• 1
  • 2
2005-09-05, 15:12
Medlem
Magnus Brages avatar
Fattar mig inte p stojtkov varfr r han som han r? Dryg, otrevlig och tjatar om uppgjorda matcher. .Minns EM, sverige-danmark 2-2, var det Italien som muttrade om uppgjord match d ocks? Verkar som om sydlnningarna tar fr givet att en match r uppgjord om de inte vinner. Troligtvis r det rtt vanligt fenomen i deras lnder

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...694320,00.html
Citera
2005-09-05, 15:29
Medlem
Sujoks avatar
Spekulerades det inte att matchen om bronset Vm 94 var uppgjord? har fr mig att jag sg ett reportage dr ngra svenska spelare gick ut och sa att ngon erbjd pengar om de sg till s att Bulgarien vann.
De tackade nej till erbjudandet. Svergie vann matchen behagligt med 4-0 kan det vara s att Bulgarerna tog emot pengarna Vad tror ni?
Citera
2005-09-05, 15:36
Medlem
Shuyins avatar
Alla Italiens fotbollsmatcher r uppgjorda!!!

Men, serist. Han r helt enkelt, ledsen, och avundsjuk. Hoppas att han fr kicken snart

I och fr sig, s stmmer det lite att mnga matcher i Italien r uppgjorda. Genoa blev klara fr Serie A, men tydligen s hade dom fuskat och spelar nsta ssong i C1.
Citera
2005-09-05, 16:22
Moderator
farbror_barbros avatar
Nu skall vi kanske ta det lungt hr hemma med att stmpla andra som myglare. Ni har vl inte glmt Boltic - Kunglv (?) 0-8 i spelskandalen p 90-talet? (VF var vl dremot oskyldiga.)

Mer allmnt nordeuropeiskt har vi ju den finska mutskandalen i somras.
Citera
2005-09-05, 16:40
Medlem
Bishops Armss avatar
Jvligt trkigt nr matcher grs upp i frhand, d har man verkligen missfrsttt meningen med fotboll och idrott verhuvudtaget! Som tur r s kan man ganska enkelt avslja uppgjorda matcher nr det rr sig om spel, r kanske lite misstnktsamt nr Lee Ching Chong spelar 10 miljoner p resultatet 8-0 i matchen mellan Stockport och Manchester United.

Undrar hur mnga klubbar och spelare Roman Abramovic frskt muta, han verkar inte vara den mest sportsliga klubbgaren...

Vad det betrffar matchen mellan Sverige och Danmark s r det klart att danskarna inte gjorde sitt bsta p planen. Men jag tror inte det handlade om pengar i det fallet utan snarare taktik, troligtvis mter Danmark hellre Sverige i en EM-final n Italien.
Citera
2005-09-05, 16:43
Medlem
Ahruons avatar
Att han orkar. :shoot2:
Citera
2005-09-05, 16:48
Medlem
Gisburnes avatar
r 1961 spelade IFK Stockholm i division tv (den nst hgsta serien). Det ret spelade ven Djurgrden i division tv.
IFK Stockholm spelade bra och ledde serien d tv omgngar terstod.

Nr tv omgngar terstod sg det ut som att mlskillnaden skulle flla avgrandet i striden om frstaplatsen och en chans att kvala till Allsvenskan. D vaknade spelare som Leif Eriksson, Leif Skild och "Knivsta" till och bjd p ett dundrande mlfyrverkeri. Djurgrden vann de bda terstende matcherna mot IFK Eskilstuna respektive Sunne med 11-1(!) och det var inte lngre ngot snack om vilket lag som skulle kvala till Allsvenskan.
http://www.dif.se/sidor/historia/19601970.asp

Sjlvklart brjade det g rykten om att DIF skulle ha mutat till sig sina storsegrar. Min farsa, som fljde IFK Stockholm i brjan av 60-talet, r sker p sin sak: Djurgrden vann inte de tv sista matcherna p ett korrekt stt. Det gr inte att vinna med 11-1 tv matcher i rad, srskilt inte d ens mlskillnad kan komma att avgra serien.

