Citat:
Ursprungligen postat av
Strokes
Skar mig vid en led i fingret, ser ganska djupt ut. Kan ju bero på därför jag kan inte kan böja på fingret. Nu är det ju försent att sy, jag får hoppas att såret inte är infekterat bara, så får det läka självmant utan stygn. Rengjorde med tvål och ljummet vatten, sedan hällde jag på lite whiskey. Googlade lite och det skall vara bra tydligen. Satte på plåster igen.
Kommer ju ta tid men det kommer ju läka av sig själv förhoppningsvist eller?
Så länge du håller såret rent och inte får någon bakterieinfektion så kommer det att läka. Att du skurit dig ända ner till benet låter inte bra. Vet du om du skadat även skelettet? Svårt att avgöra själv, men bakterier så djupt som i skelett vill man inte ha. Du kan behöva antibiotika så ta dig till läkare.
Byt förband och rengör såret varje dag. Håll noga koll på ditt allmäntillstånd och om det börjar göra mer ont i såret. Har du möjlighet att ens ta tempen på dig själv...jag vet ju inte vart du befinner dig men är du totalt isolerad utan möjlighet till läkare så kanske du inte ska riskera att stanna kvar där du är. Allt kan gå bra, men om det inte gör det....