Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-03, 14:47
Medlem
vixxs avatar
Ett gäng femenister har bestämt sig att när män sitter bredbent i tunnelbanan så är det en maktutövning. Dessa män smygfotas och publiceras på facebook, rätt eller fel?

http://www.direktpress.se/viivasasta...i-tunnelbanan/
Citera
2011-12-03, 14:50
Avstängd
micro113s avatar
Barnsligt.

Har de bett om att få sitta bredvid männen och de vägrar maka åt sig? Eller vadå?

Jag sätter mig också bekvämt på olika sätt om platsen bredvid är tom och makar åt mig om någon närmar sig och vill ha platsen.
Citera
2011-12-03, 14:50
Medlem
RangBiskits avatar
Fel då det fan inte har något med jämlikhet att göra.. Vad kommer komma sen? Män får inte andas för dem tar för mycket syre! TRAMS!
Citera
2011-12-03, 14:51
Medlem
MissFitt73s avatar
Sannerligen tar män upp för mycket plats. Inte bara på tuben dock. Tycker de sitter och skräpar lite överallt . Nej men det hör till hyfs att man inte sitter och skrevar när utrymmet är trångt. Fast det mest irriterande är dock alla dom som sätter sin väska på ett säte och inte flyttar på den. Säger man till dem så blir de jättesura.
Citera
2011-12-03, 14:52
Medlem
Ode-Ns avatar
Hade män gått och smygfotat kvinnor i skrevet så hade det garanterat blivit reaktioner...på att männen var perversa
Citera
2011-12-03, 14:53
Medlem
Rifter666s avatar
Vilka jävla idioter. Klart man sitter bekvämt om det finns lediga platser. Kommer nån och vill sitta får man såklart ge plats.
Citera
2011-12-03, 14:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
Dessa människor som gör en massa "fräcka och roliga grupper på Facebook" är folk som skräpar ner, folk som är och blir totalt obetydliga och intetsägande, dom hittar fel på varje liten sak, dom ser alla fel dom bara kan hitta.

Vad är nästa steg?

Citat:
Gå med i vår grupp på Facebook:
Om du inte tar på dig höger strumpa före den vänstra, då hatar du kvinnor!!111!!!111!!

Det är vad jag tycker.
Citera
2011-12-03, 14:56
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Hade män gått och smygfotat kvinnor i skrevet så hade det garanterat blivit reaktioner...på att männen var perversa
Finns massor med trådar på fb med smygtagna kort på kvinnors skrev. Män är redan perversa!
Citera
2011-12-03, 15:00
Medlem
TransitGlorias avatar
Jag önskar jag hade filmat reaktionerna varje gång jag bett en uppkäftig ung kvinna ta bort sina skitiga skor från sätet på tunnelbanan. För att inte tala om alla gånger en man erbjudit sin plats åt äldre eller handikappade medan kvinnorna varit alldeles för upptagna med sina Iphones för att bry sig.

Nej, fy för alla hänsynslösa män som skrevar för att deras könsdelar kläms ihop. Varför skär de bara inte av sin pung så att feminister slipper bli irriterade?
Citera
2011-12-03, 15:03
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Finns massor med trådar på fb med smygtagna kort på kvinnors skrev. Män är redan perversa!
Men det är inte perverst när fruntimmer fotar mäns skrev?
Citera
2011-12-03, 15:05
Medlem
Vad bra, nu har södertörn något att studera - genusforskning om mäns arrogans på tunnelbanan.
Kanske höja bidragen till genusforskning?
Citera
2011-12-03, 15:05
Medlem
Solingens avatar
Vet någon vad gruppen heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in