Kan slänga in några ledtrådar såhär på morgonkvisten...
4. Kultförklarad rymdopera som är mäkta populär i bl.a. Frankrike. Skaparen av serien var banbrytande på många sätt, bl.a. var han en av dom första tecknarna som började experimentera med 3d-grafik i manga. 5. Har kallats Japans motsvarighet till James Bond. Sonny Chiba har porträtterat honom i en film, Ken Takakura i en annan. 8. Mellan den där serien om jätteroboten vars namn slutar med Z och den där andra som handlar om en skolflicksrobot som förvandlar sig till en superhjältinna, så är denna serie en av denna serieskapares mest populära. 9. En episk shojou-manga som blev populär i stora delar av världen under 80-talet. Detta mycket tack vare dess trovärdiga karaktärer och sömlösa blandning av fiktion och historiska händelser. Utspelar sig under revolutionsåren i Frankrike.
9. En episk shojou-manga som blev populär i stora delar av världen under 80-talet. Detta mycket tack vare dess trovärdiga karaktärer och sömlösa blandning av fiktion och historiska händelser. Utspelar sig under revolutionsåren i Frankrike.
Egentligen kan jag ingen av dessa, men jag har för mig att det finns en mangaserie där Axel von Fersen är en av huvudpersonerna, och enligt Google heter den The Rose of Versailles eller Berusaiyu no Bara. Kan det vara den?
8. Mellan den där serien om jätteroboten vars namn slutar med Z och den där andra som handlar om en skolflicksrobot som förvandlar sig till en superhjältinna, så är denna serie en av denna serieskapares mest populära.
8. Devilman
jätterobot - Mazinger Z
skolflicksrobot - Cutey Honey
1. Tidig 91:an Karlsson???
2. Allan Kämpe (var väl rysk vad jag minns, men jag chansar..)
3. Bamse
5. Biffen & Bananen av Rit-Ola
8. Johan Vilde
9. Klas Katt
13. Mystiska 2:an
20. Ratte