2014-09-06, 19:29
Medlem
redbloodedwomans avatar
Har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska lösa..

Det är så att jag på något under lyckas "pilla sönder" google play (tror jag?)... Den laddar endast ner appar om jag är ansluten till wifi, är jag ute och använder mobilnät så står det bara och snurrar och inget händer. Har även problem med Gmail, att den inte skickar mail alltid utan det blir under draft och sending.. händer även att jag inte kan ladda ner saker från browsern, t.ex vissa typer av dokument som pdf. Händer lixom inget när man klickar.

Det fungerade okej (med play) innan jag åkte på semester kan jag tillägga, gjorde lite restriktioner för att den inte skulle ladda ner allt möjligt under semestern då jag anslöt till datatrafiken, men tog bort det då jag kom tillbaka från semestern.

Någon som känner igen problemet och vad det är jag kan ha gjort? Någon inställning?
Citera
2014-09-06, 19:31
Medlem
Testat att bara startat om den eller en factoryreset?
Citera
2014-09-06, 19:53
Medlem
redbloodedwomans avatar
Startat om har jag gjort väldigt många gånger nu, men försvinner inte allt från mobilen om man gör en factory reset då
Citera
2014-09-06, 20:08
Medlem
Gör en back-up på alla dina filer, t.ex en mapp och för över allting på mobilen till mappen på datorn, gör sen en factory återställning, när det sen är klart för tillbaka mappen till mobilen allt du köpt på google play kommer fortfarande vara där, så har du köpt något på google play kommer du kunna ladda ner det gratis igen då google syncar din profil

Innan du gör en reset kan du gå in i system inställningar och kolla om du har lyckats klicka i "hämta endast via wifi" nånstans, och testa stänga av den inställningen, funkar inte det, eller om du inte hittar den kan du göra som ja sa ovan
Citera
2014-09-06, 20:08
Medlem
Proppiss avatar
Har du mobil data avstängt, kanske?
Citera
2014-09-06, 20:13
Medlem
redbloodedwomans avatar
Det är just det där "någonstans" som jag inte hittar.. jag får väl göra någon backup och köra factory reset..

En sak, den har uppdaterat OS i somras, till något nyare då det bytte utseende, försvinner sånt också?

menar då det nya systemet?
Senast redigerad av redbloodedwoman 2014-09-06 kl. 20:58.
Citera
2014-09-06, 21:01
Medlem
redbloodedwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Har du mobil data avstängt, kanske?

Nej det är ju det att jag kan gå in och trycka på att ladda ner apparna (skulle inte vara möjligt utan anslutning + andra appar som använder nätet)...men ingen av apparna sparas/laddas ner faktiskt...Blir bara ett grafiskt "flyt" som håller på..ser ut som om den håller på att börja ladda men nerladdningen påbörjar aldrig - förran jag ansluter till wifi..

Nu är jag osäker på om det var något som jag begränsat (har aktiverat allt igen men..kan ha missat något?) eller om det var uppdateringen av OS som gjorde det i somras för det var först efter som det inte fungerade.
Citera
2014-09-06, 21:07
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbloodedwoman
Nej det är ju det att jag kan gå in och trycka på att ladda ner apparna (skulle inte vara möjligt utan anslutning + andra appar som använder nätet)...men ingen av apparna sparas/laddas ner faktiskt...Blir bara ett grafiskt "flyt" som håller på..ser ut som om den håller på att börja ladda men nerladdningen påbörjar aldrig - förran jag ansluter till wifi..

Nu är jag osäker på om det var något som jag begränsat (har aktiverat allt igen men..kan ha missat något?) eller om det var uppdateringen av OS som gjorde det i somras för det var först efter som det inte fungerade.
Du kanske har knäppt över till endast 2g? Då kan det bli så segt att inget händer.
Citera
2016-03-18, 06:49
Medlem
Går inte heller här längre att ladda ned appar som instagram från Google play (android). Vad beror detta på?

"Det gick inte att hämta information från servern" Sen kommer ett långt nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in