2014-09-09, 09:08
Medlem
Ja, som titeln säger. Köpte Windows 8.1 OEM Engelska på Inet till mitt datorbygge jag beställt. Det går nog inte att ångra någonting eftersom jag också beställt montering. Jag har hört av mig till deras mail men inte fått något svar än (förståeligt, jag skrev till dom inatt). Det är inte särskilt viktigt att boot up menyerna (eller vad man kallar dom) är på svenska. Bara själva Windows är på svenska är jag nöjd liksom. Går språket att ändra eller vad ska jag göra?
Citera
2014-09-09, 09:10
Medlem
http://windows.microsoft.com/sv-se/w...splay-language

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-09-09, 09:18
Medlem
De har nu bytt det från Windows 8.1 OEM Engelska till Svenska. Inet <3
Citera
2014-09-09, 10:06
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
De har nu bytt det från Windows 8.1 OEM Engelska till Svenska. Inet <3

Du borde hellre ha köpt en seperat riktig version också ifall du måste formatera datorn i framtiden.
Citera
2014-09-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Du borde hellre ha köpt en seperat riktig version också ifall du måste formatera datorn i framtiden.

De följer med en skiva, om man skulle behöva installera om datorn. Det går dock inte om man byter moderkort osv.
Citera
2014-09-12, 02:58
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta

Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
De följer med en skiva, om man skulle behöva installera om datorn. Det går dock inte om man byter moderkort osv.

Båda stämmer inte alls. När du köper OEM idag separat när du bygger dator och Windows 8 och senare så kan du installera även om du bytt moderkort och om du formaterar datorn. Att inte kunna byta moderkort utan att licensen upphörde gällde bara under Windows 7 och tidigare.
Senast redigerad av Klappasäften 2014-09-12 kl. 03:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in