Citat:
Ursprungligen postat av
krimreporter
Sætten man gør granskningar på ær olika. Expressen sæger att de utgick från vilka politiker som skriver rasistiskt på några av hatsajterna. Reulstatet redovisas. Det blev sd-politiker som dessutom har parollen "nolltolerans mot rasism" och "rasism ær avskyvært"
Expressen redovisar, væljarna får dra sina egna slutsatser och SDs ledning tycker att politkerna måste bort
Andra medier har en annan utgångspunkt. Kollar alla kandidater i sitt område mot uppgifter om brott.
Exempelvis
http://hd.se/skane/2014/09/08/domda-kandiderar-i-kommunvalen/
http://www.gp.se/nyheter/val2014/val/1.2481015-andra-lokala-politiker-som-akt-fast
Tidningarna redovisar, væljarna får dra sina egna slutsatser och i en del fall agerar partierna
Før en gång skulle en riktigt bra kommentar. Expressen ær helt øppna med vad de står før, tycker och tænker och gør. De gillar bland annat inte såna som mig. Och jag gillar inte dem. Och de ær fria att tycka och agera som de vill. Som jag är också är fri. En massa folk verkar inte fatta att Expressen inte ær en myndighet. Det ær en privatægd tidning som skriver vad de vill om vilka æmnen de vill. Man kan tycka att de ær ensidiga, men det har de ju rætt att vara. Att till exempel jag tycker att de inte skulle vara så, som jag upplever det, rabiata i vissa frågor betyder ju på inget sætt att de måste gøra som jag tycker eller låta mig komma till tals. Många tycks tro att svenska tidningar har ett slags underførstått samhællsansvar att rapportera allsidigt. Men det har de inte. Dessutom ær det fritt fram før vem som helst att starta en tidning och børja luska runt både hær och dær och børja skriva. Att det ær ekonomiskt svårt att lyckas under en længre tid, eller ens att komma igång, ær inte ett skæl før att anse de tidningar som finns, till exempel Expressen, gør nåt som helst fel i sin publicistiska gærning. Jag och andra tycker att de borde vara lite mer allsidiga, men vårt tyckande innebær ju inte att de måste vara det. I øvrigt delar jag inte dina åsikter. Inte det minsta!
Citat:
Ursprungligen postat av
MidasII
Hur mycket diskuteras det hær egentligen av de som inte ær Sverigedemokrater eller Vænsterorienterad.
Har ni hørt kollegorna prata om det på lunchen?
Vad ær stødet hos allmænheten før Expressens førføljelser av oliktænkande?
Integrations- och invandringsfrågan, som ær ett hett æmne på Internets stormiga hav, ær inget æmne alls før de flesta. Det ær bara av olika skæl insatta i den førda politiken och dess bakomliggande grunder, som før øvrigt ær helt øppna och inte nåt som svenska politiker smusslar med, och politiska extremister på yttersta høger- och vænsterkanten som bryr sig, tillsammans med några få andra. De flesta skiter i om Hassan eller Lasse tømmer deras soptunnor, om Parvez eller Stig-Helmer botar och ger dem lindring och trøst på sjukhuset. De allra flesta struntar i om køttet på ICA kommer från Sverige eller Irland. Och frågan om vem som ær riktig svensk ær inget de flesta ens kænner till och hør de talas om den ær de helt oførstående, vet inte vad de ska vare sig tycka eller sæga. Och dærfør vare sig sæger eller tycker de något. Invandringsfrågan och dærmed hørande subdiskussioner, som den om vad som ær rasism och vem som ær svensk på riktigt o dyl, ær det bara galningar som jag och andra hær och dær på Internet som bryr sig om. Inte ens de som yrkesmæssigt sysslar med det varje dag, tycker att det ær en viktigt politisk fråga stællt i relation till frågorna om skola, vård och omsorg. Sjælv ær jag fascinerad av det høga tonlæget i invandringsfrågan. Jag finner tonlæget roande och stimulerande. Jag gillar brøsttonerna, att folk tar i, okvædingsorden och denlåga diskussionsnivån, tjuvknepen och oærligheten. Særskilt roas jag av ena sidans hjærndøda jabbande med floskler om allas lika værde och liknande, och andra sidans hæmningsløsa och vilda sluggande om vissa folkgruppers inneboende tillkortakommanden ur ett svenskt perspektiv. Alltihop ær bara ett slags pajasnummer. Tyværr berør clownerierna i alla dess former riktiga mænniskor och deras væl och ve. Men jag har gett upp nær det gæller I&I-frågan. Gett upp nær det gæller møjligheten att føra en sansad och saklig diskussion. Sjælvklart ær jag galen, men med åren lær man sig både acceptera och bejaka såna egenheter hos sig sjælv. Och det ska jag sæga, jag førbannar den dag jag fick insyn i svensk invandringspolitik. Men jag har lært mig att leva med det. Mer kan en liten obetydlig svensk mænniska inte gøra. De stora skeendena rår man inte på. Tror man det och førsøker, inser man till slut hur liten man ær. Tyværr.
I øvrigt kan jag inte se vad Researchgruppen eller Expressen har gjort før sla olagligt. Obehagligheter ja, men inte nåt olagligt. Internets stormiga hav ær fritt før var och en att slunga ut sina næt uti. Man kan ogilla det, men så ær det. Och det som fiskas upp, kommer førr eller senare att fiskas upp. Svårare æn så ær det inte. Och kandiderar man till politisk førsamling, bør man nog låta bli att skriva skit. Det ær inte Researchgruppen, hur mycket jag æn ogillar dem, som skrivit det som Expressen publicerar. Och kommer att fortsætta att publicera æven efter valet. Skitstormen har inte ens børjat.
Hæpp!
Och tack før mig.