2014-09-12, 18:14
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är klart som faan att det inte fungerar att göra anspråk på statsministerposten eller vara ordförande i ett parti om man inte har något grepp på sitt eget spelande. Att göra av med en halv miljon på spel framstår för mig som helt sjukt.
Dessutom så borde en del av er ta en funderare på vad ni skrivit Gudrun Schyrman och Mona Sahlin innan ni öppnar truten eller låter fingrarna hantera tangentbordet.

Omsätta 500k, försök och läs artiklarna så blir det lättare att ta in fakta.

Sen är det hans egna pengar, och visst kan man tycka det är sjukt att få en vinst och spela lite. Andra tycker det är sjukt att köpa en bil för 1miljon där priset har halverats efter ett par år.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Verkar som att er gullgosse är spelberoende, det är självklart invandrarnas, PK-medias och stasi-sveriges fel! Förmodar att JÅ skulle kunna förgripa sig på barn och ni hade ändå ropat er hesa över att hans integritet kränks om medierna ställde frågor.

Att förgripa sig på barn är ju mera en MP specialitet. Men inte blir det någon större story för det..
Citera
Medlem
YES!!

Det här kommer dra kvinnor till SD.

Jimmy Åkesson kommer nu ses som en spännande "Gambler" som vågar satsa lite.

Sånt gillar kvinnor ! !

Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Vem skulle låta Åkesson förvalta sina pengar hos honom? Sätt hans omdöme i en kontext d.v.s. 9 miljoner invånares pengar, ingen trygg förvaltare m.a.o.

Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Har han spelat med andras pengar?
Är man kommunist så är alla andras pengar "sina" pengar...problemen med vänsterpolitik börjar först när andras pengar är slut.
Citera
Medlem
millicoms avatar
Om detta "scoop" hade dykt upp för så där låt oss säga ett år sedan, och sipprat ut i media, så hade jag kanske trott att det handlade om en undersökning av samtliga partier(även om SD's epitet inte var där för ett år sedan..) Men i.o.m att det kommer 2 dagar före ett nationellt val, så handlar det bara om att fånga upp den 1/10 delen av valmanskåren som fortfarande inte bestämmt sig. MSM har redan bestämt sig... En röst på valfritt 7-klöverparti är godare och mer rättfärdigat än en röst på ett nazistist/ facsistiskt SD... Förmodligen fångade de 10 kanske 20 tusen röster här. Allting har ett pris! Har media nu satt nivån för hur man ska granska och bedöma de som erbjuder sig att representera oss i kommuner, landsting och riksdag. På lite längre sikt har vi problem! Stora problem
/millicom
Citera
Medlem
Citat:
Att göra av med en halv miljon på spel framstår för mig som helt sjukt.
Vem har gjort av med en halv miljon?
Citera
Medlem
Citat:
Det är klart som faan att det inte fungerar att göra anspråk på statsministerposten eller vara ordförande i ett parti om man inte har något grepp på sitt eget spelande. Att göra av med en halv miljon på spel framstår för mig som helt sjukt.
Dessutom så borde en del av er ta en funderare på vad ni skrivit Gudrun Schyrman och Mona Sahlin innan ni öppnar truten eller låter fingrarna hantera tangentbordet.

Är du månne gravt efterbliven? Om du inte vet vilken monumental skillnad det är mellan begreppen "omsätta" och "förlora" så får jag nog be dig täppa igen käften och logga ut. Personligen omsätter jag säkerligen 100.000 kr om året på spel. Det behöver i praktiken inte ens betyda att jag förlorar några pengar. Min ekonomi är hur bra och stabil som helst.

Om man nödvändigtvis ska rapportera om denna nyhet måste man vara extremt tydlig med att det handlar om omsättning, och ej förlust, samt borde man redovisa resultatet på Åkessons spelande, d.v.s. om det är plus eller minus. Om han dessutom har gått plus är det verkligen inget att höja ögonbrynen över, utan då är det väl bara att lyfta på hatten och gratta herr Åkesson för vinsten?
Citera
2014-09-12, 18:15
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Sveriges Radio kunde inte låta bli, de såg att skräpmedia som Aftonbladet, DN och Expressen inte kunde smutskasta SD, så de fick proffsen komma in för att visa hur man gör. Frågan är hur bra de lyckas med detta.

Media borde egentligen skita i vad politiker gör med sina privata pengar. Istället borde de fråga politiker och ta reda på vad invandringen istället kostar.
Citera
Medlem
Ratis avatar
"Ekot: Därför publicerade vi nyheten om Åkessons spelande."

http://www.dn.se/valet-2014/ekot-darfor-publicerade-vi-nyheten-om-akessons-spelande/

Här ges förklaringen.
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det handlar om hans omdöme, ytterst integriteten att ha klar syn. Jag tvivlar på att aphögern behandlat Romson, Bildt eller Schyman med de silkesvantar ni tycker Åkesson skall klappas med.

Ni får snällt acceptera att alla politiker inkl. de i SD granskas, svälja det eller flytta till Nordkorea.

Men Reinfeldt spelar ju bort statens pengar, han ligger ju på över 20%? Kanske Jimmy behöver spendera andras pengar, inte sina egna.
Citera
Medlem
harrowdownhills avatar
Låt er inte luras. Medialogiken är följande:
Åkesson har möjligen spelat bort några 100k ur sin egen ficka. Därför skall vi låta Löfven/Reinfeldt lägga 1000-tals miljarder på en s.k. investering som hittills inte lönat sig, historiskt sett inte lönat sig och vars enda lönsamhetsargument är ett mumlande i skägget om framtida dynamiska effekter (vars empiriska stöd saknas och på teoritisk grund kan avfärdas eftersom flyktingarnas hemländer är fattiga, det är alltså omöjligt så att vi kommer bedriva en massiv handel med dessa.)
Citera
Medlem
Det här kommer dra kvinnor till SD.

Jimmy Åkesson kommer nu ses som en spännande "Gambler" som vågar satsa lite.

Sånt gillar kvinnor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in