2020-02-14, 16:11
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Vore JÄVLIGT intressant om Löfven gör en Juholt och biter sig fast. Juholt rök efter ett tag ändå men han stretade emot jävligt bra. Ett krig i S vore enormt uppskattat och hade varit intressant vem som tog ledarpinnen i ett sådant uppror. VEM i S har ballar nog?
Citera
2020-02-14, 19:56
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FLASH!

Stefan Löfven tvingas avgå före nästa val:

S-kommunalråd: Löfven kommer att avgå före valet
Stefan Löfven vill fortsätta vara Socialdemokraternas ansikte utåt i nästa val.

Men internt ifrågasätts allt mer om han är rätt person att leda partiet.

– Han kommer avgå under mandatperioden. Han kommer välja att ersättas, för sin egen del och för partiets, säger Anders Rubin, kommunalråd (S) i Malmö.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/naK90B/s-kommunalrad-lofven-kommer-att-avga-fore-valet

Att det kommer från Aftonbladet är ganska anmärkningsvärt. Vad kan de ha att vinna på att få bort Löfven?
Citera
2020-02-16, 06:19
Avslutad
Stefan Löfven har nu nått den mindre smickrande punkt där precis varje politiskt uttalande han gör kommer att kunna vändas mot honom. Det blir så när munnen konsekvent säger en sak men handlingarna en helt annan. Håller det här till sommaren blir jag mäkta förvånad.

Citat:
"Vi såg det inte komma."
Citat:
"Ungdomsrånen beror på Alliansens skattesänkningar."
Citera
2020-02-17, 08:49
Bannlyst
Stefan Löfven är för svenskarnas del fortsatt värdelös.

För globalisterna är han alltjämt en tillgång. Vi kan fortsätta att förknippa massinvandring och "mångkultur" med Stefan Löfven. Vi kan förknippa rasism mot svenskarna med Stefan Löfven.

Det senaste är ju att Stefan Löfven förklarar förnedringsrånen med borgarnas skattesänkningar. Han vägrar förklara förnedringsrånen med att afrikansk/arabisk massinvandring till nordeuropeiska länder är fullständigt absurt. Absurd invandring fungerar inte och göder rasism mot de vita.
Citera
2020-02-17, 21:52
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Företrädare inom Socialdemokraterna i Skånedistriktet vill byta ut Stefan Löfven före nästa val, skriver Aftonbladet.

– Stefan Löfven har gjort ett bra arbete, men allt har sin tid och nu är det dags att ta ett kliv vidare, säger oppositionsrådet Cecilia Magnusson-Svärd (S) i Ystad, till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/s-politiker-vill-byta-ut-lofven/

Löfven har verkligen gjort ett toppenjobb. Därför bör han bytas ut.
Citera
2020-02-17, 22:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Att det kommer från Aftonbladet är ganska anmärkningsvärt. Vad kan de ha att vinna på att få bort Löfven?

De har väl insett att vänstern inte klarar nästa val med Löfven som s.k. ledare.
Citera
2020-02-18, 21:46
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Krisen för Socialdemokraterna fördjupas, och nu måste Stefan Löfvens framtid som partiledare diskuteras på allvar. Det menar Johan Lindholm, som sitter i Socialdemokraternas partistyrelse och är ordförande för LO-förbundet Byggnads.

– Allt måste upp på bordet, även Löfven, säger han till Expressen.

Han beskriver också januariavtalet med Centerpartiet och Liberalerna som ett stort misstag.

Samtidigt säger nu även S-profilen Göran Greider att Löfven bör avgå.

https://www.expressen.se/nyheter/kravet-inifran-partistyrelsen-diskutera-lofvens-framtid/
Citera
2020-02-18, 21:53
Medlem
Prayuths avatar
Göran Greider går emot Löfven. Det måste väl ändå signalera att Löfven är på väg ut?
Citera
2020-02-19, 01:06
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/kravet-inifran-partistyrelsen-diskutera-lofvens-framtid/

Citat:
Göran Greider går emot Löfven. Det måste väl ändå signalera att Löfven är på väg ut?
Ja, det verkar som det är bråttom nu att tvinga Löfven att meddela sin avgång i god tid före kongressen i april nästa år. När nu stenen är i rullning så tror jag det kan gå snabbt. Min bedömning är iallafall att han är rökt.
Citera
2020-02-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja, det verkar som det är bråttom nu att tvinga Löfven att meddela sin avgång i god tid före kongressen i april nästa år. När nu stenen är i rullning så tror jag det kan gå snabbt. Min bedömning är iallafall att han är rökt.

Yep. Problemet för (S) är dock inte Löfven utan att de investerat all sin prestige i budskapet att (SD) har fel om allt och dessutom är nazister. Hade det bara handlat om att (S) själva skulle byta politik hade det varit en sak men nu måste de få med sig sitt regeringsunderlag eller, troligare, byta regeringsunderlag.

Ser man till (V), (C) och (MP) så kommer de aldrig gå med på att bedriva (SD) politik. Samtidigt är det (SD) politik som efterfrågas av en stor grupp (S)-väljare. Skall (S) med bibehållen trovärdighet bryta med nuvarande regeringsunderlag för att istället närma sig (SD)? Det vore riskfyllt. Inte minst därför att (SD) redan har ett tilltänkt regeringsunderlag till höger där de känner sig hemma; och kan få igenom mycket av sin politik efter nästa val..

Nej, tycker det verkar som att (S) spelat bort sig själva...

Hursomhelst eftersom varken LO-folket, Göran Greider eller Anders Lindberg vill erkänna att det är (SD) som värnat (S)-väljarnas intressen på sistone så kommer de att välja ännu en irrelevant partiledare. Jag hoppas nog på Annika Strandhäll? Hon är väl det bästa (realistiska) alternativet just för oss som avskyr (S)?
Citera
2020-02-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Hursomhelst eftersom varken LO-folket, Göran Greider eller Anders Lindberg vill erkänna att det är (SD) som värnat (S)-väljarnas intressen på sistone så kommer de att välja ännu en irrelevant partiledare. Jag hoppas nog på Annika Strandhäll? Hon är väl det bästa (realistiska) alternativet just för oss som avskyr (S)?
Det vore nog det bästa, men knappast realistiskt. Strandhäll har väl slutat med politik, eller bara tagit en paus?

Ygeman, Morgan, Shekarabi... det finns några stolpskott att välja på som (s)änke. Jag är inte speciellt orolig, för så länge som S är uppbundet i januariavtalet med C och MP kan man lugnt räkna med att deras opinionssiffror kommer att fortsätta nedåt, oavsett partiledare.
Citera
2020-02-19, 12:04
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Det är väl mest facken som protesterar mot Löfvén. Nu ordföranden i Byggnads. Men jag tror LO-grupperna är mindre viktiga för S idag. Det finns väl snart inga arbetare kvar. Numera är det kvinnorna, invandrarna och de offentliganställda tjänstemännen som S stödjer sig på. Vill man kalla det för medelklassifiering så går det väl bra. Men det kommer mer. Det är bara att poppa popcorn och avvakta.
Senast redigerad av stevenstills 2020-02-19 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in