Citat:
Ursprungligen postat av
10minuteman
Roi har dock rätt i det han säger. Kvinnor var mycket lyckligare förr i tiden. Kvinnan har aldrig varit så olycklig som nu år 2014, desto mer jämställdhet/feminism, desto olyckligare och psykiskt instabil verkar kvinnan bli. Kvinnor har aldrig knaprat så många depressionspiller som idag, kvinnor har aldrig gått till psykolog i sådan utsträckning som idag, kvinnor har aldrig haft så många försök till självmord som idag.
Av någon konstig anledning började statistiken skjuta i taket på 70-talet också

haha och det vet du? eller?
ALLA knaprar mer psykofarmaka idag, inte direkt enbart kvinnor. Så feminism har nog inget med detta att göra. Och vad gäller kvinnliga självmord så kan jag äta upp min hatt på att det var betydligt vanligare förr i världen än vad det är idag.
Du kan också vara tämligen säker på att utan feminism och mänskliga rättigheter som rösträtt, fri sexualitet, abort, p-piller, arvsrätt, rätt att utbilda sig, rätt att ha en egen ekonomi, rätt att vara en människa och inte en ägodel så skulle kvinnor idag gå och hänga sig hela bunten.
Tänk att tvångsgiftas med en sån som Babianen, Lillskrot eller nån annan av värsting antifeminsiterna på detta forum...jag hade hellre begått harakiri.