2014-09-10, 23:03
Medlem
Hej!

Helt ny i denna macvärld, precis köpt in en och loggat in på iCloud..

När jag skulle logga ut så kommer det upp POP-UP fönster som säger att loggar du ut så raderas alla dem filer på din mac..

Te.x.

''Om du slutar använda iCloud för bilder så kommer dem raderas från din mac, men du kan fortfarande se dem på en annan enhet''

Kommer sådana pop up på alla, va fan e de?

Ska man vara inloggad på iCloud alltid?

Eller ska man logga ut?

Tacksam för hjälp!

Vill inte göra ngt fel
Citera
2014-09-10, 23:38
Medlem
systems avatar
Systeminställningar -> iCloud ?

Ja, där ska du alltid vara inloggad. Detta är själva kopplingen till ditt iCloud-konto.

Där bestämmer du även vilka iCloud-tjänster du vill att datorn ska ha. Du kan ha olika uppsättningar på olika datorer/iOS-prylar som är kopplade till ditt iCloud-konto - exempelvis att Safari ska synka mellan iPhone och din dator, men bara Anteckningar och Kontakter mellan iPhone och jobbdatorn.

Edit:
Lite offtopic, men eftersom du är ny så vill jag passa på att råda dig att aktivera Hitta min Mac och Tillbaka till min Mac. Dessa är jättebra om din dator kommer på avvägar eller om du vill komma åt den fjärrledes (filöverföring eller fjärrstyrning). Och självklart ska du skaffa en extern hårddisk och starta automatisk säkerhetskopiering med Time Machine, många är de som kommer på detta då olyckan redan skett.
Senast redigerad av system 2014-09-10 kl. 23:45.
Citera
2014-09-12, 20:10
Medlem
systems avatar
Fick du hjälp av vad jag skrev eller gjorde jag det i onödan?
Citera
2014-09-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Fick du hjälp av vad jag skrev eller gjorde jag det i onödan?

Jag fick hjälp/ en tankeställare i vart fall så tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in