• 1
  • 2
2014-09-09, 00:39
Medlem
Vet inte om denna tråd kanske passar bättre under konspirationsteorier, isf får mod vänligen flytta.

Har sett sjukt mycket dokumentärer om förintelsen, även läst om det en hel del genom åren, men det är någonting som är underligt med själva dokumentationen.
Om det tex har varit nån dokumentär som har handlat om judarna i Västeuropa under ww2, om tex nått uppsamlingsläger, eller ett ghetto och man har fått se bilder på magra gammla gubbar.
Nån vecka efter så kan jag se på en dokumentär men då kan det handla om auschwitz, men det är fortfarande samma magra individer på dessa bilder som ska föreställa något helt annat inom förintelsen, alltså man visar upp samma bilder för olika händelser. Någon som känner igen sig, eller har jag bara rökt för mycket genom åren....
Citera
2014-09-09, 00:59
Medlem
Inte så konstigt att man nödgas använda samma gamla utnötta bilder för att presentera en på det stora hela helt fabricerad "händelse". Man har bilder på sjuka och magra fångar, och väljer att visa endast bilder av denna art därför att den bild som ska förmedlas genom dokumentärer och annat är blott den stora lögnen att judar blivit systematiskt utrotade - med alla till buds stående medel; om det är frågan om svält, arkebusering, gasning, upprepade slag med gevärskolv mot nacke, knivstick, batongmord, påbussning av schäferhund mot stackars orättvist fängslad judisk affärsman resulterande i ny omgång dödkött för masugnarna (men först måste hans hår, hud, organ och senare hans ben, tas tillvara på för att tillverka möbler och dylikt).

Att bilder av drösvis med fångar som är sjuka och magra existerar är därför att i slutskedet av kriget spreds tyfus, och de undernärda fångarna kunde inte försvara sig. Faktum är stt tyskarna hade enorma svårigheter att förse ens sina egna soldater eller behövande civila med mat eller utrustning under krigets sista år!
Citera
2014-09-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Jag har hört från flera vittnen att förintelsen var hemsk, för när dom var och besökte Auschwitz låg det en stor hårhög av judehår där. Otäckt

Ja förintelsen verkar otäck, men någon annan än jag som har reagerat på själva dokumentationen av den?
Indoktrinerad som man har blivit genom grundskolan och hela tiden så har jag svårt att ifrågasätta den, även om jag har mina tvivel.
Citera
2014-09-09, 01:20
Medlem
Hela händelsen är förstorad och därför har man inte särskillt mycket bilder och media väljer att ljuga, fabricera och förändra historien bla genom deras dåliga urval på bilder från händelsen?om det nu har hänt...
Citera
2014-09-09, 06:47
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Falskt! Vad gjorde man annars kuddstoppning av, om inte judehår? Vi alla känner ju till det för att vara prima vara!

Håret användes till isolering i de tyska u-båtarna.
Citera
2014-09-09, 09:54
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Hela händelsen är förstorad och därför har man inte särskillt mycket bilder och media väljer att ljuga, fabricera och förändra historien bla genom deras dåliga urval på bilder från händelsen?om det nu har hänt...
Hur kan du vara så säker på att det är därför bildmaterialet är knappt? Om vi gör tankeexperimentet att förintelsen faktiskt ägde rum finns det ju ingen naturlag som säger att den i så fall måste ha varit fotografiskt väldokumenterad.
Citera
2014-09-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Finns det några andra folkmord som ni anser är påhittade eller är det bara Förintelsen som ni har beslutat er för att vara påhittat eftersom den handlar om JUDAR?

