2014-09-06, 22:36
Medlem
Hej, vi pratar timmar/dagar.
Ena stunden tycker jag att jag se bra ut( 10 poäng). för att i nästa tycka jag ser dåligt ut.
(Har inget med frisyren att göra är snaggad. inget med kläderna heller.) Går runt och känner mig snygg/känner mig inte snygg.

Varför är det såhär? vad beror detta på? vad kan man göra åt saken? kan man förbättra självbilden på något sätt?
Citera
2014-09-06, 22:38
Medlem
Ja. Se upp för klyschan, men är du inte nöjd med vad du är, står för och det du vill bli så kan det vara lätt att man hakar upp sig på det ytliga. Är du nöjd med vem du är?
Citera
2014-09-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikase
Ja. Se upp för klyschan, men är du inte nöjd med vad du är, står för och det du vill bli så kan det vara lätt att man hakar upp sig på det ytliga. Är du nöjd med vem du är?

Är deprimerad, negativa tankar till och från. Försäker tänka positivt hela tiden och sträva efter lyckan. Ibland känns allt bra och ibland känns det sämre. så jag är inte nöjd med vem jag är eftersom jag arbetar och föröker förändra mig själv.
Citera
2014-09-07, 15:09
Medlem
Har man en depression så är det ju typiskt att man växlar i känslor och därmed även tankar. Jag antar att när du är nere i deppen tycker du att du är ful, och när du är lite gladare/mår bättre tycker du att du är snygg. Möjligen att du även kan ha drag av Borderline, de kan ju växla mycket i uppfattningar (överhuvudtaget, alltså även om annat).

Att du tänker mycket på ditt utseende tycker jag inte är något onormalt i sej. Det gör många idag. Vi har ett sånt samhälle. Det viktiga är väl ändå att du har andra saker i ditt liv så att det blir en hälsosam balans.
Citera
2014-09-07, 15:56
Medlem
Testa att läsa Mia Törnbloms böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här