• 1
  • 2
2005-09-06, 17:06
Medlem
poko-pekkas avatar
Har fått en uppgift där jag ska reflektera kring Jean paul Sartre. Jag måste fördjupa mig i hans filosofi och reflektera kring hans tankar..jag undrar om nån av er har nå bra info om mannen? eller om ni på nåt sätt kan förklara lite vad hans ideer var? Om jag inte fixar ett MVG på denna uppgift e jag körd..
Citera
2005-09-06, 17:18
mimersbrunn min vän...
Citera
2005-09-06, 17:19
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
mimersbrunn min vän...
Men äckliga mimers brunn, då e man ju än mer körd..
Citera
insomnias avatar
Och det är upp till FB att se till att din läxa blir gjord? Gå och gör din läxa eller hoppa av skolan ffs.
Citera
Medlem
LadyTieras avatar
Läs din larobok
Gå till biblioteket.
Ta inspiration av andras tankar på nätet (läs:Google)

sätt dig ner med liet bra musik på, välfylld mage och något gott att dricka och börja jobba.
Citera
2005-09-06, 17:20
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Läs din larobok
Gå till biblioteket.
Ta inspiration av andras tankar på nätet (läs:Google)

sätt dig ner med liet bra musik på, välfylld mage och något gott att dricka och börja jobba.
Men tänkte just om nån av er har lite intressanta tankar
Citera
2005-09-06, 17:20
Medlem
Thoffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
mimersbrunn min vän...

Så dina lärare känner inte till det??

Gör uppgiften, får du inte ett MVG kanske du är körd, men vem ansvar är det då? Vad fan hände med att människor tog ansvar för sig sjävla och gjorde det som de skulle göra.
Citera
2005-09-06, 17:21
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Och det är upp till FB att se till att din läxa blir gjord? Gå och gör din läxa eller hoppa av skolan ffs.
Har inte påstått det, tänkte om nån av er hade kunnat upplysa mig lite ang. sartre ffs!
Citera
2005-09-06, 17:22
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poko-pekka
Men tänkte just om nån av er har lite intressanta tankar
Hur svårt är det att googla, slå upp läroboken och ta sig i kragen? seså, spring och gör det, jag har gett dig konkreta tips på hur du ska göra.
Citera
2005-09-06, 17:25
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Hur svårt är det att googla, slå upp läroboken och ta sig i kragen? seså, spring och gör det, jag har gett dig konkreta tips på hur du ska göra.
Fan vad alla verkar otrevliga idag, tänkte höra intressanta åsikter och liknande, har gjort en stor del av arbetet menn hade behövt ha lite brainstorming kring vad man kan nämna
Citera
2005-09-06, 17:26
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poko-pekka
Fan vad alla verkar otrevliga idag, tänkte höra intressanta åsikter och liknande, har gjort en stor del av arbetet menn hade behövt ha lite brainstorming kring vad man kan nämna
Ok, men lägg fram lite konkreta saker du undrar över då? lättare för folk att spåna med dig isåfall.
Citera
2005-09-06, 17:28
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ok, men lägg fram lite konkreta saker du undrar över då? lättare för folk att spåna med dig isåfall.
Aa de kanske e sant..har reflekterat kring hans negativa inställning till meningen med ´livet, sartre påstår att meningen med livet e intet. dvs. att livet är meningslöst, jag finner detta vara ett hyckleri då han eldar upp folk och propagerar för filosofin. Om nu livet vore meningslöst torde han väl inte orka leva?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in