• 1
  • 2
2005-09-06, 16:13
Medlem
Don Fadäsos avatar
Det är så många cigg-märken som kommit och gått. Ett tag rökte jag t.ex Stanton som inte längre finns. Fast det märke jag saknar mest är Chesterfield (som Ronald Reagan förresten gjort reklam för en gång i tiden - he he).

Jag fattar inte varför dom slutade sälja Chesterfield. Dom var riktigt goda - fast iofs. var jag väl ensam om att röka dom.

Någon som saknar några andra märken?
Citera
2005-09-06, 16:14
Medlem
Anemis avatar
Jag skulle vilja ha några paket John Player Special, bara för att det är så snygga paket.
Citera
2005-09-06, 16:17
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Jag fattar inte varför dom slutade sälja Chesterfield. Dom var riktigt goda - fast iofs. var jag väl ensam om att röka dom.

Om jag inte misstar mig helt och hållet så säljs Chesterfield fortfarande här i Finland åtminstone..

Angående cigg som jag saknar så är det väl alla nu för tiden då man inte röker mera..

Nejdå, men förr tyckte jag att röda L&M smakade annorlunda, vet inte om jag bara inbillar mig eller om det faktiskt har ändrats, tyckte det var godare förr iaf..
Citera
2005-09-06, 16:38
Medlem
flacos avatar
vi saknar

cool light, west, caribean, hmm.. kommer på flera lite senare.. !
Citera
2005-09-06, 18:01
Medlem
Emirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaco
west

Jag röker West och Chesterfield! Köper dem inte i Sverige dock. Köper inga cigg här.
Citera
2005-09-06, 18:09
Medlem
gurts avatar
North State
Citera
2005-09-06, 18:12
Moderator
tobess avatar
Försök åtminstone att motivera varför ni saknar någon viss sort

Vill inte se ännu en lång listtråd med namedroppande, det tillför liksom inte så mycket till ett diskussionsforum.

/Moderator
Citera
2005-09-06, 18:22
Medlem
LillBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurt
North State

Finns fortfarande att köpa.

Ganska många av märkena som ni nämner som fortfarande går att få tag på, faktiskt.
Citera
2005-09-06, 21:31
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Försök åtminstone att motivera varför ni saknar någon viss sort
Chesterfield har en torrhet och strävhet som jag försökt ersätta med John Silver. Problemet är att John Silver är lena så för att få en riktigt bra John Silver måste paketet vara öppet i några dagar. Tyvärr köper jag ett pack om dagen istället för en limpa då och då. Därmed får jag sällan den smak jag vill ha.
Citera
2005-09-06, 21:50
Medlem
Rudis avatar
John Player Special, den goda smaken, dom snygga paketen samt att dom tillsammans med Lotus hade den genom tiderna snyggaste bilen i Formel 1, Lotus 72. Och så känner man sig så jävla lyxig och snajdig när man röker JPS.
Citera
2005-09-07, 03:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag saknar mitt gamla favoritmärke Bond (röda bond)..finns väl iofs fortfarande..
men nån gång typ 96 så gjorde de om dem till king size..och det påverkade smaken rejält.,..helt plötsligt smakde de som marlboro...så jag fick byta märke..

sen saknar jag Camel rukktobak...den var riktigt bra (och billig..på den tiden ett pack cigg kostade 45 spänn kostade ett 50grams paket cameltobak 42 kr)
Citera
2005-09-07, 03:29
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Tror de slutat med 555 (brittiskt), som var urgoda- men lite väl starka.

Tack och lov är väl Marlboro mjukpack tillbaka?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in