2014-09-15, 18:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
S+MP+FP+C+KD

Eller:

S+MP+M

Vilket inte kommer att gå såvida inte högerpartierna bryter Alliansen. Spännande...
Citera
2014-09-15, 18:30
Medlem
Ariumzs avatar
Så jävla rätt. Första gången jag någonsin håller med Löfven om någonting. Det komiska i det hela är att han verkar ge bollen till Alliansen och SD, iallafall från min synvinkel.

Är det inte möjligt nu att Alliansen går ut och säger att de också vill skapa regering? Och isåfall, kanske även med SD? Alliansen har ju nu majoritet över S+MP så det borde ju vara möjligt.
Senast redigerad av Ariumz 2014-09-15 kl. 18:33.
Citera
2014-09-15, 18:31
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminalVelocity

Alliansen är så etablerat efter alla dessa åren att jag inte tror C eller FP kommer bryta sönder Alliansen.

Jag är långtifrån så säker på det. Nu är Reinfeldt borta ur leken och särskilt C är ju kåta på att få vara med och bestämma, så jag tror säkert att de kan börja vänstra. Det kommer dock inte komma över en natt, vi kommer säkert få se någon liten regeringskris först.
Citera
2014-09-15, 18:31
Medlem
men... om v försvinner är ju alliansen större?

s+mp: 38
alliansen: 39,3
Senast redigerad av tsaritsan 2014-09-15 kl. 18:39.
Citera
2014-09-15, 18:32
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
S+MP = 37,9%
S+MP+V = 43,6%
S+MP+C+Fp = 49,5%
C+Fp+Kd+M = 39,4%
MP+M+C+Fp+Kd = 46,2%
M+Kd+SD = 40,8%
M+S = 54,3%

Den kan funka om man ser till att hålla några SD:are i korridorerna och på toaletten när det ska till omröstning. :P
Citera
2014-09-15, 18:33
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan

s+mp: 37,3
alliansen: 38,3

De är ju bara en bit in. Att bli av med V var första steget. Det låser upp andra alternativ framåt, åt höger. Så fattar jag det. Vänstern är precis som SD ett jävla järnrör i kugghjulet för det maskineriet.

Att Löfven tar det beslutet, verkar nog vara det modet som uppstår nu när Borg och Reinfeldt har hoppat, vilket tolkas som att M redan har givit upp att ta makten.
Citera
2014-09-15, 18:33
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan

s+mp: 37,3
alliansen: 38,3

Grejen är att man räknar med att V röstar med eller lägger ner sin röst även vid uppgörelser med C och Fp hellre än att fälla regeringen.
Citera
2014-09-15, 18:35
Medlem
Ariumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Grejen är att man räknar med att V röstar med eller lägger ner sin röst även vid uppgörelser med C och Fp hellre än att fälla regeringen.

Ja men SD lär ju rösta med alliansen då de historiskt har röstat mer för alliansen än de rödgröna. Så.. nyval på G?
Citera
2014-09-15, 18:35
Medlem
knasen79s avatar
Stefan Löfven är just nu kanske den mest hatade mannen i det här landet.
Citera
2014-09-15, 18:37
Medlem
Ariumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Stefan Löfven är just nu kanske den mest hatade mannen i det här landet.

Nja, det tror jag inte. Tror nog Jimmie fortfarande håller den positionen med tanke på att runt 10.000 idioter springer runt som ilskna hundar i Stockholm. Löfven är däremot en idiot, har alltid varit och kommer alltid vara. Så, grattis sossar och vänster patrask, hoppas ni är glada nu!
Citera
2014-09-15, 18:38
Medlem
kalibergotts avatar
Vore nice om det blir omval, M får 40% å Reinfeldt har redan lämnat in sin avskedsansökan

SD får minst 15% vid omval
Citera
2014-09-15, 18:39
Medlem
knasen79s avatar
Lika bra med nyval och lämna över till Alliansen.

Moderaterna (Statsminister) - Karin Elmsäter Svärd
Folkpartiet - Birgitta Ohlsson
Centern - Annie Lööf
Kristdemokraterna - Sara Skyttedal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här