2014-09-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
"Säg till din mor att du röstade på SD" känns mer korrekt ur ett språkligt perspektiv.

Jag tror inte mamman skulle (eller ville) förstå oavsett hur korrekt hen sen än uttryckte sig vare sig på svenska eller något annat språk..

Det är egentligen rätt så talande för dagens Sverige att till och med en och samma familj finns det individer som tänker diametralt olika. De som tänker olika tystas ner eftersom de är "rasister".

Men i valet kan ingen tystas ner. Det är skillnaden. Något både familjemedlemmar och etablissemanget borde ta lärdom av..
Citera
2014-09-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Så jävla synd att Åkesson inte peakade Reinfeldt igår

Jag tyckte överlag att många av partierna var tagna av stundens allvar och inte kunde levera "one liners" och humor.

När Åkesson snacka om att SD är redo och ta ansvar för Sverige och vill sammarbeta för att få ihop en regering. Det han borde ha sagt är "Jag vill be de andra partierna i Sverige för att öppna sina hjärtan och sammarbeta med oss"

Den var bra

Man ska gilla olika.. dvs. oliktänkande. Man ska försöka anpassa sig och förstå folk - som tänker helt annorlunda man själv har tänkt under hela sitt liv.

Man ska inte förakta någon eller låtsas att någon inte hör hemma här..
Citera
2014-09-15, 09:41
Medlem
Neatlesss avatar
Alexander Bard: "Sverigedemokraternas kärnväljare är förbittrade, medelålders, arbetslösa, oftast överviktiga män som sitter i Filipstad och Skåne."

Nyss i Gomorron Sverige på SVT.
Citera
2014-09-15, 09:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Alexander Bard: "Sverigedemokraternas kärnväljare är förbittrade, medelålders, arbetslösa, oftast överviktiga män som sitter i Filipstad och Skåne."

Att såna som Bard uttalar sig så ger bara SD mer stöd, när ska de förstå det? Många verkar väldigt tröga och har svårt att förstå vilket kan bero på att 08rna tror de är förmer än alla andra.
Citera
2014-09-15, 09:56
Medlem
BottleBenders avatar
Jag satt & grät under valvakan ikväll. Hur ska vi kunna se våra barn i ögonen den dagen dem är tillräckligt gamla för att förstå att vi givit ett rasistiskt parti 13% av rösterna denna svarta söndag? Hur ska vi kunna förklara för dem att 13% av Sveriges befolkning inte tror på människans lika värde? VAR TIONDE SVENSK! Jag är mållös! Skäms över att vara svensk idag! ‪#‎FUCKSD‬

Citera
2014-09-15, 10:00
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless

Snacka om fördomsfull kommentar! Dessutom så måste det vara trångt när 13% av Sveriges väljare håller till i Filipstad och Skåne.
Citera
2014-09-15, 10:06
Medlem
TetrisNinjas avatar
''Till er som röstade på SD och är vän med mig här.
Låt mig pissa på dig, ge dig en hurring och sedan får du gladeligen ta bort mig som vän''

''VAD FAN GÖR NII SVERIGE''

Från facebook. Jävligt underhållande
Citera
2014-09-15, 10:13
Medlem
Älskar mitt delvis chockade Facebookflöde

Även denna F!-kille! hahaha

Edit:
Älskar även mantrat "Sverigedemokraterna är valets enda vinnare"
Citera
2014-09-15, 10:25
Medlem
Gicka666s avatar
Detta här är nog min favorit änsålänge..

http://i62.tinypic.com/2ls9ki8.jpg
Citera
2014-09-15, 10:32
Medlem
Och en till dramaqueen blatte som inte fattar signalen att det är dags att åka hem:

Zinat Pirzadeh @ZinatPirzadeh
Mardrömmar i natt. Skyller det på SD precis som dom skyller allt på oss
invandrarr #dinröst #val2104

skönt felskriven haschtagg
2104 finns inget Sverige kvar om vi fortsätter att ta in ISISblattar som Zinat.
Citera
2014-09-15, 10:33
Medlem
Expressens framsida... http://www.expressen.se/nyheter/dagens-expressen/?period=lastimages
Citera
2014-09-15, 10:39
Medlem
Och här ett ensamkommande flyktingbarn som för fram sin åsikt:

Arian @dracullla
Det roliga/tråkiga är de flesta som röstat för SD är inte utbildade och vet
inget om politik! #dinröst #sverige #val2014

Det är ganska intressant att såna här vänsterblattar verkar ljuga i stort sett hela tiden, vidare kan han inte mött några sossar alls, ska vi tala outbildade så är sossarna de obildades parti nummer 1, därav blir hans tweet så mycket roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in