Citat:
Ursprungligen postat av
konstapel
Som gammal högerman ska jag motvilligt erkänna att jag blir lite impad av att regeringen Löfvén lyckas med att göra en 180 graders (nåja, 90 grader iaf) omsvängning i migrationspolitiken och ovan på det sy ihop en blocköverskridande energiuppgörelse med tonvikt på kärnkraftens fortsatta existens utan att samregerandet med de gröna fascisterna i stolle-partiet MP spricker. Det tyder på ett skickligt hantverk av en slipad politiker och jag tror att det är i hög grad Stefan Löfvén vi har att tacka för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
konstapel
Då ser du inte objektivt på det hela. SL är en obekväm talare men det verkar definitivt som om det finns mer i honom än what meets the eye.
Instämmer i din beskrivning av vår statsminister. Men jag står fast vid vad jag skrivit tidigare, att jag ser " Hitlerstinget" i hans blick. Något obehagligt är det. Han har väldigt nära till diktatorfasoner, eller han har dem redan. Hänsynslös.
Därav den lyckade energiöverenskommelsen. Har han sagt något så är det så. Det du kallar slipad politiker.
Jag mår illa att tillstå det, men i nuets läge i EU- Sverige, är det nog en sådan politiker som behövs. Att jämföra med Polen och Ungern. Han vet vad han vill i motsats till de andra i både allians och oposition.
Dock kryper han för Merkel och Holland. Han vill gärna sola sig i deras glans. EU behöver inga andra nu när Brexit är ett faktum.
Trots min skräckslagna beundran lägger jag min röst i en annan box när den dagen kommer.