Citat:
Ursprungligen postat av
linkan0
okej tror nog de är virus å inte från installationen på spelet och Malwarebytes Antimalware hittade ca 300 virus som jag flyttade till karatärn men om jag nu tar bort Malwarebytes Antimalware är viruset fortfarande i datorn eller tas de också bort

Gå in i Malware-programmet och rensa karantänen då.... och förresten varför gå omvägen med karantän när det är ganska uppenbart att dessa filer inte är kompis med din dator?
Du bör dessutom inte avinstallera Malware-programmet efter det att det gjort jobbet. Programmet är lätt och belastar inte datorn, dessutom bra att ha som extra skydd latent i bakgrunden.
Kan tipsa om ytterligare ett program jag anser är suveränt
AdwCleaner
Detta program kommer att hitta mer på din dator, t ex extra "toolbars" som många sk gratisprogram (som t ex utorrent, eller flashplayer) låter installeras om du inte är uppmärksam vid installationen.
Sådana toolbars är inte per definition virus, men slöar ned din dator.
Var försiktig med optimeringsprogram som CCleaner. Sådana rensar ofta lite väl grovt och det har hänt mig att CCleaner rensade nödvändiga systemfiler så att Windows började hacka - jag fick ominstallera allt till slut....
Slutligen, eftersom du fått 300 virus... har du använt ett antivirusprogram överhuvudtaget? Om inte bör du skaffa dig ett direkt. Själv kör jag med Nod32 och kan rekommendera det. Det är ett betalprogram, men det finns lösningar om du söker t ex
här ....