Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-15, 13:28
  #157
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Snälla, citera Koranen eller säg vilken textrad eller vers som godkänner sånt här.
Hade du läst Koranen hade du förstått att det är tvärtom.

Förutom att självaste Mohammed utförde samma typ av folkmord som ISIS idag gör, så finns det verser som uppmanar detta, ja. Här har du:

http://quran.com/47/4
Citat:
So when you meet those who disbelieve [in battle], strike [their] necks until, when you have inflicted slaughter upon them, then secure their bonds, and either [confer] favor afterwards or ransom [them] until the war lays down its burdens. That [is the command]. And if Allah had willed, He could have taken vengeance upon them [Himself], but [He ordered armed struggle] to test some of you by means of others. And those who are killed in the cause of Allah - never will He waste their deeds.
Citera
2014-09-15, 18:39
  #158
Medlem
Anon2s avatar
Jag tycker att det är en fis i rymden när de avrättar någon enstaka västerlänning när de har avrättat (om jag har förstått det rätt) ca. 5600 civila.
Det är liksom utom proportion, jag förstår inte varför det blir ramaskri när de avrättar någon enstaka person som råkar vara en västerlänning.
Det är som om en västerlännings liv värdesätts högre än en infödds liv så att säga.

Tre avrättningar, oj vad hemskt. (Ja varje avrättning är hemsk) men ställ det mot 5600 andra avrättningar.
__________________
Senast redigerad av Anon2 2014-09-15 kl. 18:42.
Citera
2014-09-15, 19:48
  #159
Medlem
kicki.swedens avatar
Kanske beror det på att alla är så vana vid att dom dödar varandra i ett eller annat krig där nere? Tänker man Vi/Oss från västvärlden och Dom i övriga världen har ju Dom börjat döda Oss istället för varandra.....

I vilket fall som, grymt att sätta någon framför sig och sedan börja karva med kniv. Jag hoppas bara att Haines fick dö snabbt!
Citera
2014-09-16, 12:49
  #160
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Kristendomen utgör dock inte ett enskilt hot mot IS, som du hastigt skrev i ditt förra inlägg. Att dom inte gillar kristna är en annan sak (vilket du ändrade dig till nu). Alla kristna är inte heller på flykt därifrån. De ges även möjligheten att överge tron. Precis samma ultimatum har getts åt deras större fiende; sunnimuslimerna, som IS också strider mot.

IS (ISIS) är sunnimuslimer du är ju antingen gravt dyslexisk eller tappad
Citera
2014-09-18, 01:59
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom ska sammarbeta med andra länder där omkring , Usa kommer bomba och Kurdiska och irakiska styrkor kommer sköta markstriderna , USA vill ha med sig flera muslimska länder runt omkring för att slippa just att det ses som en attack på muslimer.Eftersom många civila kommer också gå åt.


Vilka kurdiska styrkor pratar vi om då? PKK & Peshmerga kan jag tänka mig vill grusa ISIS och hela Ar-Raqqa så fort som möjligt.

För övrigt så finns alla klipp och händelser från ISIS på ogrish.tv. Om det skulle dyka upp något nytt på YouTube som försvinner dvs.
Citera
2014-09-18, 18:39
  #162
Medlem
Denmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Mest i ögonfallande är dock din totala avsaknad av intellekt och din - så kallade - retorik.

Märk väl att detta IS-kalifat består av en fraktion av radikala shia-fanatiker (som du kanske kunnat notera har media under de senaste åren av omvävlningar i mellanöstern kunnat rapportera om att islam inte är en enhetlig tro, vilket du visserligen också hade kunnat lista ut på egen hand om du hade läst religion). Med lite enkel överslagsräkning och fantasi (som du verkar ha gott om), kan du komma fram till det ganska okomplicerade resultatet att -förutom att du generaliserar kraftigt - också har en förvriden bild av Islam och tror att hela religionen är terroristisk i sin natur.

Ville bara droppa förbi för att rätta dej lite, det är sunni muslimer, inte shiiter. Om du ska leka smart så se till att du vet va du pratar om innan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback