• 1
  • 2
2014-09-09, 23:48
Medlem
*Kan hända att jag postar detta under fel kategori, (första posten ever). *

Såg en add på Facebook om kosttillskottet Maxman och Tentigo, sucker som jag är gick jag in och kollade trots att jag visste att dessa produkter inte är mer än bullshit. Sket i att läsa info om produkterna, men fyllde i adressinfo osv, klickade på "beställ nu" och så stog det "beställningen har mottagits, produkten har skickats, var god dröj medans du dirigeras till betalningssidan, (detta var för Maxman).

Tänkte wtf jag har inte betalat än och dom skickar produkten, så jag stängde ner sidan och tänkte antingen är skitsidan så dålig att den automatiskt skickar ut produkten innan betalning har skett eller så avbryts min beställning då jag aldrig genomförde ett komplett köp och inte fyllde i någon info om mitt VISA-kort. Så jag gjorde samma sak på Tentigos beställningssida då den var identisk och tänkte att antingen så får jag båda produkterna gratis eller så får jag ingenting då jag inte genomfört köper pga avbrutet innan betalningen.

Igår fick jag 2 paket med båda produkterna samt 2 fakturor på totalt 2650kr. Och jag vill absolut inte ha några tabletter med rent skit som kostar så mkt pengar.

Då kommer vi till det viktiga. Är det möjligt för mig att bestrida dessa påtvingade varor eller får jag skylla mig själv? Vad gör man? Är student och har råd (men egentligen inte) att betala det men har verkligen inte lust att punga upp den summan för falska produkter.

Please help
Citera
2014-09-10, 00:11
Medlem
tj.s avatar
Ändrat rubrik så den tydligare ska spegla trådens frågeställning. Ger ett försök i privatekonomi.

Näring, kost och kosttillskott --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2014-09-10, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rucci
*Kan hända att jag postar detta under fel kategori, (första posten ever). *

Såg en add på Facebook om kosttillskottet Maxman och Tentigo, sucker som jag är gick jag in och kollade trots att jag visste att dessa produkter inte är mer än bullshit. Sket i att läsa info om produkterna, men fyllde i adressinfo osv, klickade på "beställ nu" och så stog det "beställningen har mottagits, produkten har skickats, var god dröj medans du dirigeras till betalningssidan, (detta var för Maxman).

Tänkte wtf jag har inte betalat än och dom skickar produkten, så jag stängde ner sidan och tänkte antingen är skitsidan så dålig att den automatiskt skickar ut produkten innan betalning har skett eller så avbryts min beställning då jag aldrig genomförde ett komplett köp och inte fyllde i någon info om mitt VISA-kort. Så jag gjorde samma sak på Tentigos beställningssida då den var identisk och tänkte att antingen så får jag båda produkterna gratis eller så får jag ingenting då jag inte genomfört köper pga avbrutet innan betalningen.

Tyvärr är du tråkigt nog en av dessa dumskallar som får betala för ditt "misstag". Det var ju egentligen inget misstag då du hade fullt klart för dig vad som skulle hända men du sket i det - i princip. Har du inte fyllt i din visa-information så är det grönt...
I annat fall så får du betala - fullt ut, eventuellt med betalningsanmärning som följd!
Igår fick jag 2 paket med båda produkterna samt 2 fakturor på totalt 2650kr. Och jag vill absolut inte ha några tabletter med rent skit som kostar så mkt pengar.

Då kommer vi till det viktiga. Är det möjligt för mig att bestrida dessa påtvingade varor eller får jag skylla mig själv? Vad gör man? Är student och har råd (men egentligen inte) att betala det men har verkligen inte lust att punga upp den summan för falska produkter.

Please help

Du får betala, och sen slutar du att göra dumma affärer där du tror att du har koll på situationen.
Citera
2014-09-10, 00:38
Medlem
Celenos avatar
Är väl ändå bättre i juridikforumet?

http://www.konsumentverket.se/vara-o...kop/angerratt/

Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor på internet inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka.
Citera
2014-09-10, 00:43
Medlem
Då det stod adresserat till "Sweden" misstänker jag att paketet kom utifrån.
Citera
2014-09-10, 09:14
Medlem
Fenjal888s avatar
Utan att vara elak så var du riktigt korkad som gjorde samma sak på det andra kosttillskottet. Du tror väl inte att de skickar iväg produkter utan att ta betalt?

Hursomhelst, gjort är gjort och vi gör alla misstag ibland. Låt det bli en dyr läxa. Du skulle kunna försöka sälja dem på blocket för lite reducerat pris, eller använda dem själv.
Citera
2014-11-02, 22:01
Medlem
Vet att det är bullshit men av någon anledning är jag ändå intresserad. Bra reklam. Massa kommentarer som säger att de funkar men profilerna är säkert fakeade. Vet knappt vad tabletterna innehåller heller. Testa du den?
Citera
2014-11-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rucci

Sket i att läsa info om produkterna, men fyllde i adressinfo osv, klickade på "beställ nu"

Så jag gjorde samma sak på Tentigos beställningssida.

Då kommer vi till det viktiga. Är det möjligt för mig att bestrida dessa påtvingade varor eller får jag skylla mig själv?

Jag får verkligen inte det fetmarkerade att gå ihop. Du klickade på en annons. Du fyllde i dina uppgifter. Du gick aktivt in på ytterligare en sida och fyllde i dina uppgifter en gång till. Sedan tycker du att du har blivit påtvingad dessa produkter?
Citera
2014-11-02, 23:33
Medlem
konstitutionens avatar
du vannn precis darwin awards 2014!! Grattia!!
Citera
2014-11-02, 23:51
Bannlyst
Skaffa en god man.
Citera
2014-11-03, 11:26
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pissenisse-
Skaffa en god man.

HAHAHA! Det hær ær humor
Citera
2014-11-27, 19:46
Medlem
Alltså ärligt talat, jag har precis samma problem. Har ingen aning om varför jag tryckte på beställ, gjorde det iaf och avbröt precis som du när jag skulle betala tänkte att allt var fine.

Men idioterna väljer att skicka produkten med Alektum Finans med en faktura avg på 99:-!!!!!!!
Blev as förbannad och skrev till de och skickade tillbaka produkten till deras gömställe i Lettland. Kostade mig 50kr att göra det.

Och nu har jag fått en ny burk vad i helvette liksom?? Vafan kan man göra ang detta, borde man inte behöva skriva in personnummer osv för att få ta någonting på faktura, jag är 100% säker att jag inte knappade in att jag ville betala med faktura fanns inte ens som ett alternativ. Utav avbröt precis när jag skulle knappa in mina kontouppgifter.

Funderar på att polisanmäla men kan jag få rätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in