2014-09-08, 18:01
Medlem
ogge1337os avatar
Hallå!
Jag har precis fått hem en ny dator med följande specs:
AMD radeon r7 260x
AMD A6-7400k radeon R5 3,5 ghz
8gb RAM
ASRock FM2 A88X+

Grejen är att min cpu går på högvarv konstant. Trots att jag inte spelar/använder några krävande program ligger den på mellan 50-100%. Det är enligt aktivitetshanteraren, F-stream tuning och skrivbordsgadgeten. Aktivitetshanteraren säger även att inga processer är igång som drar mycket kräm.

Jag har även upplevt en hel del fps-drops in game.
Vore tacksam för hjälp. Behövs mer info är det bara att fråga!
Tack på förhand
Citera
2014-09-08, 20:26
Medlem
hmm... om du trycker på processer och sen cpu i aktivitetshanteraren, vad är det för processer som ligger överst och vad står det att de drar?
Citera
2014-09-08, 21:04
Medlem
ogge1337os avatar
Inget alls. Det är det som är grejen :S
Citera
2014-09-08, 21:32
Medlem
ogge1337os avatar
Spel som jag garanterat borde kunna spela har väldigt dålig fps.. drivare ska va up to date
Citera
2014-09-08, 21:52
Medlem
hmm... Har du möjligtvis chrome med ngn addblocker igång? de va nyligen ngn av alla mina adblockers som fucka ur totalt för mig och åt processorkraft som satan på både min mac och pc...

adblock pro ver.3.1 tror jag det var... vet att många av mina kompisar har haft samma problem :/

aja... testa att avinstalera den blockern och se om ngt händer
Citera
2014-09-08, 22:10
Medlem
ogge1337os avatar
Har ingen sådan.. detta börjar bli frustrerande.
Citera
2014-09-08, 22:47
Medlem
kan du kolla vad du har för maxfrekvens atm?? tänker om processorn har klockats ner utav ngn anledning? min 965:a klockar upp sigsjälv lite random ibland, så de är ju inte omöjligt ^^.

testa köra en uppkörningsskan med avast... den brukar hitta ett gäng virus och smittade filer som man inte hittar via en vanlig skann.

har du ett annat os på datorn att testboota ifrån? ubuntu? se om det är samma problem då, ifal inte så är det nog bata att ominstalera windows...

har de varit åska nyligen? spänningsfel har ställt till för mig ett antal gånger, testa ha datorn jordad ett tag.

nu ska jag gå o lägga mig, men kolla detta så kan du ju återkomma med resultat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in