2014-09-12, 18:56
Medlem
SibannaC420s avatar
Hej ! Jag har fått 60kr minus på mitt Mastercard, Undrar hur länge jag har på mig innan det börjar höjas? Det är inte kredit alltså utan har fått pga av jag tankade för 80kr när jag bara hade 20 på kortet
Citera
2014-09-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibannaC420
Hej ! Jag har fått 60kr minus på mitt Mastercard, Undrar hur länge jag har på mig innan det börjar höjas? Det är inte kredit alltså utan har fått pga av jag tankade för 80kr när jag bara hade 20 på kortet

Skulle fylla på omgående.... Lite beroende på bank så har de lite olika straffavgifter om man övertrasserar sitt kort.... Gör man det allt för många ggr kan de dessutom dra in kortet
Citera
2014-09-12, 19:12
Medlem
SibannaC420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Skulle fylla på omgående.... Lite beroende på bank så har de lite olika straffavgifter om man övertrasserar sitt kort.... Gör man det allt för många ggr kan de dessutom dra in kortet

okej, hänt nån gång innan och då har det gått ca en vecka utan att det höjts, tänkte pga att jag får lön den 25 men då ska jag lösa det innan !
Citera
2014-09-12, 21:59
Bannlyst
du skulle tankat full tank istället då du ända övertrasserade.
Citera
2014-09-12, 22:12
Medlem
Megaforces avatar
Om jag inte minns fel så är 5000 kr den lägsta kredit man kan ha på ett mastercard-knutet konto. Så det är inte ens säkert att det är frågan om övertrassering utan man använder helt enkelt av den kredit som finns på kontot.
Citera
2014-09-13, 00:25
Medlem
SibannaC420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erhhhhh
du skulle tankat full tank istället då du ända övertrasserade.
jo men enklare att fixa upp 60kr än 700 ^^ och behövde bara ett par liter
Citera
2014-09-13, 00:27
Medlem
SibannaC420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om jag inte minns fel så är 5000 kr den lägsta kredit man kan ha på ett mastercard-knutet konto. Så det är inte ens säkert att det är frågan om övertrassering utan man använder helt enkelt av den kredit som finns på kontot.
Jag har ingen kredit alls på mitt mastercard, har inte valt till det. Och kredit betyder ju att jag kommer få hem en räkning men det kommer jag inte få, räcker med att sätta in 60kr på kontot bara. Men sålänge man inte ligger minus för ofta/länge så tror jag ändå inte att det ska va några problem
Citera
2014-09-13, 00:29
Medlem
SilentVictorys avatar
Vad har du för bank?
Kortet är väl obetydligt, det är ju banken som är ditt problem.

Googla "övertrassering + din bank" så kommer du få svar direkt i och med att du inte angav det viktigaste här.
Citera
2014-09-13, 19:23
Medlem
SibannaC420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vad har du för bank?
Kortet är väl obetydligt, det är ju banken som är ditt problem.

Googla "övertrassering + din bank" så kommer du få svar direkt i och med att du inte angav det viktigaste här.
swedbank men jag har löst det nu men tack ändå !
Citera
2014-09-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibannaC420
swedbank men jag har löst det nu men tack ändå !

En vän till mig satt i system att tanka minus sista veckan innan lön ett tag . Efter några gånger så sa banken upp lönekontot då dom inte ville ha han som kund mera.
Tyvärr så fick andra banker nys om detta oxå så ingen bank ville ha honom som kund . låter skumt men så var det .
Citera
2014-09-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
En vän till mig satt i system att tanka minus sista veckan innan lön ett tag . Efter några gånger så sa banken upp lönekontot då dom inte ville ha han som kund mera.
Tyvärr så fick andra banker nys om detta oxå så ingen bank ville ha honom som kund . låter skumt men så var det .

Det är inget skumt i det alls... bankerna har en databas där man blir registrerad om man missköter sina konton.... Det blir ungefär som en betalningsanmärkning och du är portad från bankverksamhet i 36 månade om jag inte minns fel....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in