2014-09-10, 20:13
Medlem
Hur mycket har ni lånat från CSN under er studietid? Speciellt ni som har studerat utomlands t.ex USA
Citera
2014-09-10, 20:18
Medlem
Är i USA och pluggar nu och maxar allting. Billigare med räntan hos csn än bolån när man blir äldre.
Citera
2014-09-10, 20:51
Medlem
Hur mycket kostar det för er per läsår där borta i USA?
Citera
2014-09-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Är i USA och pluggar nu och maxar allting. Billigare med räntan hos csn än bolån när man blir äldre.

Vad studerar du? Kandidatex? Hur mycket kommer slutsumman att bli?
Citera
2014-09-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Hur mycket kostar det för er per läsår där borta i USA?

Terminsavgiften låg på 45 000 kr. Den svenska kronans värde minskade när jag hade betalat men pengarna ej dragits så det blev några tusen kronor dyrare.
Citera
2014-09-10, 22:41
Medlem
Finans.killens avatar
Jobbar i USA deltid och klarar av att plugga heltid i alla fall. (Snart klar med revisorsutbildning)

Använder CSN pengar till att betala av min frus studieskulder, hennes ränta var på 7 %, så CSN är mycket billigrare.
Citera
2014-10-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Använder CSN pengar till att betala av min frus studieskulder, hennes ränta var på 7 %, så CSN är mycket billigrare.

Det var väldigt snällt du!
Citera
2014-10-12, 17:32
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Det var väldigt snällt du!

Sån är jag!

Nä men vi har ju gemensam ekonomi så det är ju i princip bara en omläggning av skulden från 7 % till 1.2%, så det är ju hyfsat.
Citera
2014-10-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draken88
Hur mycket har ni lånat från CSN under er studietid? Speciellt ni som har studerat utomlands t.ex USA
Max csn lån , 90 000 kr per termin. Du får det som en klumpsumma. Känns lite overkligt när man aldrig haft 90 000 kr på kontot.
Citera
2014-12-02, 03:41
Medlem
Svart.Karismas avatar
Vad krävs det för att bli återbetalningsskyldig? Jag gjorde en ansökan hos csn där jag var ärlig om min studietakt, men inte ärlig i hur ofta jag närvarade på lektionerna. Går komvux och har missat ungefär 50% av lektionerna. Studietakten är på 75%. Har klarat hälften av kurserna av dessa 75%. Fick trots det studiemedel för två månader. Skickade alltså inte ansökan efter att ha gått kurserna. Är det stor risk att csn kommer märka av min ickenärvaro och skicka ett återkrav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in