• 1
  • 2
2014-09-09, 08:39
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hougengenba
Hur kan ni inte inse att ni inte vinner någonting på att spela i längden? Jag har själv spelat endel från åren 13-17 men insåg relativt tidigt att det kan inte hålla på såhär för länge. Dock har jag alltid spelat fotboll och prioriterat kompisar först. Nu så spelar jag väldigt sällan. Någon gång på helgen men aldrig på vardagar med den lilla tid man har då. Och alla vet att tiden flyger iväg när man lirar. Jag vet inte om jag har vuxit ifrån spel eller om det är tänket jag har i huvudet att man verkligen inte får ut något utav att spela, som gör det tråkigt, för att det finns mycket bättre saker du kan göra för att förbättra jaget.

F.ö så sitter jag och spelar metal gear solid på gamecube nu, tycker inte det är speciellt kul men man får nostalgi som fan
Känner ungefär som du uttrycker det. Det känns som att jag vuxit ifrån att spela och det är verkligen tråkigt. Har riktigt bra minnen från alla LAN och det var en extremt rolig tid när man satt med polarna. Sommaren bestod av att lana varje natt och ut och festa varje helg.

Men någon enstaka där blev även där beroende och kastade bort skolgången o.s.v. Tror det har andra bakomliggande orsaker med då han inte verkar må bra alls idag. Lite som att säga till en drogmissbrukare, "Ni vinner inget på det i längden?". Är tyvärr inte så lätt.

Men TS, ligg i och sök jobb som du gör nu. Det är alltid svårast att få sitt första jobb, särskilt om du inte känner någon. Många vill inte anställa folk de inte känner då de inte litar på att de kan sköta ett jobb. Har man då aldrig jobbat är risken ännu större. Men ett bra intryck så kanske du får jobba lite extra. Lycka till!
Citera
2014-09-21, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jouliee
Sedan jag var runt i den åldern har mitt liv endast varit att vara framför datorn och spelat resten av min fritid, jag är idag 22 år.

Har aldrig haft någon umgängeskrets, aldrig gått på någon fest, aldrig haft någon flickvän, inte ens upplevt kärlek, aldrig haft ett jobb, har inget intresse över att plugga till något yrkesmässigt, bor fortfarande hemma med päronen.

Efter studenten har jag bara tagit en massa skitkurser för att få bidraget och för att föräldrarna inte skulle klaga på att jag bara säckade hemma och inte gör någonting.

Jag har försökt ta tag i det, jag har skickat mer än 1000 mail och ansökningar, jag har gått till i princip varenda icabutik och lämnat CV, personligt brev, jag har gått till flera "rekryterings-möten", har gått till Arbetsförmedlingen minst 40 gånger och de är så jävla värdelösa. Får inget jobb överhuvudtaget. Har inte en enda jobbkontakt som kan fixa något åt mig.

Jag är verkligen i skiten just nu och har rejäl ångest över det här, jag vill bara ha ett normal liv som alla andra och vet inte vafan jag ska ta mig till.

Varför vill du ha ett normalt liv som alla andra? Är det inte tråkigt? Varför inte gå din egen väg och upptäcka något nytt istället för att göra som alla andra?

Tror att det är där någonstans ditt problem ligger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in