2014-09-15, 09:00
Medlem
En på min Facebook vänlista skrev följande tidigare under morgonen :

"Fortfarande skärrad av valresultatet. I morse kunde jag läsa om Grängesberg, den ort där jag vuxit upp och där Sd nått 29%! Plötsligt kände jag mig nere för nedräkning, totalt uppgiven. Då fick jag ett sms av en god vän som visade kämparglöd och ville ha med mig på demonstration på Sergels torg, mot rasism, nazism och extrema högerkrafter. Jag återfick mina krafter och kommer att demonstrera.
Jag tänker stå upp för demokratin och kämpa för allas lika värde. Nu är det viktigare än någonsin att vi tar ett gemensamt ansvar för de som av olika skäl hamnar utanför samhället. Vi måste öppna våra hjärtan och visa solidaritet!"

Citera
2014-09-15, 09:01
Medlem

"Fortfarande skärrad av valresultatet. I morse kunde jag läsa om Grängesberg, den ort där jag vuxit upp och där Sd nått 29%! Plötsligt kände jag mig nere för nedräkning, totalt uppgiven. Då fick jag ett sms av en god vän som visade kämparglöd och ville ha med mig på demonstration på Sergels torg, mot rasism, nazism och extrema högerkrafter. Jag återfick mina krafter och kommer att demonstrera.
Jag tänker stå upp för demokratin och kämpa för allas lika värde. Nu är det viktigare än någonsin att vi tar ett gemensamt ansvar för de som av olika skäl hamnar utanför samhället. Vi måste öppna våra hjärtan och visa solidaritet!"

Citera
2014-09-15, 09:04
Medlem
Ameraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-

Hade någon liknande dynga i min feed från en skitnödig vänstergrabb. Att folk inte inser hur de blundar för problematiken är det som är riktigt oroväckande.
Citera
2014-09-15, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-

Låter som ett praktexempel på duktiga idioter som sväljer propagandan helt. Det meddelandet kunde ha kommit ifrån vilket sjuklöverparti som helst. Skrämmande, minst sagt.
Citera
2014-09-15, 09:16
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Vaddå nynazister??
Vi har väl alltid varit nazister.

Ah just det glömde ju att Expressen skrev nåt i stil med att man föds till Sverigedemokrat.
Citera
2014-09-15, 09:20
Medlem
amanda @AdudaX
Förkyld som tusan, illa till mods över SDs resultat. Vill gråta! #dinröst #val2014

Citera
2014-09-15, 09:20
Medlem
Kallesvenne13s avatar
"Kom hit. 36% invandrare i NY och en härlig mångkultur"
Citera
2014-09-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatiker.
alexandra pascalidou ‏@pascalidou

Sörjer skattefinansierad rasism som jag motvilligt sponsrar i båda mina hemländer. Lika många här som där. Rasismen är Europas varböld.

Sorry för jag bara länkar henne, men skadeglädjen vet inga gränser!

Så Pascalidou påstår att hon betalar skatt både i Grekland och i Sverige..

Observera ordet "hemLÄNDER"..

Utan att förstå det själv tycks Pascalidou ha avslöjat problemets kärna..
Citera
2014-09-15, 09:23
Medlem
Riktigt bitter sosse:
http://www.hogbergstankar.se/2014/09/15/och-nu-da-nar-vi-fatt-dinrost-i-val2014
Citera
2014-09-15, 09:29
Bannlyst
Jag hade tänkt att starta en tråd "Kommer du orka vara PK-deluxe? Och isf varför? Hur orkar du leva med dig själv?"

Vilket val, myser lite extra över "feministernas" misslyckade.

Samtidigt en spark i ansiktet på etablissemanget/alla människor som tror att det är nyttigt att vara PK FÖR LÄNGE - tänk om.
Citera
2014-09-15, 09:29
Medlem
Man kan ju hoppas att denna dramaqueen blatte verkligen gör slag i sak:

symmetrical @jayckb
Worrying that a far right wing party is now the 3rd largest representing party in
Swedish government. Better pack my immigrant bags #dinröst

vem faan bjöd in honom?
Citera
2014-09-15, 09:36
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Citat Reinfeldt "Jag vill nu...be..alla väljare..att..öppna..sina..hjär.." - Åkesson - Boom stfu bitch!

Så jävla synd att Åkesson inte peakade Reinfeldt igår

Jag tyckte överlag att många av partierna var tagna av stundens allvar och inte kunde levera "one liners" och humor.

När Åkesson snacka om att SD är redo och ta ansvar för Sverige och vill sammarbeta för att få ihop en regering. Det han borde ha sagt är "Jag vill be de andra partierna i Sverige för att öppna sina hjärtan och sammarbeta med oss"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in