Citat:
Ursprungligen postat av
provocative77
Tja. Kinesisk Titan duger till Kvaerner för att slänga i Nordsjön. O deras certificieringskrav är bland de hårdaste i världen efter Alexander Kielland.
Nu tror inte jag så många skivor tillverkas där. Har själv stått o svarvat originaldelar till Volvo för att i slutet av serien börjat svarva samma del utan logga som sedan packats i blanka kartonger.
Jag lovar att vi inte ändrade i materialet o att ställa om en CNC-maskin att göra sämre mått orkade jag inte.
Allt kinesiskt är inte skit, men när det inte är det, så är det inte heller lika billigt.
Kina är ett stort jävla land, där finns allt möjligt, bra och dåligt. Vill man ha de bra sakerna är det oerhört viktigt att verket man köper från levererar den kvaliteten man ska ha, och då är det inte förvånansvärt billigt utan i paritet med Europeiska priser. Om man däremot inte bryr sig om genuina materialcert så kan det bli allt från billigt till väldigt billigt...
Har sett allt från sintrad volfram med alldeles för mycket luft i, till magnetisk och rostande 1.4301... Och som tidigare nämnt, material med falskt certifikat, där allt var förfalskat förutom kontaktuppgifterna från det ursprungiga verket, som inte alls ville veta av varken material, certifikat eller påskrift.
Om lågprisföretagen inte själva gör materialanalys på skivor från Kina kan de inte garantera materialval i dem. Jag är övertygad om att de inte gör det, får de billiga skivor som funkar så tar de dem, utan krav på cert (som ju f.ö. inte garanterar nåt om man inte dubbelkollar.)