Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 17:01
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Inte nu längre

http://www.dagensjuridik.se/2016/11/...ng-fran-olycka

Det där verkar väldigt suspekt. Då borde våldsamt motstånd och liknande lagar upphöra att gälla.

"Det är en mänsklig rättighet att inte behöva medverka till att man själv döms för brott"
Ska man kunna söka asyl i ett annat land bara för att man blir hotad med åtal av vilket brott som helst?
Citera
2017-05-20, 17:31
  #122
Medlem
Mulla Krekars avatar
Som tidigare nämnts... Jag ser 2 mycket märkliga saker med det här...

1. Om Kawesa blev så "skadad", så måste det vara en någorlunda rejäl krock, o med en ganska så oskyddad motorcyklist, denne borde farit mer illa ut. Då sticker man väl inte bara därifrån?

2. Om taxin körde på motorcyklisten, så borde det vara taxiförarens fel (ok det kan varit MC'ns också), men hursomhelst vill väl MC-föraren ha ut försäkring, på skadorna på MC'n? Då sticker man väl inte bara därifrån?

Men, motorcyklisten kan ju vara en skummis, typ stulen MC, efterlyst, berusad eller nått annat som gör att denne vill undvika polisen.

EDIT: Vi får hålla utkik efter anmälan, FUP o sånt! Så vi kan se om motorcyklisten bara stack därifrån!
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2017-05-20 kl. 17:34.
Citera
2017-05-20, 17:42
  #123
Medlem
Är ingen whiplashprofessor, men uppstår inte dessa nästan uteslutande vid påkörning bakifrån? Dvs när huvudet först kastas bakåt och sedan snabbt fram igen - och inte när man endast bromsar snabbt? Då borde hon väl ha mer ont i framsidan där bilbältet tagit upp smällen? Ok att hon sträckt ryggen när hon kastades framåt innan bältesbromsen hakat i, men om motorcyklisten kunde åka därifrån så är det väl mer sannolikt med en kraftig inbromsning än en "krock"?

Är väl åt ena sida inte helt otänkbart att hon inte ville ställa upp i en live-debatt - hon är ju en katastrof i debatter - men å andra sidan så verkar hon inte så vidare självkritisk med tanke på att hon skröt på facebook om att hon "vann" i debatten mot Hanif där hon havererade fullständigt med direkt obegripliga resonemang.
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2017-05-20 kl. 17:45.
Citera
2017-05-20, 18:19
  #124
Medlem
banan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar

Är väl åt ena sida inte helt otänkbart att hon inte ville ställa upp i en live-debatt - hon är ju en katastrof i debatter - men å andra sidan så verkar hon inte så vidare självkritisk med tanke på att hon skröt på facebook om att hon "vann" i debatten mot Hanif där hon havererade fullständigt med direkt obegripliga resonemang.

Hon är riktigt usel på att debattera, min teori är att Gudrun S. Torpederade taxin på en stulen MC för att förhindra att Kawesa ytterligare späder på fördommarna om Afrikaner i allmänhet och F! i synnerhet
Citera
2017-05-20, 18:19
  #125
Medlem
nackas avatar
Var det den här motorcykeln hon krockade med?

http://www.curiousvilla.com/largest-...otorCycle2.jpg
Citera
2017-05-20, 18:31
  #126
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Är ingen whiplashprofessor, men uppstår inte dessa nästan uteslutande vid påkörning bakifrån? Dvs när huvudet först kastas bakåt och sedan snabbt fram igen - och inte när man endast bromsar snabbt? Då borde hon väl ha mer ont i framsidan där bilbältet tagit upp smällen? Ok att hon sträckt ryggen när hon kastades framåt innan bältesbromsen hakat i, men om motorcyklisten kunde åka därifrån så är det väl mer sannolikt med en kraftig inbromsning än en "krock"?
.
Ja, det är som du beskriver. Men, såklart kan man få ont i nacken om man håller huvudet snett eller (som jag misstänker här) om man tittar nedåt på sin mobil vid hastig och kraftig inbromsning.
Citera
2017-05-20, 18:51
  #127
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Du är ju dum i huvudet, du har ingen aning om vem kawesa är.. hon bör försvinna i all evighet

Skönt att någon bekräftar att det är person och inte aktuell olycka som diskuteras i denna tråd.
Citera
2017-05-20, 19:00
  #128
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förr brukade man skriva SBK i journalen i den här typen av fall.

Man undrar ju verkligen hur illa det gick för MC-föraren?


SBK?
Citera
2017-05-20, 19:18
  #129
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Bilolycka på motorvägen där Victoria Kawesa satt i en Taxi när Taxin krockade med en MC.

Kan vi på Flashback reda ut hur mycket "Bullshit" som finns i denna story.
Hon till sjukhus, MC-föraren körde vidare???

"Martin Gerges Hur gick det med motorcyklisten??
Gilla · 8 · den 18 maj kl. 16:58
Victoria Kawesa
Victoria Kawesa Han stack!
GillaVisa fler reaktioner · 5 · den 18 maj kl. 16:59"

"Victoria Kawesa
den 18 maj kl. 16:57 ·
Taxin till flygplatsen krockade med en motorcyklist. Jag har väldigt ont i nacken, strålar ned längst ryggen. Det blir ingen Opinion SVT för mig idag. På väg till sjukhuset istället."

https://www.facebook.com/victoria.ka...56128504979046

"Kawesa skulle medverka i kvällens Opinion live för att diskutera, bland annat, hur ”utrikes födda missgynnas på arbetsmarknaden,” som hon skriver i en debattartikel på SVT Opinion."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...r-opinion-live

Det är ju inte klokt som hon svärtar ned det här landet hela tiden?
Citera
2017-05-20, 19:18
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Läser du inte vad jag skriver? Skadan på feministnegern kan ha uppstått p g a att taxin tvärnitade.

Då räknas det väl inte som påkörd?
Min erfarenhet säger mig att människor inte skadas när bilar bromsar. Så det är ju helt orimligt att en fullt frisk människa blir skadad. Sedan vet jag inte vad mc-föraren skulle ha stuckit ifrån, som hon säger. Allt är ju bara löjligt och lögnaktigt. Men jag är van att pissluffare ljuger om allt.
Citera
2017-05-20, 19:28
  #131
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
SBK?

Sveda och Brännkärring

Notering i sjukvården som varning till kollegor för nbillningssjuk olycklig kärring med odefinierbara plågor.

Eg SVBK

Sveda värk och brännkärring
__________________
Senast redigerad av Pulpit 2017-05-20 kl. 19:36. Anledning: Felläsning
Citera
2017-05-20, 19:38
  #132
Medlem
Editering,

SVBK SvedaVärkBrännKärring
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback