Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Jag vet inte men det kanske kan va så för dig att ångesten tar sig lite olika uttryck - du har inte haft sån här nattångest så många gånger va jag förstår? Kanske den blir mera kraftfull när du ligger ner, har låg vilopuls o när ångesten så kommer, så den upp skjuter blodtrycket rejält?
Bra att du kollat hjärtat o att det funkar fint - jag förstår att det måste kännas otäckt o att du blir rädd men jag tror faktiskt att det är din ångest som spökar o att du egentligen inte behöver va orolig för att det är nåt fel på hjärtat.
Får du ngr andra symtom också - som ex andnöd?
Nattångest har jag haft ett antal gånger. När man håller på att somna och det känns som att hjärtat stannar så man flyger upp yrvaken och blir tvungen att kolla att det fortfarande fungerar, men nej, aldrig något sånt här. 4-5 gånger nu ungefär där det tjuter i örat.
Har lyckats blivit av med det här nu, sen så dröjer det ett tag och sen händer det här? Något nytt som jag ej är van vid. Vet inte hur snabbt blodtrycket kan förändras, men allt det här går på ungefär en sekund och det försvinner lika snabbt som det kommer, även tjutet.
Jag hoppas det.
Nej inte mycket annat. Är förvånansvärt lugn och låter det försvinna. Det enda jag blir orolig för är att tinnitusen ska fortsätta för den är verkligen outhärdlig i sekunden den är där.
Känns även som att hjärnan får en kortslutning, en liten elchock i centrum eller i vänster hjärnhalva.