Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag tror det r svrt att gra nt i stort. Det r redan krt. Men det r intressant att studera ett samhlle i frfall. En pervers njutning, som en dekandenspoet p opium som sakta sjunker nert men samtidigt gr skarpa iakktagelser.
Multikultisamhllet r smre n folkhemmet men INTRESSANTARE.
Jo, men man vill nd tro att det finns mjligheter bortom den eleganta men ngot sjlvgoda kulturkonservativa estetiska ddsdansen.
Det GR visst att integrera muslimer, ven om det skert gr lttare med vissa grupper (bosnier, iranier, muslimska thailndare) n med andra (kurdiska bergsbor, somaliska analfabeter). Multikulturalism, ett ord som fungerar bttre inom politisk filosofi (Kymlicka m.fl.) n som slagord fr politiker som verkligen r PK (d.v.s. metod, inte sikt) betyder INTE att vi mste acceptera oskick som hedersmord, hustrubrnning eller getutkastning ur spanska kyrktorn. Det r en total missuppfattning som skapats av att idioter som Mona Sahlin klr sig i slja p mten med kurdiska freningen. Termen borde inte anvndes utanfr en rent akademisk diskussion dr den inte riskerar att kidnappas av lskunniga men cyniska rdgivare till icke-lskunniga och cyniska politiker som Mona Sahlin.
Parabolernas makt i frorten minskar med svenska kompisar och arbetande frldrar. Vi kan allts inte gra ngot t parabolerna som isolerad freteelse, mer n kanske att erbjuda ett och annat menlst mediealternativ. Det r strre tgrder som behvs, som riktar sig mot ghettoiseringen och mot arbetslsheten som sdan. Malm gr snder delvis p grund av invandringspolitiken och den icke-existerande integrationspolitiken. Frys flyktinginvandringen till Malm till att brja med, och p lngre sikt br delar av Rosengrd tmmas. Jag kan tnka mig inkvotering av relativt nyanlnda invandrare frn Malm till mindre kommuner i nrheten. Mer om det i ngon annan trd.