• 1
  • 2
2014-09-06, 08:22
Medlem
Vaknade just nu, 10 min sedan, av ljudet av automateld. Verkar komma från Gröndal-hållet eller Stora Essingen. Har pågått sedan kl 8. Riktigt tung eldgivning från flera håll och kanter som ekar över halva stan. Själv bor jag på Lilla Essingen. Ngn som vet vad som pågår?
Citera
2014-09-06, 08:28
Bannlyst
Vet ej värdetransportrån konstig jävla tid bara, är väl som vanligt några Svenskar som är osams och skjuter lite på varandra.

Edit: Flera vapen? Tung eldgivning med automatvapen i över 20 minuter?

Antar att du spelat in det?
Senast redigerad av Torsten-Hinck 2014-09-06 kl. 08:41.
Citera
2014-09-06, 08:33
Medlem
Tror snarare på någon slags övning. Hemvärnet? Det pågick minst 20 min. Nu är det tyst å lugnt igen.
Citera
2014-09-06, 08:33
Medlem
http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktu.../?section=1696
Citera
2014-09-06, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hollyday
Tror snarare på någon slags övning. Hemvärnet? Det pågick minst 20 min. Nu är det tyst å lugnt igen.

Tänkte på det med men det måste finnas regler för sånt inte fan kan man väcka upp svensken med fullt krig i 20 min Polis mm blir nerringda Svenskar blir rädda folk som kommer från krigsdrabbade länder skiter på sig osv.
Citera
2014-09-06, 08:35
Medlem
Många olika vapen, både automateld och enstaka skott. Båda nära och avlägset. Ibland lät det som om det till och med skulle kunnat vara lätt artilleri inblandat, men sådant finns väl inte ens kvar i Sverige?
Citera
2014-09-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cassadesus
http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktu.../?section=1696

Ahhaa! Misstänkte det. Kul att det fortfarande finns någon som kan tänka sig att försvara oss stackars medelsvensson i innerstan.
Senast redigerad av hollyday 2014-09-06 kl. 08:49.
Citera
2014-09-06, 08:50
Medlem
d-kopfs avatar
Citat:
Ahhaa! Misstänkte det. Kul att det fortfarande finns någon som kan tänka sig att försvara oss stackars medelsvensson.

Citat:
Många olika vapen, både automateld och enstaka skott. Båda nära och avlägset. Ibland lät det som om det till och med skulle kunnat vara lätt artilleri inblandat, men sådant finns väl inte ens kvar i Sverige?

Det lät snarare som bland annat 20mm automatkanon, förutom automathandeldvapen och så vidare. Jag började fundera på om det var Västberga 2 som utspelade sig, men efter ett besök på Flashback kan jag somna om igen.
Citera
2014-09-06, 09:08
Medlem
SithXMs avatar
Troligen en övning, fullt med stridsvangnar m.m i Västberga, åkte förbi där för en liten stund
Citera
2014-09-06, 09:19
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Hemvärnet är enbart en rekryteringsbas för högerextrema nationalistgrupper.

Och det grundar du på vad ?

MVH Hemvärnsoldat.
Citera
2014-09-06, 09:23
Medlem
Snart kommer rubrikerna:

-Barnfamilj skrämd av försvarets övning

-Vd på Östermalm satte kaffet i halsen av försvarets övning

-Svart katt blev grå av försvaret övning
Citera
2014-09-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Hemvärnet är enbart en rekryteringsbas för högerextrema nationalistgrupper.

Du är ju tvärblåst... Har du skrivit något inlägg som härrör till verklighetsuppfattning...

Högerextrema eller individer med radikala åsikter sorteras bort i ett tidigt skede, du märker relativt snabbt om någon tagit sig in och har en annorlunda syn på samhället. Då blir det för hen att vända på klacken och gå ut.

Snacka inte massa skit!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in