Citat:
Ursprungligen postat av
TedBundy23
Något som jag alltid ställer mig frågan är hur fan kan vi människor på denna jord njuta av detta repetitiva liv där allt baseras på status,utseende,pengar och perfektion? Varje dag när jag går ut så ser jag robotar inte människor som styrs av andra. Varje dag är ju exakt likadan. Allt vi gör har inget värde och leder ingenvart. Man vaknar går till jobbet eller somnar om ifall man är arbetslös som jag är åker hem vilar och sätter sig ner vid teven tar lite kaffe går och lägger sig sen. Inget har värde. Och sen under helgerna det är då vi svenskar släpper loss och festar. Och för mig så har det blivit så att festa och supa har blivit en slags undanflykt för mig att komma ifrån all press som detta kassa samhälle öser på en med. Och när man väl är full då känner man sig odödlig och oövervinnlig. Då är man inte längre den blyge tystlåtne killen. Man går loss helt enkelt. Så hur kan ni tycka om livet ni som gör det?
Först och främst bra skrivet!
Jag håller med dig med det mesta du skrivit, men man kan se det ur andra perspektiv också. Livet är vad man själv gör det till. Om du inte finner någon alls glädje i livet så kan du börja med att hjälpa andra som är i samma situation eller värre? Det får mig iallafall att må bättre som människa.
Förstår inte heller hur andra orkar med det du precis har skrivit. Man brukar ju alltid höra all ångest folk har efter helgerna.. men ändå så längtar dom efter helgen igen?
mvh