Om jag inte minns fel s har ngra spelare i IFK Eskilstuna och Sunne faktiskt erknt att de tog emot mutor.
Citera
2005-09-05, 16:48
Medlem
Sen s frskte vl Bernard Tapie (?) ordna resultat fr att hans klubb Olympic Marseille skulle kvalificiera sig till CL eller hur det nu var. OM vann vl CL finalen mot AC Milan. Tapie satt vl nt r p kken efter att mutskandalen kom fram.
Nn ryss i motstndarlaget som gick ut i media? Detta har vl gtt ver 10 r nu, s det r mjligt att jag inte kommer ihg alla detaljerna helt korrekt...
Citera
2005-09-05, 19:20
Medlem
zachs avatar
Det fuskas ju p alla plan, i absolut alla lnder (ven om vissa lnder skerligen r vrre n andra), s tro fan att det hnder ven inom idrotten, och d speciellt fotbollen, fr dr r ju onekligen en del stlar i omlopp. Och att tro att allt gr rtt till r enligt mig inget annat n jvligt naivt.
Citera
2005-09-05, 21:02
Medlem
Guds_Bitchs avatar
Utan att lta som en smartass som tror sig sitta p en jvla massa info,s kan jag vl sga att jag i princip skulle kunna lgga fram skumma matcher varje vecka i b.l.a Intertoto,steuropa o sydamerica.Detta e ett fenomen som givetvis kommer vxa genom ju mer pengar som pumpas in,men att tro att rkesvinet Abramovitj skulle frska fixa matcher i P.L e ganska befngt d det finns alldeles fr mnga som vill ha bort honom,men visst ngra fighter i Ryska hockeyn har han vl sett till att g i rtt vg.

P.s Och s ingen slipper gra sig lustig s kan jag tillgga att Gambling e mitt levebrd o tro inte det e ngon dans p rosor utan kostat en massa slantar o 12 rs harvande.
Citera
2005-09-05, 21:11
Medlem
GreenManalishis avatar
Mlvakten Bruce Grobbelaar (knd frn Liverpool FC och Zimbabwes landslag)
blev smygfilmad i ett hotellrum nr han gjorde
upp om pengar fr att slppa in ml
Citera
2005-09-05, 22:35
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gisburne
r 1961 spelade IFK Stockholm i division tv (den nst hgsta serien). Det ret spelade ven Djurgrden i division tv.
IFK Stockholm spelade bra och ledde serien d tv omgngar terstod.

Nr tv omgngar terstod sg det ut som att mlskillnaden skulle flla avgrandet i striden om frstaplatsen och en chans att kvala till Allsvenskan. D vaknade spelare som Leif Eriksson, Leif Skild och "Knivsta" till och bjd p ett dundrande mlfyrverkeri. Djurgrden vann de bda terstende matcherna mot IFK Eskilstuna respektive Sunne med 11-1(!) och det var inte lngre ngot snack om vilket lag som skulle kvala till Allsvenskan.
http://www.dif.se/sidor/historia/19601970.asp

Sjlvklart brjade det g rykten om att DIF skulle ha mutat till sig sina storsegrar. Min farsa, som fljde IFK Stockholm i brjan av 60-talet, r sker p sin sak: Djurgrden vann inte de tv sista matcherna p ett korrekt stt. Det gr inte att vinna med 11-1 tv matcher i rad, srskilt inte d ens mlskillnad kan komma att avgra serien.

Om jag inte minns fel s har ngra spelare i IFK Eskilstuna och Sunne faktiskt erknt att de tog emot mutor.

Din far har rtt. Jag kan sga att jag r sker p att s skedde med IFK Eskilstuna. Jag har mina kontakter. En del pratar ganska ppet om det hr i stan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in