2005-09-06, 15:25
Medlem
Har inget superintressant att komma med men jag retar mig ofta på hur frågeställningarna i kvällstidningarnas enkäter är utformade... här kommer ett exempel på en inte helt genomtänkt enkät...

I följande enkät ska män och kvinnor svara på hur deras sexliv ser ut efter graviditeten. En del av frågorna berör ämnet otrohet och jag tror att det kommer bli svårt för en del att svara ärligt på dessa frågor då man måste fylla i mannens och kvinnornas svar samtidigt...

Aftonbladets enkät

- "Älskling, nu ska du klicka i om du har varit otrogen mot mig."
Citera
2005-09-06, 16:41
Medlem
Ja, många av frågorna är ofta formulerade otroligt korkat.

Frågan ett par dagar efter katastrofen i New-Orleans; "förstår du dom som plundrar? Ja eller nej?". Tack för preciseringen, jävla nötter... Klart som korvspad att man fattar om folk länsar butiker med mat för att överleva, men att dom som knycker en TV eller liknande bara utnyttjar läget och kan dra åt helvete. Lätt att svara ja eller nej? Nä, ger inte mycket för deras "undersökningar"...
Citera
2005-09-06, 16:47
Medlem
Samma sak med frågorna som är längst bak i tryckblaskan. För ett tag sen så stod det om att Jan Emanuel (S) skulle åka till Tallin och spela poker i en turnering. Frågan blev i stil med: "Är det lämpligt att en politiker bryter mot lagen?".
Citera
2005-09-06, 18:37
Bannlyst
Vad bör 20åringar göra?

Hångla
Pensionsspara

http://www.aftonbladet.se/vss/specia...,17396,00.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto