Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Ja, det verkar som det är bråttom nu att tvinga Löfven att meddela sin avgång i god tid före kongressen i april nästa år. När nu stenen är i rullning så tror jag det kan gå snabbt. Min bedömning är iallafall att han är rökt.
Yep. Problemet för (S) är dock inte Löfven utan att de investerat all sin prestige i budskapet att (SD) har fel om allt och dessutom är nazister. Hade det bara handlat om att (S) själva skulle byta politik hade det varit en sak men nu måste de få med sig sitt regeringsunderlag eller, troligare, byta regeringsunderlag.
Ser man till (V), (C) och (MP) så kommer de aldrig gå med på att bedriva (SD) politik. Samtidigt är det (SD) politik som efterfrågas av en stor grupp (S)-väljare. Skall (S) med bibehållen trovärdighet bryta med nuvarande regeringsunderlag för att istället närma sig (SD)? Det vore riskfyllt. Inte minst därför att (SD) redan har ett tilltänkt regeringsunderlag till höger där de känner sig hemma; och kan få igenom mycket av sin politik efter nästa val..
Nej, tycker det verkar som att (S) spelat bort sig själva...
Hursomhelst eftersom varken LO-folket, Göran Greider eller Anders Lindberg vill erkänna att det är (SD) som värnat (S)-väljarnas intressen på sistone så kommer de att välja ännu en irrelevant partiledare. Jag hoppas nog på Annika Strandhäll? Hon är väl det bästa (realistiska) alternativet just för oss som avskyr (S)?