Jag personligen förnekar inte förintelsen, jag tycker bara att dokumentationen är ytterst märklig, men det kan ju vara att det finns brist på bilder, därför visar man samma bilder på magra judar, fast det ska föreställa olika händelser eller platser.
Citera
2014-09-09, 10:52
Medlem
Louises avatar
Citat:
Jag personligen förnekar inte förintelsen, jag tycker bara att dokumentationen är ytterst märklig, men det kan ju vara att det finns brist på bilder, därför visar man samma bilder på magra judar, fast det ska föreställa olika händelser eller platser.
Det är ett vanligt TV-journalistiskt knep att använda sig av bilder av andra personer eller platser än just det det aktuella reportaget handlar om. Gissningsvis har produktionsbolaget ett lager av bilder och filmer, sorterat utifrån olika kategorier, där en skulle kunna tänkas vara "förintelsen". Reportage med anknytning till förintelsen illustreras då med material ur den kategorin, tänker jag mig.

Eller menar du att det mer allmänt, i världen, råder en brist på fotografisk dokumentation av koncentrations- och förintelselägren?
Citera
2014-09-09, 12:07
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:

Det är mycket möjligt, men det sägs ju att tyskarna dokumenterade i princip allting hela tiden men förstörde så mycket dom kunde när förintelsen drog mot sitt slut.
Citera
2014-09-09, 15:14
Medlem
Citat:
Vet inte om denna tråd kanske passar bättre under konspirationsteorier, isf får mod vänligen flytta.

Har sett sjukt mycket dokumentärer om förintelsen, även läst om det en hel del genom åren, men det är någonting som är underligt med själva dokumentationen.
Om det tex har varit nån dokumentär som har handlat om judarna i Västeuropa under ww2, om tex nått uppsamlingsläger, eller ett ghetto och man har fått se bilder på magra gammla gubbar.
Nån vecka efter så kan jag se på en dokumentär men då kan det handla om auschwitz, men det är fortfarande samma magra individer på dessa bilder som ska föreställa något helt annat inom förintelsen, alltså man visar upp samma bilder för olika händelser. Någon som känner igen sig, eller har jag bara rökt för mycket genom åren....
Det finns fina förklaringar över foton ifrån läger, som sägs varit "förintelse" sådana.
www.ihr.org/jhr/v01/v01p-59_Walendy.html
Citera
2014-09-09, 15:27
Medlem
Citat:
Hela den delen av historien är inte bara förstorad, utan den är en lögn, och då man inte kan finna några äkta bevis för att stöda lögnen så måste man förfalska fram dem.

Nästan alla bilder, som sägs vara tagna i Auschwitz, är tagna i Bergen Belsen under krigsslutet av Brittiska soldater.
Nästan alla bilder har de asmagra av tyfus döda fångarna i högar. Att fångar var magra i slutet av kriget var inte alls konstigt efter som de led av svält och dog också av sjukdomar som uppkommer då inte längre kroppen har motståndskraft emot infektioner.
Om man gasat fångarna, som det berättats om, så hade liken sett ut som de kvävts, men inte kan man se sådana tecken. Tex. blåaktig hudfärg ( som skulle vara mörk på de svartvita bilderna). Dessutom skulle det inte bara vara magra fångar då, eftersom de nyligen anlänt till lägret.

Nästan alla bilder och filmer är ifrån Bergen Belsen och många är senare, efter kriget, arrangerade och har använts i propaganda syfte av Tyska myndigheter och förstås litet över allt världen över.
Citera
2014-09-09, 18:20
Medlem
Vet inte hur man länkar på den här jobbiga samsung taben, men tänker specifikt på en bild som alltid är med, den föreställer två äldre magra män sen går en tysk soldat bakom dessa herrar, tror ena mannen har nån hatt och en ser en aning efterbliven ut. Det var även samma bild på omslaget på en bok som vi fick i typ högstadiet om förintelsen, den hette nånting i stil med :"om detta må jag berätta", eller något liknande.
Denna bild är tamejfan med i nästan varenda dokumentär om förintelsen.

Edit; offtopic, kom av nån anledning att tänka på mietek, tror jag han heter, han var ju i plugget och snackade en del. Vilka jävla otroliga historier. Den mannen måste ha GÅTT igenom en del
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2014-09-09 kl. 18:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in