2014-09-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det var som fan! Jag trodde bytena stängdes av under hela spelomgången, men man kan alltså byta ut spelare nu, mellan matcherna? Förutsatt att spelaren på bänken inte redan har spelat? Kan man byta plats på spelarna på bänken då även om de redan har spelt och fått poäng?

Ja byten är ett måste om man ska hänga med i toppen! Glöm inte byta kapten också om du inte är nöjd med din kapten på tisdagen!!!

Kort och gott så fort du ändrar nånting mellan matchdagarna (förutom kaptenbyte då) så försvinner automatiskt substitution. Detta "nånting" inkluderar nog en rokad på avbytarbänken.
2014-09-17, 20:40
Medlem
hakansukkurs avatar
Costa far inte nata idag men garna willian och fabbe.
2014-09-17, 20:55
Medlem
Vafaaaan Bravo startar inte heller, kul att man plockar två målvakter som inte får spela
2014-09-17, 20:59
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopKilla
Vafaaaan Bravo startar inte heller, kul att man plockar två målvakter som inte får spela
Den var riktigt otippad, var snack att Stegen var skadad hela veckan.
Fabbe natar direkt Och tva av Brahimi
Senast redigerad av hakansukkur 2014-09-17 kl. 21:39.
2014-09-18, 15:25
Medlem
65 poäng efter första omgången är väl lite under förväntningarna, petade Brahimi i sista stund . Dock så tror jag starkt på mitt lag, ni andra har ingen chans!
2014-09-18, 15:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Den var riktigt otippad, var snack att Stegen var skadad hela veckan.
Fabbe natar direkt Och tva av Brahimi

Ditt TeamPerkele ser ohyggligt starkt ut offensivt. Fabregas, Willian, James Rodriguez, Cristiano Ronaldo, Messi, Neymar. Plus lyckträffen (bra scoutat!) Brahimi. Begriper knappt hur du hade råd med alla. Men bänken är svagare. Och försvaret inte lika starkt som offensiven.

Delad fjärdeplats på 58 poäng för min del är väl okej. Men det måste nog till ett par ändringar.
2014-09-18, 16:59
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ditt TeamPerkele ser ohyggligt starkt ut offensivt. Fabregas, Willian, James Rodriguez, Cristiano Ronaldo, Messi, Neymar. Plus lyckträffen (bra scoutat!) Brahimi. Begriper knappt hur du hade råd med alla. Men bänken är svagare. Och försvaret inte lika starkt som offensiven.

Delad fjärdeplats på 58 poäng för min del är väl okej. Men det måste nog till ett par ändringar.
Jo, tack, jag har i princip ingen bank, No Guts No Glory
Mitt bet ar att Porto och RM gar obesegrade genom gruppen och Chelsea har nu 4 "enkla" matcher.
Byter nog in Costa nu mot Neymar da Barca moter PSG.
Sen ar jag sugen pa Draxler mot Willian? kanske.
Kan spara 1 pinne pa att satta in Moya som nog far sta fr o m nu, men det kostar ett byte.
Grosskreutz, Jackson och Bale ar pa listan men svart att fa ihop och kostar manga byten.
2014-09-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Jo, tack, jag har i princip ingen bank, No Guts No Glory
Mitt bet ar att Porto och RM gar obesegrade genom gruppen och Chelsea har nu 4 "enkla" matcher.
Byter nog in Costa nu mot Neymar da Barca moter PSG.
Sen ar jag sugen pa Draxler mot Willian? kanske.
Kan spara 1 pinne pa att satta in Moya som nog far sta fr o m nu, men det kostar ett byte.
Grosskreutz, Jackson och Bale ar pa listan men svart att fa ihop och kostar manga byten.

Draxler är bra o plockar poäng, dock är jag väldigt osäker på Shalke som lag. Deras form är fruktansvärt dålig, (0-3-6) på senaste 9 matcherna. Så förvänta dig inte att dem vinner mot Maribor eller Sporting.

Själv är jag lite sugen på Muller/Lewandowski inför nästa omgång då dem möter CSKA Moskva. Såg delar av den senares match mot Roma igår, och deras försvarsspel var under all kritik. Styr dem inte upp det så kommer det bli liknande siffror mot Bayern.

Ett tips bara för dem som aldrig spelat förr: man får ju göra ett(1) gratis transfer mellan varje spelomgång, gör man fler så dras det av poäng. Dock så har man ett "Wildcard" som innebär att man utan poängavdrag kan transfra helt fritt, byta ut hela laget om man så önskar. Wildcardet kan användas endast en gång under hela säsongen. jag brukar använda det inför gruppspelets sista omgång när många lag är klara/vilar spelare osv. Under slutspelet får man fler gratistransfers så wildcardet har mest värde under gruppspelet enligt mig.
2014-09-18, 19:01
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopKilla
Draxler är bra o plockar poäng, dock är jag väldigt osäker på Shalke som lag. Deras form är fruktansvärt dålig, (0-3-6) på senaste 9 matcherna. Så förvänta dig inte att dem vinner mot Maribor eller Sporting.

Själv är jag lite sugen på Muller/Lewandowski inför nästa omgång då dem möter CSKA Moskva. Såg delar av den senares match mot Roma igår, och deras försvarsspel var under all kritik. Styr dem inte upp det så kommer det bli liknande siffror mot Bayern.

Ett tips bara för dem som aldrig spelat förr: man får ju göra ett(1) gratis transfer mellan varje spelomgång, gör man fler så dras det av poäng. Dock så har man ett "Wildcard" som innebär att man utan poängavdrag kan transfra helt fritt, byta ut hela laget om man så önskar. Wildcardet kan användas endast en gång under hela säsongen. jag brukar använda det inför gruppspelets sista omgång när många lag är klara/vilar spelare osv. Under slutspelet får man fler gratistransfers så wildcardet har mest värde under gruppspelet enligt mig.
Jag har lite dalig koll pa Schalke men trodde deras facit berodde pa alla skador. Ar Howedes langtidsskada tex? Ska de inte klara att spoa Maribor och Sporting anda?

Muller hade varit given for mig om inte deras grupp var sa tuff, maste ju nastan byta honom direkt igen.

Bra tips skall jag komma ihag.
2014-09-18, 21:52
Medlem
Jag har inte världens koll heller på Schalke men resultaten talar sitt tydliga språk. I grunden är dem såklart bättre än Ma. och Sp. men jag blir iaf inte förvånad om dem tappar poäng både borta och hemma. Ska du envisas med en mittfältare från tyskt lag så ska du ju köra på Calhanoglu i Leverkusen
2014-09-20, 16:55
Medlem
hakansukkurs avatar
Dom som inte har James i sin 11a borde nog fundera pa att ta in honom
2014-10-21, 11:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Dags för en ny omgång. Femteplats för mig i Flashbackligan, jag vill upp mot ledarplatsen.
Ställer upp med denna elva nu:

Buffon
Hummels-Terry-Laporte-Chiellini
Neustädter-Verratti-Brahimi-Bellarabi
Kiessling-Tevez

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här