlem
Vänsterpartiet har redan målat in sig i ett hörn när det gäller blockpolitiken. Och alla deras väljare är i princip ideologiskt fördummade att de aldrig aktivt kan samarbeta med "höger"-partier oavsett vad de får i utbyte. Skillnad på opposition och vågmästare naturligtvis, men hur mycket opposition är det om V är för flata mot enbart S och MP?

Även Lars Ohly använde bara "lägga ned rösterna" som enda hot i en statsministeromröstning när han var V-ledare. Vet inte hur många gånger Ohly yttrade att "V aldrig aktivt kommer bidra till högerregering".
Citera
2014-09-15, 18:42
Medlem
Ariumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Inte en chans utan Borg.

Ja det suger verkligen. Borg är den i särklass bästa finansminister i hela Europa. Tyck vad ni vill om hans parti men den killen kan ekonomi.
Citera
2014-09-15, 18:42
Medlem
Diamondgrits avatar
Vafan babblar ni om, alliansen behöver inte stödja Lövfen, de kan välja att lägga ned sina röster. Det är negativ parlamentarism i detta landet vilket betyder att mer än hälften av riksdagsledamoterna måste rösta mot talmannens kandidat för att det inte ska bli något. Alliansen lovade i stort sett att de skulle lägga ned sina röster så att Löfven skulle kunna bilda regering. Om F! hade kommit in skulle läget vara annorlunda men nu är SD den enda fienden. De kommer att offra för en S+MP-regering.
Citera
2014-09-15, 18:43
Medlem
Vilken jävla soppa. Snacka om att måla in sig i ett hörn. Och hur skulle Annie Lööf med trovärdighet kunna stötta Löfven efter hennes uttalande igår. Förstår inte varför partiledarna är så snabba med att räkna bort vissa samarbetskoalitioner. Alla påstår att de vill ta ansvar för Sverige, men ingen är beredd att ta ansvaret i praktiken.

Nyval eller fyra bortkastade år. Precis vad ett land på dekis behövde..
Citera
2014-09-15, 18:44
Medlem
Kan någon länka till detta? (Intervjun med V osv)
Citera
Medlem
TerminalVelocitys avatar
Är judas Stefan Löfvén i själva verket en agent för näringslivslobbyn?

Allt är bara en marionett-teater, Bilderberg och Bonnier måste bara få all makt, då skall man luras i valrörelsen också [sic].
Citera
Medlem
Ariumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misslittleSunshine

http://www.expressen.se/

Rätt enkelt att hitta såvidare man inte är hjärndöd.
Citera
2014-09-15, 18:45
Medlem
DIdes avatar
Jag tror att Stefan har haft ett snack med Herr Borg i korridoren och fått klart för sig hur finanserna ser ut. Svettigt! -"Nej, jag kickar ut V och passar tillbaka svartepetter!"
Citera
2014-09-15, 18:45
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misslittleSunshine

http://www.svt.se/nyheter/val2014/vansterpartiet-om-regeringssamarbete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in