2014-09-15, 21:27
Medlem
Malingins avatar
Varför drar ni så stora växlar av detta?
Har v(pk) någonsin suttit i regering?
Även när S hade 45-49% satt de i opposition.
Citera
2014-09-15, 21:27
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Blir det nyval kommer SD snudda på 20 %, det kan jag garantera.
Citera
2014-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag sa brukar. Alliansen gick till val som ett regeringsalternativ, därmed större än S.

Ska bli intressant att se utvecklingen.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
S: Björklund, du har förstört skolan under 8 år, det kan vi se på pisa undersökningen

Två dagar senare...

S: Björkiiiiis, polarn. Vill du fixa skolan much?

MP: Lööf ni fortsätter att bedriva en politik för fossila bränslen och satsar inte på förnybar energi

Två dagar senare...

MP: Löööööööööfen, ni har ju ökat vindkraften, SKIIIIIIT bra så nu kan vi stänga ner kärnkraften tillsammans kompiz?
Ja, bra liknelse, lite surrealistiskt att tro att C och FP helt plötsligt ska vara med. Tror Löfvén har överskattat sin förhandlingförmåga. Att komma överens om en procentsats i löneförhandlingar är en annan typ av förhandling.
Citera
Medlem
teflonpannan69s avatar
En käftsmäll rakt i ansiktet
Citera
2014-09-15, 21:29
Medlem
Alliansen kommer lägga fram en budget som tydliggör de ökade kostnaderna för invandringen och därigenom blockera Sverigedemokraterna från att kunna rösta för den med risk för att framstå som invandringskramare. Således kommer (s)/(mp) få igenom sin första budget.

Efter det kommer (m) välja en ny partiledare och ändra sin policy för invandringsfrågan. (kd) kommer också börja med en mer invandrarkritisk retorik. Efter detta kan det ev. komma ett nyval.

Vad som händer med Alliansen är frågan, kommer (c), (fp) bryta sig loss efter ovanstående kursändringar och börja vänsterprassla med (s) och (mp)?

Svensk politik blev plötsligt intressant igen...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Vilken jävla skit!
Jag känner mig lurad av Löfvén! Jag röstade för att jag INTE ville ha ett borgerligt styre!
Han uttryckte sig ju hela tiden att han absolut inte ville samarbeta med de ju!?

Har han tänkt så här hela tiden eller var det en impulsgrej tror ni?

Om du följt debatter och intervjuer har han visat flera tecken på att vänstern inte kommer få vara med.

Klart du är lurad. Hela Sverige blev igår med regeringsbytet lurade sin framtid.
Citera
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
S: Björklund, du har förstört skolan under 8 år, det kan vi se på pisa undersökningen

Två dagar senare...

S: Björkiiiiis, polarn. Vill du fixa skolan much?

MP: Lööf ni fortsätter att bedriva en politik för fossila bränslen och satsar inte på förnybar energi

Två dagar senare...

MP: Löööööööööfen, ni har ju ökat vindkraften, SKIIIIIIT bra så nu kan vi stänga ner kärnkraften tillsammans kompiz?

Den "store förhandlaren" har krattat fint i manegen för ett bra samarbete med C och FP. Lägg därtill buffligheten mot Lööf och hans hån mot att Björklund är för Euron och Natomedlemskap.
Citera
2014-09-15, 21:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Varför drar ni så stora växlar av detta?
Har v(pk) någonsin suttit i regering?
Även när S hade 45-49% satt de i opposition.

Nja.
De har då agerat passivt stödparti. Det är en klar skillnad på det och att gå i opposition.
Citera
2014-09-15, 21:32
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Men vänta lite nu...

Utan V så är alliansen större än det röda blocket. Alliansen vann alltså valet...?

Nu har dom redan vunnit och sen sparkade ut V. Med andra ord så utnyttjade Sossarna V för att vinna valet. Sneaky bastards!
Citera
Medlem
Varför vill Löfven ens bli statsminister? Tycker han det är kul att leda Sverige medans SD och alliansen röstar fram höger förslag efter höger förslag? Känns ju bara förnedrande om något.
Citera
Medlem
Löfven gjorde ju allt utom att rakt ut bedyra sin kärlek för att samarbeta med de borgerliga igår efter valet. Han vill helst att alla ska med, utom V och SD. Han borde hållt sig till svetsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in