Det här är en tråd om tv-serien Lorry som sändes i 4 säsonger på SVT. Totalt spelades 28 avsnitt in, plus två specialavsnitt. Därtill gjorde Lorrygänget förstås filmen Yrrol - En kolossalt genomtänkt film. Säsong 1-3 regisserades av Kjell Sundvall och säsong 4 av Peter Dalle. Det var också Dalle som skrev det mesta materialet till serien.
Säsong 1 (1989) har 6 avsnitt + julspecial.
Säsong 2 (1990) har 6 avsnitt.
Säsong 3 (1992-93) har 8 avsnitt.
Säsong 4 (1995) har 6 avsnitt + påskspecial.
Följande skådisar är med i serien:
Peter Dalle (Säsong 1–4)
Johan Ulveson (Säsong 1–4)
Claes Månsson (Säsong 1–4)
Stefan Sauk (Säsong 1–4)
Ulla Skoog (Säsong 1–2 och 4)
Lena Endre (Säsong 1)
Gunilla Röör (Säsong 2)
Gunnel Fred (Säsong 3)
Suzanne Reuter (Säsong 3–4)
----------
Jag har börjat kolla på Lorry från början nu och tänkte se vad det duger till. Har sett de 4 första avsnitten hittills. Mitt utlåtande hittills är att det är okej ströunderhållning, men det är sällan några fantastiska toppar.
Jag tycker att det är jättekul att se den här gruppen när deras karriärer fortfarande är i sin linda. Det märks att de är lite experimentella och satsar på skämt som definitivt inte är till för alla. Tydligen blev de anmälda några gånger till Radionämnden.
Stefan Sauk och hans "Tillfälligt avbrott" är något folk brukar tala om hur bra det var. Det kan jag inte förstå. Jag tycker att det är en pina varje gång han börjar orera. Jag kan inte för mitt liv förstå vad som är kul i hans monologer. Dock är han duktig, det ska jag ge honom.
Har ni några extra goda minnen av Lorry?
Vad tyckte ni om serien?
Någon som sett den nyligen?
Har den åldrats med värdighet?
(osv)
Säsong 1 (1989) har 6 avsnitt + julspecial.
Säsong 2 (1990) har 6 avsnitt.
Säsong 3 (1992-93) har 8 avsnitt.
Säsong 4 (1995) har 6 avsnitt + påskspecial.
Följande skådisar är med i serien:
Peter Dalle (Säsong 1–4)
Johan Ulveson (Säsong 1–4)
Claes Månsson (Säsong 1–4)
Stefan Sauk (Säsong 1–4)
Ulla Skoog (Säsong 1–2 och 4)
Lena Endre (Säsong 1)
Gunilla Röör (Säsong 2)
Gunnel Fred (Säsong 3)
Suzanne Reuter (Säsong 3–4)
----------
Jag har börjat kolla på Lorry från början nu och tänkte se vad det duger till. Har sett de 4 första avsnitten hittills. Mitt utlåtande hittills är att det är okej ströunderhållning, men det är sällan några fantastiska toppar.
Jag tycker att det är jättekul att se den här gruppen när deras karriärer fortfarande är i sin linda. Det märks att de är lite experimentella och satsar på skämt som definitivt inte är till för alla. Tydligen blev de anmälda några gånger till Radionämnden.
Stefan Sauk och hans "Tillfälligt avbrott" är något folk brukar tala om hur bra det var. Det kan jag inte förstå. Jag tycker att det är en pina varje gång han börjar orera. Jag kan inte för mitt liv förstå vad som är kul i hans monologer. Dock är han duktig, det ska jag ge honom.
Har ni några extra goda minnen av Lorry?
Vad tyckte ni om serien?
Någon som sett den nyligen?
Har den åldrats med värdighet?
(osv)