2003-08-02, 19:55
Hej alla användare av FB forumet!
Jag fick en briljant idé idag när jag stod och diskade.
Varför inte inrätta en panel som skall granska oss moderatorer!
Som det är idag så kastas skit från många användare mot en del moderatorer, vissa är mer utsatta än andra.
Viss del av vad som sägs har en mycket god grund och en del är bara skit som sprids baserat på dåliga relationer användare - moderatorn emellan för att ta ett exempel.
Vad skulle då inte vara bättre än att samla alla klagomål gemtemot oss moderatorer i ett separat forum!
Ett forum där moderatorerna själva inte har access till (jag vet dock inte hur detta skall lösas rent tekniskt - eller om det ens går)
Det forumet modereras av admin.
Admin skall vara den enda som vet vilka som ingår i panelen så därmed kan ingen i panelen påverkas av oss moderatorer eftersom ingen av oss vet vilka dessa är!
Låt oss dra ett exempel:
Jag och ABzeta99(som är moderator i Warez forumet) har en diskussion kring hurvida DC är bättre än Kazaa.
Jag påstår att DC är bättre än kazaa och ABzeta tvärtom.
Diskussionen blir aningen livlig och ABzeta låser tråden i brist på argument!
Jag anser att trådlåsningen är felaktig och klagar till panelen.
Panelen kommer med sitt utlåtande och deras ord är lag!
Självklart skall panelen vara utsedd av admins!
Panelen skall inte bestå av några bråkmakare utan opartiska medlemmar skall endast vara med!
osv. osv.
Självklart kan jag vara ute och cykla på en del punkter här men grundidén är alltså:
Anser ni att det behövs en granskande panel för oss moderatorer?
Jag kommer posta denna tråd i både Outlaw och Flashback forumen för att få synpunkter från både moderatorerna och de vanliga användarna!
//MVH oGGo
Jag fick en briljant idé idag när jag stod och diskade.
Varför inte inrätta en panel som skall granska oss moderatorer!
Som det är idag så kastas skit från många användare mot en del moderatorer, vissa är mer utsatta än andra.
Viss del av vad som sägs har en mycket god grund och en del är bara skit som sprids baserat på dåliga relationer användare - moderatorn emellan för att ta ett exempel.
Vad skulle då inte vara bättre än att samla alla klagomål gemtemot oss moderatorer i ett separat forum!
Ett forum där moderatorerna själva inte har access till (jag vet dock inte hur detta skall lösas rent tekniskt - eller om det ens går)
Det forumet modereras av admin.
Admin skall vara den enda som vet vilka som ingår i panelen så därmed kan ingen i panelen påverkas av oss moderatorer eftersom ingen av oss vet vilka dessa är!
Låt oss dra ett exempel:
Jag och ABzeta99(som är moderator i Warez forumet) har en diskussion kring hurvida DC är bättre än Kazaa.
Jag påstår att DC är bättre än kazaa och ABzeta tvärtom.
Diskussionen blir aningen livlig och ABzeta låser tråden i brist på argument!
Jag anser att trådlåsningen är felaktig och klagar till panelen.
Panelen kommer med sitt utlåtande och deras ord är lag!
Självklart skall panelen vara utsedd av admins!
Panelen skall inte bestå av några bråkmakare utan opartiska medlemmar skall endast vara med!
osv. osv.
Självklart kan jag vara ute och cykla på en del punkter här men grundidén är alltså:
Anser ni att det behövs en granskande panel för oss moderatorer?
Jag kommer posta denna tråd i både Outlaw och Flashback forumen för att få synpunkter från både moderatorerna och de vanliga användarna!
//MVH oGGo