Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-05, 21:53
Medlem
hej!
jag formaterade om min dator i dag och började med att installera in alla drivruter osv som vanligt, och gick på skärmupplösning och satte rätt inställning och starta om datorn, När datorn startas om så går den igång precis som vanligt men nu får jag bara "INGEN SIGNAL" på min skärm .. helt svart ingen kommer fram men datorn är igång och låter precis som vanligt..
Vad har gått fel ? hur kommer jag ifrån min svarta ruta ? ..

mvh
Citera
2014-09-05, 22:07
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqiptari
hej!
jag formaterade om min dator i dag och började med att installera in alla drivruter osv som vanligt, och gick på skärmupplösning och satte rätt inställning och starta om datorn, När datorn startas om så går den igång precis som vanligt men nu får jag bara "INGEN SIGNAL" på min skärm .. helt svart ingen kommer fram men datorn är igång och låter precis som vanligt..

mvh

Har du kollat att din skärm är inställd på rätt källa? Får du upp bild i uppstarten när du startar upp datorn? Kollat att kabeln inte är glapp bara i båda ändarna?
Citera
2014-09-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Har du kollat att din skärm är inställd på rätt källa? Får du upp bild i uppstarten när du startar upp datorn? Kollat att kabeln inte är glapp bara i båda ändarna?

nä jag får absolut inget alls, får ingen bild vid uppstart.. inget alls.. helt svart dött.. fan funka perfekt innan jag uppdatera ju.. de är ju de som är så konstigt..
Citera
2014-09-05, 22:18
Medlem
Minipaxs avatar
Du har inte råkat göra någon BIOS-uppdatering?
Citera
2014-09-05, 22:21
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqiptari
hej!

mvh

Kan det vara så att när du gick in på skärmupplösning och ändrade inställning så ändrade du Hz som din skärm inte klarar av, möjligtvis om du har tidigare installerat en fix så att skärmen klarar det, men i och med att du rensade allt så försvann det också? Har ditt moderkort inbyggd GPU som du kan koppla skärmen till?

Prova också att resetta CMOS.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2014-09-05 kl. 22:49.
Citera
2014-09-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Kan det vara så att när du gick in på skärmupplösning och ändrade inställning så ändrade du Hz som din skärm inte klarar av, möjligtvis om du har tidigare installerat en fix så att skärmen klarar det, men i och med att du rensade allt så försvann det också? Har ditt moderkort inbyggd GPU som du kan koppla skärmen till?

Prova också att resetta CMOS.

jag fick igång de nu igen vet inte alls vad som ballade ur .. :s
Citera
2014-09-06, 01:54
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Bildskärmar --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto