2014-09-09, 22:46
Medlem
Hejsan, tappade precis mitt ps3 i ett kakelgolv och nu funkar det inte alls. Har en drulle/allrisk så får ju ersättning, men frågan är hur mycket? Får man en ny ps3 eller får man lite pengar tillbaka bara? SJälvrisken ligger på 1500:- så frågan är om det är någon idé ens? Vad tror ni? Trygg hansa om det har någon roll.
Citera
2014-09-09, 22:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Hejsan, tappade precis mitt ps3 i ett kakelgolv och nu funkar det inte alls. Har en drulle/allrisk så får ju ersättning, men frågan är hur mycket? Får man en ny ps3 eller får man lite pengar tillbaka bara? SJälvrisken ligger på 1500:- så frågan är om det är någon idé ens? Vad tror ni? Trygg hansa om det har någon roll.

Hur gammal är den?

Titta på sidan 73 för,info om åldersavdrag.
http://www.trygghansa.se/SiteCollect...vat/P00296.pdf

Ja, och sen dras ju självrisken också.
Senast redigerad av EckiEcki 2014-09-09 kl. 22:57.
Citera
2014-09-09, 23:42
Medlem
Sälj det som trasigt på typ tradera, säkert någon som tror sig kunna fixa det.

Sen köper du ett ps4 eller nytt ps3.

Självrisken tar väl i princip ut själva kostnaden av ett nytt ps3 :/
Citera
2014-09-10, 00:00
Medlem
Agamantums avatar
Begagnat ps3 kostar 1000kr eller så.

Edit: 500kr

http://www.blocket.se/varmland/Plays...m?ca=23_11&w=3
Citera
2014-09-10, 21:33
Medlem
Går ju inte göra nu, men nåt försäkringsbolag har tilläggsförsäkring som ger reducerad/eliminerad självrisk för hemelektronik (upp till några år). Kan vara värt att byta till det försäkringsbolaget, kan ha varit Folksam men väldigt osäker, om man har mycket dyr elektronik som man regelbundet byter ut.

I det aktuella fallet lär du få köpa ny ps3, självrisken är högre än priset för en ny.
Citera
2014-09-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcLarsson
Går ju inte göra nu, men nåt försäkringsbolag har tilläggsförsäkring som ger reducerad/eliminerad självrisk för hemelektronik (upp till några år). Kan vara värt att byta till det försäkringsbolaget, kan ha varit Folksam men väldigt osäker, om man har mycket dyr elektronik som man regelbundet byter ut.

I det aktuella fallet lär du få köpa ny ps3, självrisken är högre än priset för en ny.

Vet vad du menar, snackade med försäkrings"agenten" ( i brist på annat ord). Det finns en tilläggs försäkring som man kan köpa som kostar typ 20-30:- mer i månaden med vilket man sänker självrisken från 1500 till 500:- på hemelektronik tex ps4 o tv o sånt. Kan absolut vara aktuellt om jag köper ett ps4 och en bra dyr tv.

Tack för alla andras svar också, känns i nuläget väldigt onödigt att ens ringa mitt försäkringsbolag när självrisken ligger på 1500:- och det finns billigare ps3s. Mitt ps3 är ett av dom första, den stora varianten. Från 08-09 någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in